title
کد خبر: 21756
00
روشهای درمان دل درد پر خوری

همه ما گاهی در اثر پر خوری زیاد دچار دل درد می شویم. ما می توانیم با کمک داروهای گیاهی این دل درد را تسکین دهیم. در این بخش چند روش طبیعی برای درمان دل درد را به شما پیشنهاد می کنیم

به گزارش بهداشت نیوز، دل درد پر خوری یکی از انواع دل درد است که بسیاری از ما دچار آن می شویم. به این دل درد رودل هم گفته می شود. خب اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که در مهمانی یا منزل در مصرف غذا یا خوراکی خاصی زیادی روی نکنید. همچنین نجویده آن را قورت ندهید. این کار باعث فشار به معده می شود و در نهایت شما دچار دل درد و حالت تهوع می شوید.

برای درمان دل درد پر خوری با عرق نعناع

 یکی از بهترین راه ها برای درمان دل درد پر خوری استفاده از عرق نعناع است . همچنین می توانید نعناع خشک یا تازه را با آب بجوشانید و از این دمنوش میل کنید. یکی دیگر از گزینه ها آدامس نعنایی است که بی تاثیر نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم در منزل عرق نعناع داشته باشید. در هنگام دل درد عرق نعناع را با کمی آب قند یا نبات بخورید.

البته این نکته را هم یاد آوری می کنیم که نباید در مصرف عرق نعناع زیاده‌ روی کنید. مصرف زیاد عرق نعناع محل اتصال مری به معده را پرحجم می کند.

برای درمان دل درد پر خوری با ترخون

برای رفع دل درد و دردهای معده می توانید از ترخون استفاده کنید. سبزی ترخون در کنار فواید زیادی که دارد ، معده را هم تقویت می کند.

برای درمان دل درد پر خوری با معجون آرامبخش

شما می توانید با استفاده از مخلوط نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌ بیان و ریشه گل‌ ختمی  یک معجون آرامبخش تهیه کنید و دل درد تان را تسکین دهید.

برای تهیه این معجون باید 250 گرم نعناع، 250گرم گل بابونه، 100گرم رازیانه، 200گرم ریشه شیرین‌بیان و 200گرم ریشه ختمی را در یک لیوان آب‌جوش بریزید. سپس حدود نیم ساعت صبر کنید تا معجون دم بکشد. حال این معجون را صاف کرده و نیم‌ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از شام  یک استکان از آن را بنوشید.

زیره سیاه و سبز برای کاهش نفخ شکم

زیره سیاه و سبز برای درمان دل درد پر خوری و کاهش نفخ معده بسیار مناسب است. می‌توان از این گیاه به‌صورت پودرشده بعد از غذا استفاده کرد.

درمان دل درد پر خوری

درمان دل درد پر خوری با زنجبیل

برای درمان دل درد تان مقدار کمی از پودر زنجبیل را در آب جوش بریزید و سپس آن را با خرما یا نبات بنوشید. این دمنوش درد شما را به خوبی کاهش خواهد داد . البته درخصوص رفع دل درد کودکان مخلوط آب و آبلیمو و عسل پیشنهاد می شود.

درمان دل درد پر خوری با دارچین

شما می توانید برای درمان دل درد از دارچین استفاده کنید. برای اینکار کافیست نصف قاشق غذاخوری دارچین را دم کرده و بخورید . این کار کم کم درد شما را تسکین می دهد.

 

منبع: آسان طب

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز