title
کد خبر: 22003
00
مراقبت های مو برای نوجوانان

موی بلند، موی کوتاه، خشک یا موی چرب، مجعد و یا راست همگی از انواع مو ها محسوب می شوند.

به  گزارش بهداشت نیوز؛ممکن است همیشه در تعجب باشید که آیا از محصولات مناسب استفاده می کنید؟ آیا فلان شامپو به موی شما صدمه نمی زند؟ با وجود بیش از ۱۰۰،۰۰۰ فولیکول مو روی سر خود، یادگیری برخی نکات مراقبت از مو برای حفظ موهای خود به شکلی سالم و درخشان ضروری است.

نکات مراقبت از مو خشک

موهای خشک به نظر می رسد شکننده و یا “ترد” باشند هنگامی که آن ها را لمس می کنید. علل بسیاری برای داشتن موهای خشک ژنتیک است (اگر مادر و پدر موهای خشک داشتن، شما احتمالا مو های خشکی خواهید داشت). غدد چربی غیر فعال نیز می تواند موهای شما را خشک کند.

اگر شما موهای خشک را به عنوان یک نتیجه از پوست خشک دارا هستید، برای شستن موهای خود زمان کمتری در هر هفته اختصاص دهید (هر دو یا سه روز یکبار). همچنین، توجه به نوع شامپو و نرم کننده مناسب برای اطمینان از اینکه پوست سر شما روغن ضروری خود را دریافت می کند یا نه بسیار مهم است.

مطمئن و مراقب باشید که از موی خود در برابر گرما و مواد شیمیایی محافظت لازم را می کنید، به خصوص اگر موهای شما بسیار خشک هستند به این نکته باید دقت بیشتری بکنید.

اگر چه اتو مو الکتریکی و دستگاه فرمو محبوب هستند، می توانند سبب آسیب های جدی به مو شوند. هنگامی که در حرارت بالا استفاده می شود، مو خشک کن ها نیز می توانند به مو آسیب بزنند. کاهش استفاده شما از این دستگاه ها (یا حداقل با استفاده از آن که کمتر داغ باشند) به حفظ موهای خود و سالم نگه داشتن آن ها کمک خواهید کرد.

 اگر شما مطمئن نیستید که آیا یک دستگاه اتو مو به موی شما آسیب نمی زند، در مورد موهای خود مانند پوست خود فکر کنید. چه می شود اگر هر روز صبح پوست شما به هوایی با گرمای ۱۸۷۵ وات به مدت چند دقیقه برخورد داشته باشد؟ احتمالا چیزی از پوشت شما باقی نمی ماند! مواد شیمیایی خشن در رنگ مو دائمی و پایدار کننده ها می تواند مو را از روغن حیاتی برای سالم بودنشان تهی کنند.

برخی از رنگ موها حاوی مواد شیمیایی خشن کمتری نسبت به بقیه هستند. در مورد اکسیدان ها نیز دقت لازم را به کار ببرید چرا که آنها می توانند موهای شما را شکننده تر کنند و سبب به پایان رسیدن عمر مفید مو شوند.

در نهایت، فوق العاده مراقب آفتاب تابستانی باشید. آفتاب و کلر هر دو می توانند موها را خشک کنند. ساده ترین راه حل پوشیدن کلاه و یا به سادگی آن که کمتر در معرض خورشید قرار گرفتن است (با این کار پوست شما نیز از شما متشکر خواهد بود). شما همچنین می توانید موهای خود را با پوشیدن یک کلاه شنا زمانی که به استخر می روید حفاظت کنید.

اگر شما در یک استخر که دارای کلر زیاد است شنا می کنید، موهای خود را در آب تازه بدون کلر بعد از شنا بشوید. اگر شما اغلب شنا می کنید، با استفاده از یک شامپو طراحی شده برای حذف کلر از مو در حفظ سلامت آن ها کوشا باشید.

نکات مراقبت از موهای چرب

آیا شما موهای چربی دارید؟ اگر شما موهای خود را بشویید در صبح، ممکن است در نزدیک شب نا امید شوید، چرا که به نظر می رسد مو شما نیاز به شستشو مجدد دارد. به خاطر داشته باشید که موهای چرب درنتیجه یک پوست سر چرب است. مو و پوست سر خود را بشویید در صورت نیاز، این کار را دو بار انجام دهید. شما ممکن است سعی کنید شامپو روی سر خود را حداقل به مدت پنج دقیقه قبل از شستشو قرار دهید.

و بعد از آن به شست و شوی موی خود بپردازید. ترمیم کننده مو را به شکل مستقیم روی پوست سر خود نریزید این کار را باید در انتها شتشو انجام دهید. از اینکه بیش از حد موی خود را برس بکشید خودرداری کنید، چرا که اینکار سبب بالا آمدن چربی زیزین پوست سر می شود. از آرایشگر خود آنچه که  او برای موهای چرب توصیه می کند را بپرسید.

از هر شامپو که لفظ “درخشان” را برای مو به همراه دارد دوری کنید. زیرا این شامپوها تنها روغن بیشتری به پوست سر شما اضافه می کنند.

برخورد با موخوره

شما ممکن است اگر با دقت به انتهای موهای خود نگاه کنید این حالت را ببینید. شما موی تکی را می بینید که به معنای واقعی کلمه در انتها به دو رشته تقسیم شده است.

 موخوره ممکن است به سبب خشک کننده ها، حرارت مستقیم اوتو، و یا برس زدن بیش از حد ایجاد شود. شما می توانید با برس زدن کمتر، استفاده از حرارت کمتر بر روی موهای خود، به طور منظم با استفاده از تهویه، و حفاظت از موهای خود  از آب و هوا بسیار گرم یا بسیار سرد از موخوره جلوگیری کنید. کوتاهی مو به طور منظم ایده خوبی است.

آنها کمک می کنند از شر موخوره خلاص شوید و موهای شما را از آسیب های بعدی محافظت می کند به طوری که یک موی سالم و شاداب داشته باشید.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز