title
کد خبر: 20437
00
ابلاغ شیوه‌نامه کنترل بازار دارویی و نحوه برخورد با متخلفان

شیوه‌نامه جدید سازمان غذا و دارو جهت کنترل با همکاری سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تنظیم و به شرکت‌های داروسازی ابلاغ شد.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس این شیوه‌نامه جدید که شرکت‌ها موظف به رعایت آن هستند، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران می‌بایست با تشکیل کمیسیونی که اعضای آن نمایندگانی از سندیکا، سازمان غذا و دارو، نمایندگان هلدینگ‌های دارویی و توزیع کنندگان دارو هستند به صیانت، نظارت و ساماندهی بازار دارویی کشور بپردازد و نسبت به مدیریت و کنترل بازار برای جلوگیری از رقابت ناسالم اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین در این شیوه نامه ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مفاد آن از سوی شرکت‌های داروسازی داخل، شیوه‌های برخورد با متخلفانی که سقف درصد تخفیف را رعایت نکنند، به شرح زیر پیش‌بینی شده است:

۱- تذکر کتبی یا سلب موقت یا دائم عضویت شرکتی که مفاد شیوه‌نامه در سندیکا را رعایت نکرده است.

۲- پیشنهاد محرومیت از خدمات ارایه شده توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برای اعضای تعلیق یا لغو عضویت یا عدم تمدید یا ابطال کارت بازرگانی شرکت یاد شده به اسناد مقررات شیوه‌نامه نحوه عضویت در اتاق‌های بازرگانی مصوب ۱۳۷۴.

۳- پیشنهاد توقف خطوط تولیدی شرکت ناقض مفاد شیوه نامه که دارای نقص‌های critical باشد.

۴- پیشنهاد اصلاح مسیربندی برای طولانی شدن زمان بررسی پرونده‌های شرکت خاطی.

۵- در صورت ادامه و عدم رعایت مفاد شیوه‌نامه ، موضوع کاهش قیمت آن محصول مد نظر خواهد قرار گرفت.

۶- سایر مواردی که کمیسیون مذکور پیشنهاد نماید.

 

منبع: مهر

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز