title
کد خبر: 20155
00
 گیاهان، ویتامین ها و موادمعدنی موثر برای رشد ناخن ها

بسیاری از ویتامین ها مانند مولتی ویتامین های پریناتال محتوی ویتامین H یا بیوتین، اسیدفولیک و ویتامین B12 در بهبود رشد و سلامت ناخن موثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، رشد آرام ناخن گاهی نشان دهنده ی کمبود برخی از ویتامین ها و موادمعدنی در بدن است. مصرف ویتامین ها و موادمعدنی مهم و کلیدی در رژیم غذایی علاوه بر تقویت سلامت مو و ناخن ممکن است در تسریع رشد آنها نیز موثر باشد.


ویتامین ها

بسیاری از ویتامین ها مانند مولتی ویتامین های پریناتال محتوی ویتامین H یا بیوتین، اسیدفولیک و ویتامین B12 در بهبود رشد و سلامت ناخن موثر است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، بیوتین به بهبود نشانه های ضعیف سلامت ناخن ها از جمله تقسیم شدن، شکنندگی و همچنین به تقویت رشد سالم ناخن کمک می کند. اسید فولیک همچنین برای سلامت عمومی سلولی حیاتی است، زیرا ناخن ها و مو برای رشد نسبتا سریع به میزان فراوانی اسیدفولیک نیاز دارند. براساس خدمات بهداشتی درمانی کلمبیا، مصرف ویتامین B12 و اسیدفولیک برای رشد ناخن ها توصیه می شود.


موادمعدنی

علاوه بر ویتامین ها، مصرف برخی از موادمعدنی نیز می تواند در بهبود سلامت و رشد ناخن ها موثر باشد. منیزیم یک ماده معدنی حیاتی برای بسیاری از اندام ها بوده که در بسیاری از مغزهای آجیل، فرآورده های سویا، غلات کامل، حبوبات، جلبک دریایی و برخی از سبزیجات، میوه ها و دانه ها موجود است. یک علامت کمبود منیزیم در بدن ضعف سلامت ناخن یا کاهش رشد ناخن می باشد. کلسیم نیز دیگر ماده معدنی مهم برای رشد استخوان ها، غضروف و ناخن ها است.


گیاهان و رشد ناخن

استفاده از برخی گیاهان خاص برای تقویت رشد ناخن موثر است. کاربرد گیاه دم اسبی برای رشد ناخن ها به گیاهان دارویی رومی و یونان باستان برمی گردد. این گیاه منبعی از کلسیم بوده که ممکن است تاثیرات مفیدی بر روی ناخن ها داشته باشد. گیاه گزنه نیز حاوی میزان بالایی سیلیکا و سایر موادمعدنی مفید بوده که فرو بردن ناخن ها در چای این گیاه می تواند به رشد ناخن کمک کند.


گیاهان و سلامت عمومی ناخن

روغن دانه بذرکتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که ممکن است به بهبود رشد ناخن و سلامت عمومی کمک کند. این روغن ممکن است در بهبود ترک خوردگی، تقسیم شدن، خشکی و شکنندگی ناخن ها موثر باشد. برای تسکین مشکلات قارچی اطراف ناخن ها، استفاده از چای سبز، گیاهان دارویی پنجه گربه، خار مریم و قارچ ریشی ممکن است مفید باشد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز