title
کد خبر: 20339
00
چگونه حجم ادرار را افزایش دهیم

ادرار نقش بسیار مهمی در سالم نگه داشتن بدن ایفا می کند. ادرار، در کلیه ها، تولید شده و به حذف سموم و مواد زائد بدن کمک میکند.

به گزارش بهداشت نیوز، ادرار نقش بسیار مهمی در سالم نگه داشتن بدن ایفا می کند. ادرار،  در کلیه ها، تولید شده و  به حذف سموم و مواد زائد  بدن کمک میکند.در حالت ایده آل، بدن  باید یک مقدار مشخصی از ادرار ، بر اساس  نوشیدن مقدار آب و مایعات دیگر خارج کند.تحت شرایط عادی، خروجی ادرار برای یک فرد بالغ سالم باید بین ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ میلی لیتر در هر ۲۴ ساعت باشد.

اما با توجه به فصول مختلف این حجم ممکن است اندکی تغییر پیدا  کند.در برخی موارد، افراد ممکن است از الیگوری رنج  ببرند، اصطلاح پزشکی برای برون ده ادراری است که کمتر از ۴۰۰ میلی لیتر در طول د ۲۴ ساعت است.

بسیاری از علل  برای کاهش برون ده ادرار،  کم آبی بدن، عفونت یا تروما، انسداد دستگاه ادراری،  عارضه جانبی برخی داروها، مشکلات کلیوی و رژیم غذایی  وجود دارد.اگر خروجی ادرار  کمتر از حد طبیعی باشد،  ممکن است تورم در پاها، بازوها، مچ پا یا صورت  مشاهده کنید. این می تواند نشانه ای  باشد که  نیاز به  افزایش حجم ادرار  برای از جلوگیری اثرات مخرب بر روی کلیه ها باشد.

توجه: اگر  دچار تورم مداوم،  هستید به دکتر خود مراجعه کنید تا  در صورت نیاز به موقع  درمان شوید.

برای افزایش حجم ادرار نوشیدن آب از بهترین موارد است.کم شدن آب بدن شایع ترین علت  کاهش برون ده ادرار است. معمولا، کم شدن آب بدن زمانی  رخ می دهد که  مایعات به اندازه کافی نمیخورید  و یا  دچار کاهش آب بدن  به علت اسهال، استفراغ  است. اگر مایعات به اندازه کافی نمیخورید، باید تا حد امکان آب بنوشید تا کلیه هایتان سالم بماند و دچار بیماری نشود.

نوشیدنی گرم لیمو و  آب

آب لیمو  به عنوان یک دیورتیک، به خروجی افزایش ادرار کمک میکند. همچنین کمک می کند  علاوه بر این، آب لیمو  به مبارزه با عفونت های دستگاه ادراری و مشکلات اسید اوریک بالا بسیار کمک کننده است.

اسید سیتریک در آن  بطور طبیعی توانایی بدن برای دفع سموم را افزایش میدهد.

، نصف عدد  آب لیمو ی تازه  را به یک لیوان آب گرم  ریخته و  مخلوط کنید.  مقداری عسل  افزوده و با معده خالی بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

به غیر از آب لیمو، برخی نوشیدنی ها دیگر است که می تواند به عنوان دیورتیک طبیعی به منظور بهبود خروجی ادرار استفاده  شود چای سبز، آب آلبالو و آب هندوانه.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز