کد خبر: 22157
ف
۶ فایده یوگا برای سلامت قلب
یوگا، مزایای سلامتی قابل توجهی دارد، از جمله افزایش انعطاف پذیری، کاهش وزن، و بهبود انرژی و خلق و خو. اما آیا می‌دانستید که یوگا، می‌تواند به قلبتان نیز سود برساند؟

به گزارش بهداشت نیوز، تمرین یوگا که به هند باستان بر می‌گردد، مرکز توجه تعدادی از مطالعات بالینی بوده است، و شواهد نشان می‌دهند که تمام آن حرکات سلام بر خورشید و سگ سر پایین، ممکن است در داشتن قلبی سالم‌تر نقش داشته باشند. با توجه یه یک مطالعه که در مارس ۲۰۱۶ در مجله پرستاری قلب اروپا منتشر شد، افرادی که ریتم قلب نامنظم (مثلا فیبریلاسیون دهلیزی) داشتند،

پس از انجام ۳۰ دقیقه یوگای سبک در هفته، به مدت ۱۲ هفته، بطور قابل توجهی فشار خون و ضربان قلب پایین تری پیدا کردند. این محققان گزارش دادند که یوگا، سلامت روان و کیفیت زندگی این افراد را نیز بطور قابل توجهی بهبود بخشید.

اگر شما یک بیماری قلبی دارید، با پزشکتان در مورد آنکه علاوه بر درمان معمولتان، کدام سطح از یوگا ممکن است برایتان مناسب باشد، صحبت کنید. و اگر شما یک مبتدی هستید یا مشکلات سلامتی دارید، قبل از کلاس با مربی یوگا صحبت کنید. مربی شما می‌تواند نکات و اصلاحاتی (تغییراتی) ارائه دهد تا شما بتوانید حداکثر استفاده را از جلسه تمرینتان ببرید.

یوگا، فعالیت فیزیکی را ترویج می‌دهد

عدم فعالیت فیزیکی، یک عامل خطر قابل توجه در ایجاد بیماری قلبی است. بیماری قلبی هم که مهم‌ترین عامل مرگ و میر این روزهاست. اما معکوس کردنش، ممکن است. تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که یوگا انجام می‌دهند، به احتمال بیشتری فعال شده و به یک روال تناسب اندام پایبند هستند، که می‌تواند از قلب محافظت کند.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در درمان‌های جایگزین در سلامت و پزشکی منتشر شد، دریافت شرکت کنندگانی که قبلا غیر فعال بودند و دو بار در هفته، در یک کلاس یوگای ده هفته‌ای شرکت کردند، بیشتر احتمال داشت که از نظر فیزیکی فعال بمانند.

انجمن قلب آمریکا، حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در حداقل ۵ روز در هفته برای سلامت کلی قلب، و فعالیت‌های عضله ساز با شدت متوسط تا بالا را حداقل ۲ روز در هفته برای مزایای سلامت اضافی، توصیه می‌کند.

یوگا به شما کمک می‌کند استرس را کنترل کنید

در حالیکه محققان دقیقا تعیین نکرده اند که استرس، چگونه در بیماری قلبی نقش دارد، اما استرس قطعا می‌تواند منجر به افزایش در رفتارها و سایر عواملی شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی را بالا می‌برند. این‌ها عبارتند از سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، پرخوری، و فشار خون بالا. یوگا همچنین می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش استرس و مسائل مربوطه ایفا کند.

یک مطالعه کانادایی، مقداری بهبودی در امتیازات اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی در خانم‌هایی نشان داد که در انتظار یک روند پزشکی استرس زا بعد از یک برنامه یوگای ۶ هفته‌ای بودند.

دکتر جوئل کان، متخصص قلب، می‌گوید: اکثر تکنیک‌های رهایی از استرس، شامل مقداری توجه به نفس کشیدن هستند. یکی از کانون‌های توجه اساسی در تمام سبک‌های یوگا، آگاهی از تنفس است. بنابراین، توجه صریح یا ضمنی به کاهش استرس، تقریبا در تمام کلاس‌های یوگا، طبیعی می‌باشد.

یوگا می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد

با توجه به یک بررسی روی مطالعات مختلف که در ژورنال فشار خون در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، شما می‌توانید در مدیریت فشار خون بالا نقش داشته باشید. در مقایسه با افرادی که ورزش نکردند، آنهایی که حداقل بمدت ۸ هفته در یک روال یوگا شرکت کردند، شاهد یک کاهش جزئی در فشار خونشان بودند.

دکتر رابرت اوستفلد، بنیانگذار و مدیر برنامه سلامت قلبی در مرکز پزشکی مونته فیور و استادیار پزشکی بالینی در کالج پزشکی آلبرت آینشتاین، که هر دو در نیویورک قرار دارند، می‌گوید: من گمان می‌کنم که فایده یوگا در اینجا، ترکیبی از بهبود آمادگی جسمانی و کاهش استرس است.

یوگا ممکن است ظرفیت هوازی را بهبود ببخشد

با توجه به یک مطالعه کوچک که در آوریل ۲۰۱۲ در Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، تمرین کردن یوگا با بهبود استقامت قلبی عروقی و کیفیت زندگی در بیماران آمریکایی مبتلا به نارسایی قلبی مرتبط دانسته شد. محققان، ۴۰ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را علاوه بر مراقبت‌های پزشکی معمولشان در یک برنامه ورزش در خانه ثبت نام کردند.

برخی از شرکت کنندگان درطول دوره ۸ تا ۱۰ هفته ای، ۱۶ جلسه یوگا درمانی نیز دریافت کردند. در پایان این برنامه، کسانی که یوگا را در روال‌هایشان جای داده بودند، ۲۲ درصد پیشرفت در ظرفیت هوازی‌شان داشتند. یوگا همچنین به بهبود انعطاف پذیری، کاهش التهاب قلب، و بهبود کیفیت زندگی منجر شد.

یوگا ممکن است یک ضربان قلب نامنظم را بهبود دهد

فیبریلاسیون دهلیزی یا آفیب، یک ریتم قلب غیر عادی است که توسط ضربان قلب سریع و نامنظم مشخص می‌شود، که می‌تواند به سکته مغزی و سایر عوارض منجر شود.

با توجه به یک مطالعه کوچک روی ۴۹ شرکت کننده که در مارس ۲۰۱۳ در مجله کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر شد، تمرین کردن یوگا با کاهش دفعات مواجهه با آریتمی توسط بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی دارند (به نصف تعدادی که قبل از آزمایش داشتند) مرتبط بود.

مربیان یوگا نیز بعد از جلسات یوگا، ضربان قلب و فشار خون پایین تری داشتند. هر چند به تحقیق بیشتری برای تایید این ارتباط نیاز است، اما دکتر اوستفلد می‌گوید: ممکن است یوگا، مقداری پتانسیل برای کمک به درمان افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (بمنظور کاهش دفعات مواجهه با آریتمی) داشته باشد.

یوگا، حس تعلق اجتماعی را رواج می‌دهد

پس از یک حمله قلبی، بسیاری از بیماران ممکن است یک حس انزوای اجتماعی را احساس کنند، و می‌توانند دچار افسردگی شوند. شواهد در اینجا نیز به نقش بالقوه یوگا اشاره دارد. اوستفلد می‌گوید: بیمار ممکن است آنقدر احساس امنیت یا قدرت نکند که برای انجام دادن کارهایش، بطور منظم از خانه خارج شود.

آنها ممکن است به روشی که برایشان جدید است، با مرگ و میرشان مواجه شوند، یا ممکن است دریابند که قادر نیستند تمام کارهایی که قبلا انجام می‌دادند را انجام دهند.

شرکت کردن در کلاس‌های یوگا می‌تواند حس تعلق اجتماعی ایجاد کند، که ممکن است به کاهش این احساس افسردگی و انزوا کمک نماید. دکتر کان می‌گوید: یک کلاس یوگا، یک محیط امن و ارتباط با سایر افرادی که با هم فعالیت می‌کنند فراهم می‌کند. تعیین کمیت مزایای تعامل اجتماعی یوگا دشوار است،

اما من فکر می‌کنم که اگر شما افرادی با مشکلات سلامتی را به یوگا ببرید، و اگر مکانی وجود داشته باشد که آنها همان احساسی که در خانه دارند را تجربه کنند، به احتمال بیشتری تصمیمات سالم‌تر اتخاذ می‌کنند.

چگونه یک کلاس یوگا انتخاب کنید که مناسب شما باشد

از آنجا که انواع بسیار مختلفی از کلاس‌های یوگا وجود دارد، انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا شرح مختصری از برخی از انواع اساسی یوگا و افرادی که ممکن است از آن سود ببرند را بیان می‌کنیم.

هاتا یوگا

یک شکل ملایم و سنتی از یوگاست که برای مبتدی‌ها و افرادی که بعلت مشکلات سلامتی دارای توانایی‌های محدودی هستند، مناسب است. این یوگا روی پوسچر، مراقبه و تمرینات تنفسی تمرکز می‌کند.

wynyạsạ

یک فرم بسیار فیزیکی از یوگاست که روی هماهنگی تنفس و حرکت تمرکز می‌کند. کلاس‌های آن به مقداری آمادگی جسمانی نیاز دارند، بنابراین اگر نگرانی‌هایی دارید، قبل از شرکت در کلاس با پزشکتان درمورد محدودیت‌ها صحبت کنید.

یوگای داغ

شامل تمرین کردن یوگا در یک اتاق گرم است، معمولا بیش از ۴۰ درجه! محبوب ترین فرم یوگای داغ، بیکرام است که شامل یک توالی از ۲۶ پوسچر و ۲ تمرین تنفسی می‌باشد. در حالیکه یوگای بیکرام نسبتا محبوب است، اما اوستفلد به افرادی با بیماری قلبی پیشرفته، در مورد تمرین کردن یوگا در دماهای بسیار بالا هشدار می‌دهد، زیرا این کار ممکن است مشکلات سلامتی را تشدید کند.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • بشار اسد و همسرش در خودروی شخصی‌ + تصاویر
  • خانم بازیگر: به ازدواج مجدد فکر می کنم+عکس
  • کاغذ دیواری و خطراتی که افراد را تهدید می کند
  • تیپ متفاوت مهمان ویژه برنامه ماه عسل (+عکس)
  • نوع گروه خونی و پیش بینی حمله قلبی
  • تصادف وحشتناک تیبا با درختان اتوبان + عکس
  • آب کدو حلوایی معجزه می کند
  • چرا پوستمان خشک می شود؟+راه د رمان
  • کثیف‌ترین وسایلی که همه روزه با آن ها سروکار داریم
  • چه وقت بچه‌دار شویم؟
  • معجونی فوق العاده برای کبدهای چرب
  • چه ورزش‌هایی کالری‌سوزی بالایی دارند؟
  • مشهد مقدس و حرم رضوی در 160 سال پیش +عکس
  • تفریح هیجان انگیز امیرحسین مدرس و همسرش در جزیره کیش! عکس
  • احمدی نژاد پدربزرگ شد + عکس
  • تصویر دیده نشده از آیت الله خامنه‌ای در کنار فرزندان (+عکس)
  • اگر این علائم را دارید سریع به پزشک مراجعه کنید!
  • اگر می خواهید کلسترول خون شما درمان شود، بخوانید
  • چگونه در برابر امواج موبایل از بدن مان محافظت کنیم؟
  • با این دارو‌های گیاهی اثرات مخرب شامپو‌های شیمیایی را رفع کنید
  • نوزاد عجیب الخلقه به دنیا آمد! / عکس های + 16
  • جدایی نیمار از بازیگر و مانکن سرشناس برزیلی! عکس
  • تجمع مردم سرعین برای دیدار با دایی + عکس
  • اینفوگرافیک/خواص شگفت انگیز آب انار
  • ۶ خوراکی تاثیر گذار بر افزایش سلامت روده ها!
  • شهر بدون ماشین در چین + عکس
  • تیپ متفاوت محسن رضایی/عکس
  • اسکناس صفر یورویی به بازار آمد+ عکس
  • مواردی که یک متخصص پوست برای زیبایی خودش رعایت میکند!
  • مشت زدن دنیای حشرات! + عکس
  • اینفوگرافیک/۵ دوای سرطان در بشقاب‌های شما
  • واکنش جالب کامبیز دیرباز به پایان «زیر پای مادر» +عکس
  • سلاحی که رهبر انقلاب در نماز عید فطر به دست گرفتند+عکس
  • اینفوگرافیک/نشانه های دیابت را بشناسیم
  • اینفوگرافیک/چرا قند برای بدن مضر است؟
  • اینفوگرافیک/عفونت‌های بیمارستانی؛ قاتل ناشناخته!
  • اینفوگرافیک/افرادی که فشار خون بالا دارند، چه بخورند؟
  • روش هایی برای تسکین سریع کمردرد
  • اینفوگرافیک/با پایان یافتن فعالیت پارکبان ها چکار کنیم؟
  • اینفوگرافیک/پس از ترک سیگار در بدن چه می شود؟
  • متفاوت‌ترین پست اینستاگرامی تبریک عید فطر (+عکس)
  • تنفس بدبو؛ هر آنچه باید بدانید
  • خانم ها این مواد غذایی را فراموش نکنند!
  • اینفوگرافیک/ بقای انسان در سایه بقای تنوع زیستی
  • چالش چای بازیکن سابق استقلال! + عکس
  • اینفوگرافیک/فواید نوشیدن آب گوجه فرنگی
  • اینفوگرافیک/همه چیز در مورد ترشیجات
  • چرا همیشه گرسنه ایم؟!
  • اختلال تیروئید این مشکل جدی را در زنان بوجود می آورد
  • «شوهر آزاری» در ابعاد روانی چگونه اتفاق می افتد؟!
  • آخرین اخبار
  • ویتامین B۱۲ و فوایدی که احتمالاً نمی‌دانید
  • علت رشد سرطان ریه در زنان چیست؟
  • پژوهش های زمین شناسی عامل مرگ اقیانوس
  • کمبود آهن چه تاثیری بر بدن ایجاد می کند؟
  • افزایش آب اقیانوس ها و موج پناهندگان
  • ۱۸ درمان خانگی شگفت‌انگیز برای دندان
  • اینفوگرافیک/مقدار آب مورد نیاز روزانه بدن با توجه به وزن
  • خطرات و مشکلات ناشی از ایمپلنت دندان
  • ذرت و خواص فوق العاده آن
  • آموزش نحوه‌ی صحیح استفاده از نخ دندان
  • اگر این علائم را دارید سریع به پزشک مراجعه کنید!
  • معجونی فوق العاده برای کبدهای چرب
  • تیپ متفاوت محسن رضایی/عکس
  • اگر می خواهید کلسترول خون شما درمان شود، بخوانید
  • سدیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
  • جرم های روی دست خود را پس از شستشو از بین ببرید
  • زایمان در آب و پیامدها ومزایای آن
  • چگونه کمبود کلسیم در بدن را جبران کنیم؟
  • بیماران قلبی و عوارض داروهای مصرفی
  • اینفوگرافیک/افرادی که فشار خون بالا دارند، چه بخورند؟
  • اینفوگرافیک/همه چیز در مورد ترشیجات
  • علائم هشدار دهنده انواع سکته و پیشگیری از آن
  • اینفوگرافیک/خواص شگفت انگیز آب انار
  • کدام شغل‌ها به زانو آسیب می‌زنند؟
  • اینفوگرافیک/پس از ترک سیگار در بدن چه می شود؟
  • اینفوگرافیک/ بقای انسان در سایه بقای تنوع زیستی
  • اینفوگرافیک/عفونت‌های بیمارستانی؛ قاتل ناشناخته!
  • سلاحی که رهبر انقلاب در نماز عید فطر به دست گرفتند+عکس
  • رشته گیاهان دارویی در نطنز راه‌اندازی می‌شود
  • چالش چای بازیکن سابق استقلال! + عکس
  • اینفوگرافیک/چرا قند برای بدن مضر است؟
  • خانم بازیگر: به ازدواج مجدد فکر می کنم+عکس
  • تاثیرات منفی استفاده بیش از حد از تبلت/اینفوگرافی
  • تصویر دیده نشده از آیت الله خامنه‌ای در کنار فرزندان (+عکس)
  • نوزاد عجیب الخلقه به دنیا آمد! / عکس های + 16
  • چه وقت بچه‌دار شویم؟
  • اینفوگرافیک/نشانه های دیابت را بشناسیم
  • آب کدو حلوایی معجزه می کند
  • پربارش و کم بارش ترین استان‌ها تا پایان اردیبهشت +جدول
  • سبزیجات خام یا پخته؛ کدام سالم‌تر است؟
  • با این مواد غذایی سردردتان را بهبود ببخشید
  • ۶ خوراکی تاثیر گذار بر افزایش سلامت روده ها!
  • اینفوگرافیک/۵ دوای سرطان در بشقاب‌های شما
  • متفاوت‌ترین پست اینستاگرامی تبریک عید فطر (+عکس)
  • احمدی نژاد پدربزرگ شد + عکس
  • اینفوگرافیک/با پایان یافتن فعالیت پارکبان ها چکار کنیم؟
  • اینفوگرافیک/فواید نوشیدن آب گوجه فرنگی
  • توجه پدر راهی برای کاهش چاقی در کودک
  • روش هایی برای تسکین سریع کمردرد
  • سوپ جو و گوجه فرنگی، سرشار از فیبر و کم کالری