title
کد خبر: 20158
00
 روش هایی برای کمک به حفظ سلامت و رویش طبیعی مو

سرعت رشد موی انسان به طور متوسط ۶ اینچ (۱۵.۲۴ سانتی متر) در هر سال بوده که نسبتا رشد آرامی است. متاسفانه راه شیمیایی یا طبیعی دیگری برای رشد سریعتر مو وجود ندارد

به گزارش بهداشت نیوز، همچنین موهای ناسالم و آسیب دیده علاوه بر رویش کمتر، ضخامت نازک تری نسبت به موهای سالم دارند. بنابراین بهترین کار، کمک به حفظ موها در وضعیتی سالم است.


گام اول: مصرف پروتئین

از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین پیروی کنید، این موادغذایی می تواند شامل ماهی، گوشت، تخم مرغ و ماست یاشد.


گام دوم: شسشتوی کمتر مو

در صورت امکان موهای خود را به صورت مکرر شستشو ندهید. شستن موها باعث رفع چربی طبیعی مو شده به طوریکه این چربی در حفظ سلامتی و رطوبت موها موثر است. بنابراین سعی کنید موهای خود را یک روز در میان یا در روز سوم بشویید.


گام سوم: استفاده از نرم کننده

برای محافظت از موها در برابر موخوره، پس از شامپو زدن از نرم کننده استفاده کنید. زیرا موخوره باعث می شود که موها ظاهری مجعد، کسل کننده و کوتاه تر داشته باشد. همچنین هفته ای یک بار از یک نرم کننده عمیق مو استفاده کنید.


گام چهارم: دوری از استرس زیاد

از استرس زیاد دوری کنید. زیرا براساس وب سایت HelloMagazine استرس می تواند باعث ایجاد موهایی نازک، کسل کننده و بی روح شود. روزانه برای تمرین یوگا، دوش آب گرم و موسیقی آرامش بخش وقت بگذارید. همچنین خواب کافی داشته باشید زیرا کمبود خواب می تواند موجب افزایش استرس و نگرانی شود.


گام پنجم: ماساژ پوست سر

یک تا سه بار درهفته پوست سر خود را برای افزایش خون رسانی به فولیکول های مو و بهبود رشد مو ماساژ دهید. از انگشتان دست برای ماساژ دادن استفاده کنید، ماساژ باید به صورت حرکت دایره ای و به مدت ده دقیقه باشد. از چند قطره روغن رزماری یا روغن درخت چای نیز می توانید در زمان ماساژ دادن استفاده کنید. این دو روغن خواص ضدعفونی کننده داشته و در کمک به جلوگیری از انسداد فولیکول های مو موثر است، زیرا انسداد فولیکول های مو باعث مهار رشد می شود.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز