title
کد خبر: 21740
00
کمبود این ویتامین باعث افسردگی می‌شود!

یک متخصص تغذیه گفت: کمبود ویتامین ‌C، منیزیم، کلسیم و پتاسیم موجب بروز افسردگی می‌شود و مصرف میوه و سبزی از بروز افسردگی پیشگیری می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز،محمد جواد حسین زاده  افزود: کمبود ویتامین ‌C، منیزیم، کلسیم، روی، آهن، منگنز و پتاسیم موجب افسردگی می‌شود.وی گفت: استرس، بارداری و شیردهی و مصرف آسپرین موجب کمبود این ویتامین C می‌شود.این متخصص تغذیه افزود: افسردگی نقش مهمی در تغییر اشتهای افراد دارد. برخی از افراد افسرده دچار اضافه وزن می‌شود و در برخی از افراد دیگر موجب کاهش وزن می‌شود.

حسین زاده گفت: مصرف غذاهای متعادل و متنوع به همراه ورزش کردن، در تسریع بهبودی بیماری افسردگی نقش اساسی دارند.

وی افزود: سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که بر حالت روانی و وضعیت فرد اثر می‌گذارد. خوشحالی افراد موجب فعال شدن سروتونین در مغز می‌شود و به همین خاطر افراد افسرده مغز آنها سروتونین کمی دارد. مصرف کربوهیدرات‌ها نیز موجب افزایش سروتونین در مغز می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف چربی‌های غیر اشباع (مانند امگا ۳ موجود در ماهی‌ها) در رابطه با سلامت روح و روان و جلوگیری از افسردگی بسیار مهم است.حسین زاده گفت: مصرف امگا ۳ به بهبود افسردگی کمک می‌کند و بهترین منبع امگا ۳ در کپسول‌های روغن ماهی وجود دارد.

وی افزود: خواب کافی و راحت برای افزایش سلامت بسیار مهم است و کافئین از مواد غذایی بی‌خواب کننده است و باید توجه داشت که بی‌خوابی موجب بروز افسردگی و عصبانیت می‌شود.

 

منبع:سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز