title
کد خبر: 21628
00
کم‌کاری خفیف تیروئید در حاملگی، جای نگرانی ندارد

محققان می‌گویند که درمان زنان بارداری که به کم‌کاری خفیف تیروئید دچارند، فایده‌ای ندارد.

کم‌کاری شدید تیروئید در حاملگی با تکامل معیوب مغز جنین و افزایش خطر زایمان زودرس و سقط جنین ارتباط دارد. برخی مطالعات می‌گویند که حتی کم‌کاری خفیف تیروئید در حاملگی برای نوزاد خطرناک است.


به گزارش بهداشت نیوز، ، مطالعه جدید که بر روی ۹۷ هزار زن باردار انجام شد، شاهدی بر این مدعی پیدا نکرد. محققان هیچ تفاوتی بین تکامل مغز کودکانِ مادران مبتلا به کم‌کاری خفیف تیروئیدی که در طی بارداری دارو مصرف می‌کردند یا نمی‌کردند، پیدا نکردند.

به علاوه، بنا بر این مطالعه که توسط مؤسسات ملی سلامت امریکا (NIH) انجام شد، از نظر خطر زایمان زودرس، مرده‌زایی، سقط جنین و دیابت بارداری هم هیچ تفاوتی وجود نداشت.

دکتر اوما ردی، مؤلف این مطالعه، گفت: «نتایج ما مخالف غربالگری بارداری از نظر عملکرد تیروئید هستند، زیرا درمان آن بر سلامت مادر یا نوزاد تأثیری ندارد.»

هورمون‌های تیروئیدی به تنظیم سطح انرژی و دیگر عملکردهای حیاتی کمک می‌کنند. ردی و همکارانش برای انجام این مطالعه به آزمایش سطح هورمون‌های تیروئیدی در ۹۷ هزار زن باردار قبل از هفته بیستم بارداری‌شان پرداختند.

نتایج این مطالعه در New England Journal of Medicine منتشر شد.

 

منبع: سلامانه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز