title
کد خبر: 22167
00
 بالا کشیدن و لیفت کردن پوست صورت

بالا کشیدن و لیفت کردن پوست صورت یک روش بسیار شایع و گسترده جهت از بین بردن چین چروک های حاصل از پیری می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، در روش های سنتی با بالا کشیدن پوست کشیدگی پوست با عث تنفس بهتر خود پوست و بافت های زیرین می شود. در طول عمل به شما بی حسی یا بیهوشی و یا یک ارام بخش به شکل خوراکی و یا داخل وریدی می دهند. پزشک چند برش می زند که از نواحی جلویی گوش شروع به بالا کشیدن پوست می کند و باعث تنفس هرچه بهتر پوست می شود هم چنین پزشک چربی و پوست اضافی را برمی دارد. پوست به قرمزی می گراید و محل های برش یافته  بخیه زده می شود. اصولا این شکاف ها در محل رویش مو می باشد به همین دلیل پس از جراحی مشخص نمی باشد .

گاهی اوقات این برش ها خیلی محدود در نواحی اطراف گوش هستند. برخی اوقات نزدیک پلک و یا لب بالا هستند. در بالا کشیدن – پوست – گردن فک را تضعیف کرده و پوست ناحیه به  ناحیه چانه را بالا می کشند و برمیدارند. این برش از جلوی گوش تا پشت گوش یعنی تا جلوی اسکالپ – قسمت خلفی سر – ادامه دارند. عمل جراحی چند ساعت طول می کشد که پس از عمل میتوان به خانه رفت ولی اصولا بیماران یک شب در بییمارستان می مانند.


چه اتفاقاتی بعد از عمل وجود دارد؟

پانسمان و لو له گذاری پس از یک تا دو روز برداشته می شود . بخیه ها پنج تا ده روز بعد توسط پزشک کشیده می شود.

شاید پزشک شما برای تسکین درد برای شملا دارو تجویز کند.استفاده از کمپرس آب سرد جهت تسکین کبودی و هم چنین بالا نگه داشتن سر به دستور پزشک لازم است . اجتناب از سیگار مهم است و حداقل دو تا چهار هفته نباید در معرض درد سیگار قرار گرفت چرا که تنباکو ترمیم پوستی را به عقب می اندازد و  و باعث ایجاد بافت مرده در پوست می شود و زخم هارا بدتر می کند.

پس از دو تا سه هفته می توانید فعالیت های خود را از سر بگیرید در ابتدا پوست شما برایتان نا آشنا هست که امری طبیعی است و به مرور عادی می شود.

امکان دارد تا چند ماه در پوست خود احساس خشکی داشته باشید.

گاهی اوقات مردان باید قسمت هایی که رویش مو جدیدا در آن صورت گرفته را اصلاح کنند اما با استفاده از لیزر و یا الکترولیز می توانند موهای ریش خود را که در قسمت های تازه تر روییده است را از بین ببرند.


چرا بالا کشیدن و لیفت کردن پوست انجام می شود؟

این عمل اصولا به منزله ی جوان سازی  با پر کردن چین و چروک صورت , بالا تر کشیدن عصلات ضعیف  و محکم تر کردن پوست صورت شکل می گیرد.
چگونه بالا کشیدن و لیفت کردن پوست عملکرد مناسبی را دارد؟
این عمل زیبایی پوست شما را جوان تر و شادتر نمایش میدهد.در واقع سن شما افزایش پیدا میکند اما برای پوست شما این افزایش با کمک این عمل جراحی بی معنی می باشد. برای برخی از افراد این عمل زیبایی به منزله ی افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس ناشی از پیر شدن معنا میدهد.این عمل بسیاری از عوارض حاصل  را کاهش میدهد.اما این روش نمیتواند آسیب های حاصل از نور افتاب را ترمیم کند و یا اینکه تمام چین و چروک های دور چشم و بینی و یا لب ها را پوشش دهد. با حاصل شدن بهترین نتیجه شما پس از انجام عمل بایستی، اسیب های وارده به پوست از این قبیل را درمان کنید.

بهترین نتیجه به طور قطع به مهارت جراح شما نیز بستگی دارد.


مشکلات و عوارض ناشی از عمل

  • ایجاد حساسیت به بی حس کننده ها

  • خونریزی زیر پوستی

  • عفونت

  • آسیب به عصب رسانی عضلات که در نهایت می تواند باعث فلجی و اسپاسم عضلات شود البته این موارد به ندرت دیده می شوند.

  • بی حسی در محل مورد نظر برای مدت شش ماه تا یکسال

  • ریزش مو

  • آسیب بافتی

  • ایجاد زخم

  • ایجاد لخته در سیاهرگ های بزرگ خونرسان به قلب و ریه.البته این مورد نیز شیوع بسیار کمی دارد

با وجود تمام روش های جراحی موجود امکان دارد که نیجه ی حاصل شده با انچه که مورد انتظار شماست مطابقت نداشته باشد. اما یک جراح پلاستیک خوب می تواند به شما راهنمایی بسیار مناسبی جهت داشتن یک انتظار واقع بینانه بدهد.


به چه چیزباید فکر کرد؟

اگر شما انتظارات واقع بینانه مطابق با خواسته ی پزشک خویش داشته باشید مطمئننا در بین جراحی های زیبایی موجود از عمل خود بسیار راضی و خشنود خواهید بود.

شرکت های ببمه هزینه ی این عمل جراحی را پشتیبانی نمی کنند بنابراین نیاز است تا شما از میزان هزینه ها اطلاع کافی جهت راحتی در پرداخت داشته باشید هزینه ی پزشک جراح ,متخصص بیهوشی , دارو ها,ویزیت پزشک و سایر خدمات مورد استفاده باید مورد توجه  قرار بگیرند.


 

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز