title
کد خبر: 20241
00
 بازکردن روزه با «آب سرد» از عادات غلط روزه‌داران است

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه بازکردن روزه با «آب سرد» از عادات غلط روزه‌داران است

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه بازکردن روزه با «آب سرد» از عادات غلط روزه‌داران است، گفت: مصرف نوشیدنی‌های سرد هنگام افطار باعث کمترشدن خون‌رسانی و به‌دنبال آن ضعف هاضمه و سنگین شدن معده و درد شکم و مشکلات ناشی از سوء هاضمه می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی زارعیان درباره برخی پرهیزهای غذایی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از عادت‌های غلط در زمان گشودن روزه، نوشیدن آب سرد و سایر نوشیدنی‌های سرد است.

وی افزود: فاصله طولانی میان سحر تا افطار و نیز گرمی هوا باعث می‌شود تا خون‌رسانی دستگاه گوارش در زمان روزه‌داری و به‌ویژه زمان افطار کاهش پیدا کند و به همین دلیل مصرف نوشیدنی‌های سرد باعث کمتر شدن خون‌رسانی و به‌دنبال آن ضعف هاضمه و سنگین شدن معده و درد شکم و مشکلات ناشی از سوء‌هاضمه شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: افراد سعی کنند در این ماه بنا به ضرورت از خانه و فضاهای خنک خارج نشوند و خوردن غذاهای سنگین و نیز غذاها و گوشت‌های چرب را کم کنند همچنین از مصرف میوه‌های آبدار و نوشیدنی‌های خنک با فاصله مناسب از افطار یا شام غافل نشوند.

زارعیان یادآور شد: بهتر است گشودن روزه با افطار مختصر مثل سوپ گرم حاوی اندکی غلات و حبوبات و سبزیجات، شورباهای ساده، شله‌زرد، فرنی، و حریره بادام صورت گیرد, فراموش نکنید که فاصله 8ساعته بین افطار تا سحر، پذیرش 2 وعده سنگین را از دستگاه گوارش می‌گیرد لذا وعده افطار را سبک کنید و به خوراک‌های رقیق و رطوبت‌افزا اختصاص دهید و وعده سنگین را به سحر موکول کنید تا هم سیری طولانی‌تری ایجاد کند و هم فرصت مناسب برای هضم آن وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: همچنین سعی شود موادی که باعث افزایش ادرار می‌شوند مثل چای و هندوانه در وعده سحری مصرف نشود تا طی روز افراد دچار عطش نشوند.

 

منبع: تسنیم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز