title
کد خبر: 21454
00
مسواک زدن برای جلوگیری از آرتروز

آیا مسواک زدن می تواند از بروز آرتروز جلوگیری کند؟ حتما قدری از جواب این مساله تعجب می کنید و به نظرتان بی ارتباط می آید

به گزارش بهداشت نیوز، آیا مسواک زدن می تواند از بروز آرتروز جلوگیری کند؟ حتما قدری از جواب این مساله تعجب می کنید و به نظرتان بی ارتباط می آید؛ولی واقعیت این است که مسواک زدن یکی از مؤثرترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز است. آرتروز یکی از شایع ترین و در عین حال دردآورترین بیماری های زندگی امروز است که هم چنان راهی قطعی برای درمان آن وجود ندارد، بیماری که می تواند همه روند زندگی را مختل کند.

بنا بر نتایج به دست آمده از تحقیقات دانشمندان، آنچه که موجب عفونت در لثه می شود یکی از عوامل مهم در تحلیل رفتن استخوان ها است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تهدید می کند.

بر این اساس، احتمال ابتلا به آرتروز رابطه مسقیمی با وضعیت بهداشت دهان و دندان دارد. در اصل، برخی عفونت های موجب تولید نوعی پروتئین در بدن می -شوند که سیستم ایمنی بدن را مختل می کند. چنین اتفاقی برای افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آرتروز هستند با سرعت و شتابی چندین برابر نمود پیدا می کند؛

چراکه سیستم تنظیم پروتئین در بدن این دسته دچار مشکل می شود و انباشت پروتئین و تورم در استخوان هایشان بیش از دیگران اتفاق می افتد.

با این وجود، به واسطه یک راهکار ساده ولی با اهمیت یعنی مسواک زدن تا حد بسیاری می توان مانع از شکل گیری یا حتی تشدید این بیماری شد. مسواک با از بین بردن بسیاری از میکروب های دهان و دندان راه ابتلا به بیماری هایی هم چون آرتروز را سد می کند. بنابراین، اگر می خواهید در آینده به دردهای استخوانی دچار نشوید بهداشت دندان ها را حتما جدی بگیرید.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز