title
کد خبر: 20293
00
 موبایـل خانـواده‌ها را کنـار هـم نگـه‌می‌دارد نـه دور از هـم!

احتمالا خیلی از شما هم این تجربه را داشته‌اید که وقتی با خانواده بیرون می‌روید یا دورهم جمع می‌شوید همه به‌جای حرف زده باهم سرشان توی گوشی یا تبلتشان است. بعضی‌ها حتی معتقدند موبایل باعث مرگ مکالمات خانواده سر میز شام می‌شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» در پژوهشی که به‌وسیله‌ی موسسه T-Mobile به‌تازگی انجام شده است یافته‌ها مخالف تفکر پیشین است. بر اساس این پژوهش میدانی، محققان دریافتند که موبایل افراد خانواده را دور هم جمع می‌کند. ۷۰ درصد والدین در این نظرسنجی گفته بودند که تکنولوژی آن‌ها را به فرزندانشان نزدیک‌تر کرده است. این ارتباط با ایمیل، پیامک، تماس صوتی و شبکه‌های اجتماعی همه در بهبود ارتباط نقش داشته‌اند.
۴۸ درصد والدین گفتند که از صحبت با هم در گروه‌های خانوادگی لذت می‌برند. ۴۵ درصد گفتند که از فیسبوک بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی برای رابطه با کودکانشان استفاده می‌کنند. در مقابل ۲۳ درصد پدر و مادرها گفتند که بیشتر از اسنپچت و ۲۲درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند. البته ما می‌دانیم که این دو شبکه‌ی اجتماعی با فیسبوک تفاوت زیادی دارند. اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم باید بگوییم این‌که T-Mobile مسئولیت این پژوهش را به عهده داشته می‌تواند بر نتایج موثر باشد. با این حال نتیجه‌ی این پژوهش جالب توجه است. این روزها تقریبا اکثر ما در یکی دو گروه خانوادگی در تلگرام عضو هستیم. احتمالا اعضای خانواده را در اینستاگرام دنبال می‌کنیم. تماس صوتی و تصویری برای ارتباط با پدر و مادرها هم کار خیلی ها را راحت‌تر کرده است. با این حال ممکن است بچه ها و حتی والدین در خانه، بیشتر وقتشان را صرف استفاده از موبایل و تبلت کنند.شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها شما را از خانواده دور کرده یا ارتباط را نزدیک‌تر کرده است؟

منبع: سپید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز