title
کد خبر: 22231
00
۷ روش هوشمندانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مریضی بدترین حس دنیاست‌. وقتی دماغتان می‌گیرد و سرتان آنقدر درد می‌کند که انگار با پتک بر آن می‌کوبند‌

به گزارش بهداشت نیوز، مریضی بدترین حس دنیاست‌. وقتی دماغتان می‌گیرد و سرتان آنقدر درد می‌کند که انگار با پتک بر آن می‌کوبند‌، تنها کاری که دوست دارید انجام دهید این است که خود را به حالت جنینی جمع کنید و زیر پتوی خود بخزید.

البته می‌توانید از واکسن آنفولانزا هم استفاده کنید‌، اما داشتن سیستم ایمنی قوی هم از عوامل موثر برای مقابله یا ویروس است. با این هشت روش از خود در برابر بیماری محافظت کنید:

۱ بیشتر تمرینات یوگا انجام دهید

یوگا بسیار موثر است. این ورزش نه تنها آرامش‌بخش است‌، بلکه برخی حرکات آن موجب تحریک ۴ سیستم اصلی فیزیولوژیکی بدن ‌(گردش خون‌، گوارش‌، اعصاب و غدد درون‌ریز‌) و تقویت ایمنی آن می‌شود. از این حرکات یوگا برای دور کردن سرماخوردگی از خود استفاده کنید.

۲ آشپزخانه‌ خود را مجهز کنید

ما باور نداریم که مصرف روزانه‌ یک عدد سیب جلوی بیماری‌ها را می‌گیرد‌، با این حال می‌دانیم مصرف برخی غذا‌ها برای مبارزه با سرماخوردگی بسیار مناسب است‌.

به دنبال خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان‌، پروبیوتیک و ویتامین باشید؛ فقط از شکر اضافی دوری کنید‌. یا بهتر از آن‌، دفعه‌ دیگری که برای خرید می‌روید‌، این ۶ غذا را که موجب کاهش وزن و افزایش ایمنی بدن می‌شوند بخرید‌: مرکبات، کلم پیچ، ماست ، سیر، چای و عسل، سوپ جوجه! یک سیاست برد-برد !

۳ بیشتر ورزش کنید

اکنون از قابلیت‌های تقویت کننده‌ ایمنی یوگا با خبر شده‌اید‌‌، اما برای شما بدنسازان هم خبر‌های خوبی داریم: بر‌اساس تحقیقات جدید‌، کسانی که به صورت حرفه‌ای به مدت دو و نیم ساعت در هفته ورزش می‌کنند‌ (هر ورزشی که ضربان قلبتان را بالا می‌برد‌)‌، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه آن در خود را به میزان ۱۰‌% کاهش می‌دهند‌.

یادتان باشد که بیش از اندازه فشار آوردن به خود هم می‌تواند تاثیرات عکس داشته باشد‌‌؛ پس به خود فرصت استراحت بدهید‌.

۴ مهمانی زنانه داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که افراد‌ اجتماعی کمتر با احتمال ابتلا به بیماریهای مسری روبه‌رو هستند‌. پس سعی کنید در این زمستان‌، برنامه‌های خود را بهتر بچینید‌.

۵ یک روز برای اسپا

با خود روراست باشید‌، شما نیاز به کمی استراحت دارید‌. متخصصان می‌گویند که روزی ۲۰ دقیقه ماساژ باعث کاهش میزان کورتیزول به مقدار کافی می‌شود؛‌هورمونی که در اثر استرس ترشح شده و برای ایمنی مضر است‌.

۶ خوب بخوابید

این هم دلیلی دیگر برای زود خوابیدن‌: دانشگاه شیکاگو طی تحقیقاتی متوجه شده که پادتن‌های ایجاد شده در افرادی که مشکل کم‌خوابی دارند و واکسن زده‌اند‌، ضعیف‌تر از پادتن‌های افرادیست که استراحت کافی دارند‌. به علاوه‌، خواب کافی باعث کاهش استرس می‌شود‌، موضوعی که ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند‌.

۷ در آرایش کردن دقت کنید

پوست شما مواد آرایشی مورد استفاده‌ شما را در طول روز جذب می‌کند و برخی از آنها ممکن است مواد شیمیایی و سمی داشته باشند که سیستم ایمنی شما را به‌هم می‌‌ریزد‌. از مواد کاملا طبیعی استفاده کنید یا حداقل رو به لوازمی بیاورید که کمترین میزان مواد شیمیایی را داراست‌.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز