title
کد خبر: 20750
00
تاثیر موسیقی بر سرطان

بدون شک روحیه و افکار هر فردی در بهبود بیماری ها و غلبه بر سرطان تاثیر گذار خواهد بود ،...

به گزارش بهداشت نیوز، بدون شک روحیه و افکار هر فردی در بهبود بیماری ها و غلبه بر سرطان تاثیر گذار خواهد بود ، در این خصوص مطلبی به شما ارائه خواهیم کرد که بیان می دارد که افراد می توانند توسط انرژی درمانی و یا اصوات موسیقی مشکلات و بیماری های خود را رفع نمایند .

این تاثیر به قدری زیاد است که می تواند بر سرطان نیز غلبه نماید .در این مقاله تاثیر موسیقی بر سرطان را جهت درمان سرطان  توضیح خواهیم داد.با توجه به اهمیت این موضوع بعد از تحقیقات بسیار ، یافته های تازه نشان می دهند، موسیقی درمانی به نوجوانان و جوانان مبتلا به سرطان کمک می کند تا با بیماری شان مبارزه کنند.

این گزارش که توسط محققان آمریکایی بیان شده است ، تجربیات گروهی از بیماران ۱۱ تا ۲۴ ساله را پس از ساخت موزیک ویدئو نشان می دهد .آنها دریافتند، بیماران در این مدت انعطاف پذیرتر شده اند و روابط شان با اعضای خانواده و دوستان صمیمانه تر شده است.

از بیماران خواسته شد، با کمک یک متخصص موسیقی درمانی شعر بگویند، آهنگ بسازند و صدای و تصویرشان را ضبط کنند.پس از اتمام کار، فیلم ها برای اعضای خانواده و دوستان بیماران پخش شد. تاثیرات بسیار مثبتی از درسافت این ویدیو ها برای خانواده و خود افراد در پی داشت .

تاثیرات مثبت موسیقی درمانی باعث شد تا این گروه با پزشکان و متخصصین تشخیص و درمان سرطان همکاری بیشتری داشته باشند و البته در طول دوره ی درمان مقاومت بالاتری را از خود نشان دهند .

طبق این آزمایش می توان گفت که :

” استفاده از موسیقی درمانی به بیماران نوجوان و جوانان در مبارزه با سرطان امید و انرژی می دهد. ”
موسیقی می تواند درد دوره ی درمان را کاهش دهد
همانطور که می دانید ، یکی از مشکلات بیماران سرطانی درد شدید در حین درمان است که روش‌های متعددی برای تخفیف آن ارائه شده است ، یک روش غیر تهاجمی برای کاهش درد موسیقی درمانی است. موسیقی با هماهنگ کردن ذهن و آرامش درونی که برای فرد ایجاد می کند می تواند تحمل درد های شدید درمان را برای بیماران مبتلا به سرطان امکان پذیر و ساده تر نماید .
این نتیجه بعد از مطالعات و آزمایشات فراوان تاثیر موسیقی بر میزان درد مزمن بیماران مبتلا به سرطان ارائه شده است .
به طور کلی می توان گفت که موسیقی درمانی می تواند به صورت هم زمان با سایر روش های درمان سرطان همراه باشد و درمان را برای مبتلایان به این بیماری امکان پذیر سازد .این روش درمانی به خصوص در کودکان با نتایج بسیار درخشانی همراه بوده است .

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز