title
کد خبر: 20175
00
روش‌های نوین درمان پیش روی فیزیوتراپیست‌ها

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی با اشاره به اینکه درمان با سوزن خشک از درمان های نوین فیزیوتراپی در کشور است، گفت: این روش در درمان بیمارانی که دچار گرفتگی عضلات و دردهای عضلانی هستند، بسیار اثر بخش است.

به گزارش بهداشت نیوز، احمد موذن زاده دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: این کنگره به همت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و همکاری کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، سازمان بهزیستی و سازمان نظام پزشکی کشور، دانشگاه های علوم پزشکی ایران و علوم بهزیستی و توانبخشی و سایر دپارتمان های دانشگاهی فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره 30 مهمان خارجی از کشورهای پیشرفته در عرصه فیزیوتراپی و کشورهای منطقه و روسای انجمن های پاکستان، هند، عراق و لبنان نیز حضور داشتند.

موذن زاده ادامه داد: یکی از محورهای مهمی که در این کنگره مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت، موضوع فیزیوتراپی در بیماری های قلبی و ریوی بود که با حضور  دکتر «پت من» رئیس شاخه قلب و ریه کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی که برجسته ترین مقام علمی در این عرصه است، برگزار شد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفت کاربرد استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی بود.

موذن زاده در همین زمینه توضیح داد: این مبحث با حضور دکتر «یانگ دامبرهولد» از امریکا که ایشان نیز مولف کتاب سوزن خشک در درمان نقاط ماشه ای هستند برای اولین بار در این کنگره سخنرانی کردند و جنبه های مختلف علمی و حرفه ای کاربرد سوزن خشک در درمان نقاط ماشه ای را تشریح کرد.

وی افزود: این مورد بسیار حائز اهمیت است چون درمان سوزن خشک از درمان های نوین فیزیوتراپی در کشور است که حدود 6 سال است مورد توجه انجمن علمی فیزیوتراپی قرار گرفته است.

موذن زاده گفت: درمان سوزن خشک بسیار موثر است و بر روی درمان بیمارانی که دچار گرفتگی عضلات، دردهای عضلانی، گرفتگی های عضلات و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار اثر بخش است و باعث کاهش درد بیماری هایی می شود که منشا عضلانی دارد و سیستم های اسکلتی عضلانی درگیر هستند و نقاط ماشه ای را درگیر می کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره افق های جدیدی برای آشنایی همکاران با روش های نوین درمان و دانش روز فیزیوتراپی باز کرده و هدف ما این است در افق 1404 در منطقه خاورمیانه در رشته فیزیوتراپی حرف اول را بزنیم و در همین راستا ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی طبیعتا منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه تر به بیماران و دردمندان می شود که این هدف اصلی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران است.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز