title
کد خبر: 21139
00
بهترین زمان برای ورزش کردن

برخی از پزشکان و متخصصان بر این باورند که بهترین زمان برای ورزش کردن در ابتدای روز، پس از بیدار شدن از خواب و پیش از غذا خوردن است.

به گزارش بهداشت نیوز، ورزش، میزان متابولیسم را افزایش می دهد، بدین معنا که اگر بیش از حد به زمان خواب نزدیک باشد، ممکن است در آن  اختلال ایجاد کند.برخی از پزشکان و متخصصان بر این باورند که بهترین زمان برای ورزش کردن در ابتدای روز، پس از بیدار شدن از خواب و پیش از غذا خوردن است. به علاوه آنها معتقدند که تنها پس از یک ورزش ملایم می توان غذا خورد. به نظر می رسد که دو دلیل برای غذا خوردن پس از ورزش وجود دارد:

ورزش کردن پس از خوردن غذا دارای عوارض جانبی مخربی است.
ورزش کردن قبل از غذا خوردن دارای فواید گوارشی بیشماری است.
ورزش کردن پس از یک وعده ی غذایی عمل هضم را با مشکل مواجه می سازد. کمی تحرک پیش از وعده ی غذایی خوب و پس از آن مضر است.

برخی از محققان بر این باورند که تا پیاده روی نکرده اید و به اصطلاح بدنتان گرم نشده، نباید غذا بخورید. همه ی افرادی که ورزش می کنند می دانند که این مرحله نزدیک به ابتدای یک ورزش و در حدود ۱۰ دقیقه پس از شروع آن رخ می دهد. به نظر می رسد که تنها بالا بردن دمای بدن موجب افزایش فواید گوارشی ورزش خواهد شد.

پیاده روی های کوتاه و یا انجام ورزش های پایه ای اصلی پیش از غذا موجب متابولیسم بهتر آنها خواهد شد.

اگر می خواهید پس از مصرف غذا ورزش کنید، بهترین زمان پس از هضم غذای شبانه است تا بدن برای دریافت مواد غذایی در روز بعد آماده باشد. بدین معنا که اگر می خواهید در این زمان ورزش کنید، باید ۹۰ دقیقه پس از غذا صبر کنید.

ورزش، میزان متابولیسم را افزایش می دهد، اگر بیش از حد به زمان خواب نزدیک باشد، ممکن است در خواب شما اختلال پیش آید. اگر شما نیز دچار چنین مشکلی هستید، برای شما بهترین زمان برای ورزش ، پیش از غذا است. به طور کلی بهتر است زمان خاصی از روز را به ورزش اختصاص دهید تا این کار برای شما به یک عادت تبدیل شود.

اگر بخواهید ورزش را تنها در اوقات فراغت خود انجام دهید، حفظ این برنامه کار بسیار سختی است، چرا که بیشتر ما به ندرت اوقات فراغت داریم.

برای جلوگیری از کم آبی بدن دو ساعت پیش از ورزش، دو لیوان آب بنوشید. در طول ورزش و پس از آن، نوشیدن آب را ادامه دهید و هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار نصف فنجان یا یک فنجان کامل آب مصرف کنید.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز