کد خبر: 21909
ف
اگر میگرن دارید ، اینگونه ورزش کنید
اگر شما میگرن دارید، ورزش کردن فواید بسیار زیادی برای شما دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر شما میگرن دارید، ورزش کردن فواید بسیار زیادی برای شما دارد.اما برای بعضی از افراد، یک جلسه تمرین ورزشی که در آن عرق می کنند، در واقع می تواند ایجاد کننده ی یکی از همین سردردهای رنج آور باشد. از طرفی دیگر، دکتر تیموتی هول، پروفسور در آزمایشگاه مکانیزم های درد، در مدرسه ی پزشکی ویک فورست، می گوید:”ورزش کردن، یک کاهش دهنده ی قوی استرس است و استرس عموما با حمله های میگرنی، ارتباط مستقیم دارد.”

در تحقیقات نشان داده شده است که، ورزش منظم، به دلیل آنکه سبب کاهش تنش می شود و همچنین به خاطر فواید دیگری که دارد باعث جلوگیری از میگرن می شود و اگر هم دچار میگرن بشوید، درد آن را کاهش خواهد داد.

شما اگر دچار اینچنین سردردهایی هستید، باید بتوانید از دست آن راحت شوید. چرا؟ چون جنبه های دیگر ورزش (منظور جنبه ی فیزیکی آن نیست) ممکن است باعث سردرد شما شوند.

دکتر لوسی ریتر، از مدرسه ی پزشکی آلبرت در دانشگاه برون می گوید” ممکن است که عوامل موثر دیگری نیز وجود داشته باشند، که به خوبی مدیریت نمی شوند”. برای مثال، ممکن است که شما قبل از ورزش، به خوبی بدنتان را گرم نکرده اید و یا غذای مناسبی را میل نکرده اید، و یا اینکه مایعات به میزان کافی ننوشیده اید.

دکتر ریتر می گوید:” یکبار در حال مداوای یک دونده بودم که دچار میگرن بود، و متوجه شدم که دلیلش این بوده که به میزان کافی آب، نمی نوشیده است. اما از زمانی که شروع به نوشیدن میزان کافی آب کرد، میگرن او نیز از بین رفت”.

اگر شما برای جلوگیری از میگرن، از ورزش کردن فاصله گرفته اید، یک برنامه ی منظم ورزشی که شامل نکات زیر باشد را در نظر بگیرید. با کمی شانس، ممکن است که سردرد شما نیز از بین برود.

آب بنوشید

۶۰% بدن ما از آب تشکیل شده است. مهم خواهد بود تا به بدن آب کافی برسد. اگر شما دچار میگرن هستید، به احتمال زیاد، به دلیل میزان ناکافی مایعات بدن است. دکتر روزن، مدیر مرکز سردرد در موسسه ی اعصاب، می گوید:”اکثر مردم به میزان کافی مایعات مصرف نمی کنند و وقتی که ورزش می کنید و استرس آن نیز اضافه می شود،

شرایط موجود می تواند بیش از حد توان شما باشد”. در یک تحقیق، افرادی که ۴ فنجان آب در روز، بیشتر از حالت معمولی نسبت به گذشته، مصرف می کردند، در یک دوره ی ۲ هفته ایی، ۲۱ ساعت کمتر از قبل دچار میگرن شدند. آنها همچنین متوجه شدند که سردردهایشان به بدی گذشته نیست.

برای آنکه مطمئن شوید که به میزان کافی آب مصرف می کنید، به ادرارتان توجه کنید. اگر ادرار بی رنگ و یا زرد کمرنگ باشد، شما به احتمال زیاد، به میزان کافی مایعات نوشیده اید. اما ادرار زرد پررنگ و یا کهربایی، نشانه ی این است که باید مایعات بیشتر مصرف کنید. با مربی و یا دکتر خود در مورد راه های دیگر صحبت کنید،

راه هایی مثل وزن کردن خودتان در قبل و بعد از ورزش، تا متوجه شوید که آیا مایعات را به میزان کافی مصرف می کنید یا خیر.

غذای مناسب میل کنید

اگر شما از تخت خوابتان بیرون می آیید و قبل از آنکه غذایی بخورید، به باشگاه می روید، قطعا کار اشتباهی را مرتکب می شوید. دکتر ریتر می گوید:” قند خون شما وقتی که ورزش می کنید، پایین می آید، و افت قند، خود می تواند باعث میگرن شود”.

برنامه ی شما اینگونه باشد که حداقل، یک ساعت و نیم قبل از ورزش کردن، غذا میل کنید. این زمان به بدن شما اجازه می دهد تا  وعده ی غذایی را هضم کند. از تنقلات شیرین پرهیز کنید، چون سبب افت ناگهانی قند خون می شوند. همچنین مهم است که بعد از ورزش، تغذیه ی مناسبی داشته باشید.

آبمیوه های پروتئین دار و میوه، یک وعده مناسب برای ریکاوری است. میوه های فیبردار، قند و گلیکوژن (منابع اصلی انرژی بدن) را تامین می کنند و باعث ثابت نگه داشتن میزان قند خون می شوند.

ورزش را سبک شروع کنید

اگر شما در باشگاه تازه وارد هستید، نکته ای هست که لازم است بدانید. دکتر تیموتی هول می گوید: “تمرینات ورزشی را تنها با برنامه ای حرفه ای و از آسان به سخت، شروع کنید مثل شروع با یک برنامه ی سبک پیاده روی. این مطلب، موضوع مهمی است، چراکه شما می توانید به خودتان نشان دهید که قادر به ورزش کردن هستید، بدون آنکه دچار حملات میگرنی شوید”.

زمانی که در یک سطح به خصوصی از ورزش، توانایی لازم را کسب کردید، به تدریج سعی کنید خود را به سطح سختتر و بالاتری،  ارتقا دهید. این کار به شما کمک می کند تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید، و سردرد شما را کاهش می دهد. اگر شما با دوی ثابت و یا وزنه زدن، آشنا هستید، شاید لازم باشد تا در برنامه ی خودتان اصلاحاتی انجام دهید.

بیش از حد تمرینات سخت نکنید. با روی آوردن به تمرینات معمولی و نه چندان سخت، به پیش روید. به جای تمرینات و اردوهای ورزشی بسیار فشرده و سنگین با درجه ی سختی ۷ یا ۸، تمرینات را معتدل کرده و با درجه ی سختی ۵ یا ۶ انجام دهید.

سردردهای شدید، می تواند نتیجه ی تمرینات قدرتی باشد. بنابراین، اگر سابقه ی سردرد دارید، وزنه های سنگین خود را با وزنه هایی سبک ترجایگزین کنید تا بتوانید حرکات را بهتر انجام دهید. همین که یک ورزش خوب داشته باشید، کافی است و نیازی به ورزش بسیار سنگین که باعث ایجاد سردرد می شود، نیست.

اگر صورت شما قرمز می شود و بیش از حد عرق می کنید و بدنتان گرم می شود، پس وزنه، برای شما بیش از حد سنگین است. در هر سطح بالایی از آمادگی جسمانی هم که باشید، جلسه ی تمرینی خود را هرگز بدون گرم کردن ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ایی شروع نکنید. نیاز ناگهانی بدن به اکسیژن بیشتر، می تواند باعث ایجاد میگرن شود.

گرم کردن به بهترین شکل، کاری است که باید انجام دهید. یادتان باشد که تمرینات کششی بین ۵ الی ۱۰ دقیقه در شروع و پایان جلسه ی ورزشی، از گرفتگی عضلات که می تواند باعث ایجاد میگرن شود، جلوگیری می کند.

ورزش خود را ادامه دهید

در نهایت، ممکن است متوجه شوید که حتی بعد از رعایت تمامی این موارد، شما همچنان وقتی ورزش می کنید، دچار میگرن می شوید. این شرایط به این معنی نیست که ورزش باعث میگرن شده است. در حقیقت، بسیاری از افراد دلایل گوناگونی برای میگرن دارند، بنابراین، دلایل احتمالی مختلف برای میگرن را یادداشت کنید، تا به تشخیص دلیل واقعی میگرن شما کمک کند.

و این بدان معنی نیست که باید ورزش را متوقف کنید. با دکتر در مورد مصرف روزانه ی داروهای پیشگیری کننده، صحبت کنید.دکتر ریتر می گوید:” هیچ کس از ورزش معاف نیست”. او اشاره می کند که ورزش نکردن به معنی از دست دادن فواید بسیار زیادی است. ورزش می تواند کاهش وزن را سرعت دهد، متابولیسم گلوکوز را بهبود بخشد، خواب را بیشتر کند و سایر دردهای مزمن را کاهش دهد.

دکتر هول می گوید: ” از آنجایی که هر یک از این موارد، با میگرن مرتبط است، پس برطرف کردن آنها با ورزش کردن کمک بزرگی است”. به نظر می رسد که دلایل خوبی وجود دارد تا بند کفش هایتان را ببندید و شروع کنید!

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • عکسی که قلب هزاران نفر را به درد آورد (+ عکس)
  • عکس/ موتورسواری معاون رییس‌جمهور در راهپیمایی امروز روز قدس
  • تکنیکی برای پاک کردن سینوس‌ها در عرض بیست ثانیه
  • کاغذ دیواری و خطراتی که افراد را تهدید می کند
  • خواص حنا، گیاهی با هزار فایده
  • مخوف ترین و سریعترین هواپیمای تاریخ + عکس
  • بیماریی که در مردان دیر تشخیص داده می شود
  • با این ۷ روش سلامت ریه های خود را تضمین کنید
  • اینفوگرافیک/راهکارهای کاهش استفاده از کاغذ در اداره های ایران
  • اینفوگرافیک/شیر را روزانه مصرف کنید
  • اینفوگرافیک/ برای خشک کردن دست ها از چه وسیله ای استفاده کنیم؟
  • اینفوگرافیک/به این ۷ دلیل انار بخورید
  • اینفوگرافیک/بروکلی و امگا 3 ها برای مقابله با آلودگی هوا
  • اینفوگرافیک/صبحانه چه بخوریم؟
  • اینفوگرافیک/منابع گیاهی تامین کلسیم بدن
  • اینفوگرافیک/ردپای کربن!
  • اینفوگرافیک/پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی
  • اینفوگرافیک/قرمز شدن چشم، علل و راه‌های درمان
  • اینفوگرافیک/نگاهی به هفت روش اروپایی برای مهار آلودگی هوا
  • دختری که هشت سال است فقط پیتزا میخورد/عکس
  • اینفوگرافیک/ سیگار برای اطرافیان چه عوارضی دارد؟
  • اینفوگرافیک/منابع پروتئین کامل که گوشت نیستند
  • اینفوگرافیک/ آلودگی داخل خانه
  • اینفوگرافیک/در مورد کلسترول چه می دانید؟
  • دوستی ۲۵ ساله غواص و ماهی + عکس
  • اینفوگرافیک/امنیت غذایی جهان
  • اینفوگرافیک/رشته های بهداشت بیشترین بازار کار را دارند!
  • محققان خبر از ساخت اولین چسب مسکن ایبوپروفن مى‌دهند
  • طول عمر مفید کرم‌های ضدآفتاب چقدر است؟
  • ترفندهایی ساده برای داشتن پوست و مویی زیباتر/ از پودر بچه استفاده کنید!
  • خطر در کمین مسافران عید فطر
  • این گلو درد ها خطرناک هستند
  • دلیل علمی رفیق‌باز بودن مردها
  • این دمنوش ها را برای مبارزه با سرطان بنوشید
  • علائم کمبود ویتامین در بدن انسان
  • انواع سبزیجاتی که باید کمتر مصرف کنید
  • ۴ ضرر قند و شکر برای بدن انسان که بیشتر ما از آن ها غافل هستیم
  • مواد غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید
  • ناگفته‌های ورزشی در دوران بارداری
  • ۴ عامل ابتلا به قرمزی و خارش پلک‌ها
  • یک هشدار جدی برای زنان سیگاری
  • چرا شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس را از ما می گیرد
  • اعتیاد به حشیش چگونه روی خانواده تاثیر می‌گذارد؟
  • حذف حدود ۱.۵ میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت
  • عمل ناشایست سناتور آمریکایی با دختر ترامپ دردسرساز شد + عکس
  • چند بازی برای تعطیلات عید فطر
  • دردسرهای سفر در تعطیلات عید فطر
  • راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان
  • دلیل طپش زیاد قلب در بارداری
  • چگونه مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنیم
  • آخرین اخبار
  • اینفوگرافیک/امنیت غذایی جهان
  • اینفوگرافیک/بروکلی و امگا 3 ها برای مقابله با آلودگی هوا
  • اینفوگرافیک/ردپای کربن!
  • علائم کمبود ویتامین در بدن انسان
  • اینفوگرافیک/راهکارهای کاهش استفاده از کاغذ در اداره های ایران
  • اینفوگرافیک/ برای خشک کردن دست ها از چه وسیله ای استفاده کنیم؟
  • راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان
  • دختری که هشت سال است فقط پیتزا میخورد/عکس
  • ۴ عامل ابتلا به قرمزی و خارش پلک‌ها
  • اینفوگرافیک/شیر را روزانه مصرف کنید
  • ترفندهایی ساده برای داشتن پوست و مویی زیباتر/ از پودر بچه استفاده کنید!
  • چند بازی برای تعطیلات عید فطر
  • چگونه مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنیم
  • اینفوگرافیک/نگاهی به هفت روش اروپایی برای مهار آلودگی هوا
  • این دمنوش ها را برای مبارزه با سرطان بنوشید
  • خطر در کمین مسافران عید فطر
  • دلیل علمی رفیق‌باز بودن مردها
  • چرا شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس را از ما می گیرد
  • اعتیاد به حشیش چگونه روی خانواده تاثیر می‌گذارد؟
  • این گلو درد ها خطرناک هستند
  • ۴ ضرر قند و شکر برای بدن انسان که بیشتر ما از آن ها غافل هستیم
  • اینفوگرافیک/صبحانه چه بخوریم؟
  • انواع سبزیجاتی که باید کمتر مصرف کنید
  • دردسرهای سفر در تعطیلات عید فطر
  • اینفوگرافیک/در مورد کلسترول چه می دانید؟
  • حذف حدود ۱.۵ میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت
  • اینفوگرافیک/پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی
  • کاغذ دیواری و خطراتی که افراد را تهدید می کند
  • یک هشدار جدی برای زنان سیگاری
  • دلیل طپش زیاد قلب در بارداری
  • دوستی ۲۵ ساله غواص و ماهی + عکس
  • عکسی که قلب هزاران نفر را به درد آورد (+ عکس)
  • با این ۷ روش سلامت ریه های خود را تضمین کنید
  • محققان خبر از ساخت اولین چسب مسکن ایبوپروفن مى‌دهند
  • خواصی جدید و شگفت‌انگیز از چغندر
  • علت مرگ کودکان دارای وقفه تنفسی
  • سه غذای خوشمزه ای که سریع آماده می شود+ روش تهیه
  • با تزریق این خون بیماری را از خود دور کنید
  • درد پایین کمر خود را با این کارها درمان کنید
  • از خواص شگفت انگیز میوه ستاره‌ای چه می‌دانید؟
  • ضعف اعصاب و راه های درمان
  • کلسترول خود را با این پنج غذا پایین بیاورید
  • خشکی آرنج را اینگونه درمان کنیم
  • برای تقویت حافظه خیار میل کنید
  • تفریح جالب علی دایی در سرعین! + عکس
  • اینفوگرافیک/وقتی بدن از خود دفاع می‌کند
  • آیا علل خونریزی های دستگاه گوارش را می دانید؟
  • مواد غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید
  • ناگفته‌های ورزشی در دوران بارداری
  • اینفوگرافیک/عادت هایی که موهایتان را کم‌ پُشت می‌کند