title
کد خبر: 20332
00
 راهکارهای کلیدی برای مقابله با پرخاشگری کودک

والدین باید رفتارهای هیجانی کودک را کنترل کنند و به او کمک کنند تا در مسیر درست گام بردارد.

به گزارش «بهداشت نیوز» حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا رحمانی روانشناس با اشاره به لزوم رفع پرخاشگری در کودک اظهار کرد: شخصیت کودک در سه سالکی شکل می گیرد از این رو باید با درک کودک زمینه رشد و شکوفایی توانایی هایش را فراهم کرد.

 
وی با بیان اینکه خانواده نباید کودک را از انجام کارهای مورد علاقه اش باز دارد،تصریح کرد:نباید از اصطلاح منفی"تو نمی توانی" برای کودک در انجام کارهایش استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تاکید کرد : والدین باید رفتارهای هیجانی کودک را کنترل کنند و به او کمک کنند تا در مسیر درست گام بردارد.
 
این روانشناس خاطر نشان کرد : در خانوده هایی که پرخاشگری بین والدین و اطرافیان زیاد باشد ، زمینه شکل گیری شخصیت کودک پرخاشگر را فراهم می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی گفت:با بستر سازی محیط سالم و آرام در خانواده، می توان پرخاشگری کودک را کنترل کرد و بهتر است برخی خواسته ها و تمایلات کودک را به شکل مثبت پاسخ داد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز