title
کد خبر: 20358
00
لبخند زدن ساده ترین شیوه برای سلامتی

لبخند زدن مواد شیمیایی بهبود بخشی را در بدن منتشر می کند. پس لبخند زدن بیشتر به نفع سلامتی تان است. تمرین کنید که لبخند بزنید

به گزارش بهداشت نیوز، لبخند زدن مواد شیمیایی بهبود بخشی را در بدن منتشر می کند. پس لبخند زدن بیشتر به نفع سلامتی تان است. تمرین کنید که لبخند بزنید:

اولین کاری که صبح از خواب بیدار می شوید.
حین مسواک زدن
زمانی که برای اصلاح صورت یا آرایش در آینه نگاه می کنید.
به کودک یا شخصی مسن در خیابان

زمانی که متوجه می شوید کار احمقانه ای انجام می دهید آیا این گفته را به یاد دارید که لبخند بزنید و جهان همراه شما می خندد؟ خوب این گفته درست است زمانی که کسی با شما خوش رویی می کند لبخند نزدن به او مشکل است. پس زمانی که لبخند می زنید نه تنها سلامتی خود بلکه سلامتی شخص دیگر را نیز بهبود می بخشید.

یافتن بینش از طریق آگاهی:

احتمال دارد فشارهای زیادی در زندگی داشته باشید که به نظر نیازمند توجه و استفاده ی مفید از وقت باشند. شما باید از انرژی خود عاقلانه استفاده کنید. هر کسی دارای منابع محدودی است. در نتیجه توانایی در تمرکز بر آنچه برایتان مهم است و چشم پوشی از موارد غیر ضروری استعداد مهمی است.

زمانی که در حال تمرین آگاهی هستید قادرید کاملا حضور داشته باشید و مشغول آنچه انجام می دهید باشید. تمرین آگاهی به این معناست که توجه بیشتری به آنچه در ذهن، بدن و احساساتتان می گذرد داشته باشید لحظه به لحظه و بدون قضاوت.

آگاهی حاکی ا ز ارتباط با تجربه ای واقعی است. تمرینات آگاهی به شما کمک می کنند که در میان خطر بر ثبات و آرامشی عمیق متکی باشید. تمرین آگاهی شما را قادر به پذیرش، آرامش، و عملکرد مناسب می سازد. این تمرین درباره ی مهارت در روش خاصی نیست. بلکه درباره ی  اجازه دادن به خود برای پرورش آگاهی بیشتر از تجربه ی کنونی تان در زندگی است.

آرام کردن ذهن:

تمرین آگاهی همانند هر مهارت دیگری نیازمند اختصاص وقت به تمرین کردن می باشد. مهارت اصلی تمرین آگاهی، یافتن روش مخصوص خود برای آرام کردن ذهن و ایجاد فواصل زمانی در نظاره کردن جزر و مد تنفس، حس ها، احساسات و افکارتان است.

در فاصله ای که با آرام کردن ذهنتان آمده به نظاره گر بی طرف تجربه ی شخصی تان تبدیل می شوید. در می یابید که می توانید به طور کامل تاثیرات متقابل احساسات،  افکار و واکنش های عادتی تان را در نظر بگیرید. می توانید تسلط بیشتری بر عملکردتان داشته باشید از واکنش های خودکار دور شوید و نوع رفتارتان را انتخاب کنید.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز