title
کد خبر: 20092
00
کاربردهای «پرده آمنیوتیک جنین»

مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک گفت: پرده آمنیوتیک در درمان زخم‌های مزمن و حاد دیابتی، بهبود و درمان سوختگی‌های درجه 2 و 3، زخم‌هایی که با فشار ایجاد می‌شود و همچنین تسریع روند بهبود پوست در بیماران EB کاربرد دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، رکسانا زواری مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک گفت: پرده آمنیوتیک داخلی‌ترین مجاور مایع آمنیوتیک و جنین است. این پرده غنی و سرشار از فاکتور رشد است و همچنین دارای ویژگی‌هایی همچون خواص ضد میکروبی، کاهش عفونت، خاصیت ضدالتهابی و کاهش درد در محل زخم است.

وی افزود: این یک نوع پانسمان عادی و مفید زیستی و مانند یک چسب زخم است که قابلیت استفاده برای هر فردی را دارد.

زواری، کاربردهای پرده آمنیوتیک را این چنین ذکر کرد: درمان زخم‌های مزمن و حاد دیابتی، بهبود و درمان سوختگی‌های درجه 2 و 3، زخم‌هایی که با فشار ایجاد می‌شود و همچنین تسریع روند بهبود پوست در بیماران EB.

مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک اضافه کرد: یکی از وسیع‌ترین کاربردهای پرده آمنیوتیک در جهان در حیطه جراحی‌های چشم و قرنیه است؛‌ همچنین در جراحی عروق، ترمیم فتق کاربرد دارد. از این پرده در درمان بیماری‌های ارتوپدی،‌ التهاب تاندون و کف پا استفاده می‌شود.

وی، حیطه دندانپزشکی،‌ گوش و حلق و بینی،‌ ترمیم لثه را نیز جزو حیطه‌هایی دانست که این پرده در درمان آنها موثر واقع می‌شود.

زواری گفت: برای استفاده از این پرده در درمان بیماری‌ها، از نظر تکنیکی به روز هستیم و با جدیدترین متد جهانی پیش می‌رویم. بانک خون بند ناف رویان این مزیت را ایجاد کرد که با تعدادی از بیمارستان‌ها در تماس است و نمونه پرده آمنیوتیک را جمع‌آوری می‌کند.

مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک گفت: محصولات متفاوتی از پرده آمنیوتیک و با توجه به نیاز پزشک ارائه می‌شود. هم اکنون در مرحله کسب مجوز و استانداردها هستیم و تا 3 الی 4 ماه دیگر در سطح کشور این محصول را به صورت گسترده به بیمارستان‌ها عرضه می‌کنیم.

زواری گفت: هم اکنون بیمارستان مطهری در بحث سوختگی و بیمارستان مدرس در زمینه زخم پای دیابتی، همچنین پژوهشکده رویان در زمینه بیماران EB با این طرح در ارتباط هستند.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز