title
کد خبر: 21621
00
کاهش وزن، پروتئینهای مرتبط با رشد تومور را پایین نگه می دارد.

خانم های چاق ویا دارای اضافه وزن که توسط رژیم ویا ترکیب رژیم و ورزش وزن خود را کم کرده اند .....

به گزارش بهداشت نیوز، خانم های چاق ویا دارای اضافه وزن که توسط رژیم ویا ترکیب رژیم و ورزش وزن خود را کم کرده اند بطور قابل توجهی سطوح پروتئینهای موجود در خونشان که اختصاصاً به رشد تومور کمک می کنند را پایین می آورند.مطالعه مزبور در ژورنال Cancer Research بتاریخ ۱۴ جولای منتشر شده و توسط مرکز تحقیقات فِرد هاچینسون انجام گرفته است.دکتر کاترین دوگان و دکتر آنه مک تیرنان مسئول این مطالعه بوده اند.

در این مطالعه

◄ سه پروتئین که در بزرگی تومور (با رگ زایی) و شکل گیری رگهای خونی که باعث تغذیه و رشد بیشتر تومور می شوند اندازه گیری شدند.

◄ چگونگی رشد کمی پروتئین ها بررسی شد. این بررسی ها در خانم های دارای اضافه وزن، دارای تحرک بسیار کم و یائسه ای انجام شد که در حال رژیم بودند ویا برنامه رژیم و ورزش را توامان دنبال می کردند.

◄ ۴۳۹ خانم سالم ثبت نام شدند (که تا کنون سرطان نداشته اند) و هر یک از آنها در یکی از گروه های زیر قرار گرفتند:

– گروهی که با محدود کردن میزان کالری و چربی ورودی رژیم گرفتند.

– گروهی که در هفته ۵ روز برنامه منظم ایروبیک دارند.

– گروهی که هر دو برنامه بالا را ترکیب کرده اند.

– گروهی که صرفاً یک کنترل عادی بر روی وضعیت خود داشتند.

◄ مشخص شد خانم هایی که رژیم داشتند ویا در گروه رژیم و ورزش قرار داشتند علاوه بر کاهش وزن، در خونشان سطوح پروتئین هایی که باعث رگ زایی می شوند پایین آمد. این میزان در مقایسه با دو گروه دیگر، مشاهده و ثبت گردید.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می سازند که این امر که افزایش وزن و داشتن یک سبک زندگیِ کم تحرک باعث افزایش خطر ابتلا به برخی سرطانها می شود، بر ما روشن است ولی دلایل ارتباط این موضوعات هنوز پنهان مانده است.این مطالعه نشان داد که کاهش وزن یک راه امن و مطمئن برای بهبود شرایط خونی در عدم میزبانی سرطان است.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز