title
کد خبر: 20503
00
اگر دیابت دارید این موارد را بدانید

باید این نکته مهم را بدانید که افراد مبتلا به دیابت نباید در سولفات منیزیم بنشیند یا پای خود را در آن خیس کنند......

به گزارش بهداشت نیوز، باید این نکته مهم را بدانید که افراد مبتلا به دیابت نباید در سولفات منیزیم بنشیند یا پای خود را در  آن خیس کنند چون همانطوریکه می دانیم دیابت می تواند پا را تحت تاثیر قرار دهید .

سطح قند خون بالا می تواند  به عصب بدن آسیب وارد کند  که این آسیب وارد شدن به عصب معمولا به عنوان نوروپاتی نامیده می شود. … نوروپاتی محیطی آسیب به عصب میزند که بیشترین آسیب را به پاها وارد میکند.

اگر دقت کنید متوجه می شویدکسانی که دیابت دارند پاهایشان تورم دارد و آن به دلیل  مشکلات گردش خون است که اندامها را تحت تاثیر قرار می دهد.اگر چه تورم پا و ساق پا یک علامت شایع در بیماران مبتلا به دیابت است،  اغلب می تواند به دلایلی مانند عفونت به دلیل مصدومیت، زخم پا، گانگرن و نوروپاتی دیابتی منجر شود.

اغلب دیابتی ها پوست خشک دارند و باید از صابون های مرطوب کننده و لوسیون برای نرم نگه داشتن پوست استفاده کنند اما لوسیون  را لای  انگشتان نزنید چون  رطوبت باعث رشد قارچ میشود.  اگر کفش درست در جای خود قرار نگیرد و راحت نباشد باعث بوجود آمدن تاول می شود، وقتی تاول پاره شود عفونت بوجود می آید.

در ارتباط با موز خوردن دیابتی ها این سوال خیلی از بیماران دیابتی است باید عرض کنم که بیماران دیابتی برای خوردن موز مجاز هستند وباید با وعده های غذایی بخورند.و مقدار کربوهیدرات را بر مبنای رژیم غذایی  مخصوص دیابتی ها بخورند.

اگر مشکلات پا درمان نشود می تواند به قطع عضو منجر شود  قند خون بالا باعث سخت شدن رگها (تصلب شرایین)، می شود  که می تواند به حمله قلبی، سکته مغزی و یا گردش خون ضعیف در پاها منجر شود. بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر مرتبط با دیابت است.

آسیب عصبی ناشی از دیابت نیز می تواند به مشکلات با اندام های داخلی مانند دستگاه گوارش، قلب و اندام های جنسی، ایجاد سوء هاضمه، اسهال یا یبوست، سرگیجه، عفونت مثانه، و ناتوانی جنسی منجر شود.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز