title
کد خبر: 20159
00
 رژیم غذایی برای خشکی پوست سر

یک رژیم غذایی ضعیف باعث کمبودهای تغذیه ای شده که با مشکلات خشکی پوست سر در ارتباط است.

به گزارش بهداشت نیوز، همچنین کاهش میزان دریافت قند و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها، موادمعدنی و سایر موادمغذی دوستدار سلامت پوست می تواند به کنترل خشکی پوست سر و شوره سر کمک کند.


موادغذایی غنی از روی

اطمینان از دریافت کافی روی در رژیم غذایی می تواند به سلامت پوست سر کمک کند، این ماده معدنی برای سلامت پوست نیز مفید است. براساس انستیتوی اطلاعات موادمعدنی در ایالات متحده، پوست، مو، دندان و ناخن ها بدون ماده معدنی روی توانایی رشد ندارند. همچنین این ماده معدنی برای رشد و ترمیم بافت ها در سراسر بدن ضروری است. موادغذایی غنی از روی شامل غلات کامل، غذاهای دریایی، گوشت ها، مرغ و مغزهای آجیل است.


موادغذایی غنی از آهن

پوست و پوست سر به مقدار فراوانی از اکسیژن و موادمغذی نیاز دارند تا برای حفظ سلامتی در اختیار سلول ها قرار دهند. آهن برای بدن بسیار ضروری است، زیرا این ماده معدنی در فرآیند حمل اکسیژن از ریه ها به سایر نقاط بدن شرکت دارد. افزودن موادغذایی غنی از آهن از جمله گوشت ها، مرغ، لوبیاها، مغزهای آجیل و توفو به رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت پوست، پوست سر و همچنین تسکین علائم خشکی پوست سر کمک کند.


اسیدهای چرب امگا ۳

خشکی پوست سر می تواند نشانه ی عدم دریافت اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی باشد. از علائم کمبود امگا ۳ می توان به خشکی پوست و جریان خون ضعیف اشاره کرد که می تواند با خشکی پوست سر در ارتباط باشد. از موادغذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می توان به ماهی های چربی از جمله سالمون، خال مخالی، تن و شاه ماهی اشاره کرد. دانه بذر کتان، روغن کانولا، لوبیا سویا، دانه کدو تنبل و گردو نیز حاوی این اسیدهای چرب است.


موادغذایی غنی از ویتامین A

اطمینان از دریافت مقدار فراوانی از ویتامین A در رژیم غذایی ممکن است به تسکین خشکی پوست سر کمک کند. ویتامین A از عملکرد و حفظ سلول های پوست حمایت می کند، همچنین نقشی ضروری در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی دارد. موادغذایی غنی از ویتامین A شامل جگر، تخم مرغ، فرآورده های لبنی، میوه های زرد و نارنجی، هویج، کدو، سیب زمینی شیرین، طالبی، هلو و پاپایا است.


ویتامین های B کمپلکس

ویتامین های گروه B کمپلکس با نقش های ضروری که در بدن دارند، از سلامت پوست حمایت می کنند. این گروه ویتامینی حامی سیستم جریان خون و متابولیسم بوده و با کمک به ساخت و رشد سلول های جدید در سلامت پوست موثر است. موادغذایی غنی از ویتامین های B کمپلکس شامل گوشت، مرغ، فرآورده های لبنی و تخم مرغ است. غلات کامل، لوبیاها و سبزیجات برگ سبز نیز منابع خوبی از ویتامین های گروه B کمپلکس می باشند.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز