title
کد خبر: 20529
00
اسموتی موز سرشار از پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی مهمی است، هر چند اهمیت آن کمتر از آهن و کلسیم است. ولی در واقع پتاسیم برای چند اندام مهم از جمله قلب، کلیه ها، مغز و بافت های عضلانی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، پتاسیم یک ماده معدنی مهمی است، هر چند  اهمیت آن کمتر از آهن و کلسیم  است. ولی در واقع پتاسیم برای  چند اندام مهم  از جمله قلب، کلیه ها، مغز و بافت های عضلانی بسیار اهمیت دارد.

موز  از نظر پتاسیم غنی شناخته شده است .یک موز متوسط است ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم، دارد که  می توانید از این میوه به عنوان یک میان وعده بخورید و یا به آن  بلغور جو دوسر و  ماست  اضافه کنید.علاوه بر پتاسیم، موز حاوی فیبر، ویتامین های B۶ و C، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، و روی است.

با توجه به قند طبیعی مانند ساکاروز، فروکتوز و گلوکز در موز،  تقویت کننده و پر انرژی است.در واقع، موز  سالمترین، میان وعده پر انرژی و اسموتی آن بهترین نوشیدنی ورزشی است  تحقیقات انجام شده درسال ۲۰۱۲ بیانگر این است  که موز برای دوچرخه سواران خیلی خوبست چون این نوشیدنی  ورزشی  آنتی اکسیدان بالایی دارد  و ارزش غذایی آن زیاد است.

از جمله فیبر، پتاسیم و ویتامین B۶  دارد..مصرف مرتب این میوه خوشمزه حرکات روده را تنظیم میکند،سلامت قلب را بهبود میدهد، کم خونی را درمان میکند، فشار خون  را کاهش میدهد،  زخم معده را درمان میکند ، سوزش سر دل را تسکین میدهد.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز