title
کد خبر: 21388
00
هشدار به افراد سیگاری که با آزبست سروکار دارند

رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: بیوبسی مهم‌ترین روش برای تشخیص قطعی سرطان است و قبل از انجام هرگونه درمانی برای سرطان، استفاده از این روش الزامی است.

به گزارش بهداشت نیوز، رضا ملایری رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و فلزات خاص و نیز بعضی از حشره کش ها می تواند خطر سرطان را افزایش دهد.

وی افزود: آزبست، نیکل، کادمیوم، اورانیوم، رادون، وینیل کلراید و بنزن مثالهای شناخته شده ای از مواد سرطانزا هستند. این مواد می توانند به تنهایی یا همراه با سایر مواد سرطانزا مانند کشیدن سیگار خطر سرطان را افزایش دهند.

ملایری اضافه کرد: افرادی که با آزبست سر و کار دارند و سیگاری هم هستند، خطر بروز سرطان در آنها افزایش می یابد. این فوق تخصص خون و سرطان بیوبسی را مهم ترین روش برای تشخیص قطعی سرطان دانست و گفت: قبل از انجام هرگونه درمانی برای سرطان استفاده از این روش الزامی است.

وی ادامه داد: بافت مورد نظر را می توان به چندین روش از جمله آندوسگوپی، بیوبسی سوزنی یا توسط جراحی برداشت. در طی یک آندوسکوپی پزشک می تواند از وقایع داخل بدن مطلع گردد و امکان تصویر برداری همزمان و برداشتن مستقیم بافتهای مورد نظر و فرستادن آنها جهت بررسی سلولی و بافت شناسی وجود دارد.

رئیس بخش طب تسکینی بیمارستان فیروزگر گفت: استفاده از بیوبسی سوزنی در برخی بیماریها مانند ندولهای تیروئیدی یا آسپیراسیون از راه پوست کاربرد دارد که تشخیص بستگی به گرفتن مقدار نمونه مناسب نیز دارد.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز