title
کد خبر: 22479
00
التهاب گلو تا ۴ روز نگران‌کننده نیست

دکتر مسعود نقیب‌زاده ، التهاب گلو یا فارنژیت را یک التهاب حاد دانست و گفت: این بیماری بیشتر لوزه‌ها را درگیر می‌کند و افرادی که زمینه مستعده کننده این بیماری را دارند و یا در تماس با افراد مبتلا قرار می‌گیرند بیشتر مستعد به ابتلا هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مسعود نقیب‌زاده ، التهاب گلو یا فارنژیت را یک التهاب حاد دانست و گفت: این بیماری بیشتر لوزه‌ها را درگیر می‌کند و افرادی که زمینه مستعده کننده این بیماری را دارند و یا در تماس با افراد مبتلا قرار می‌گیرند بیشتر مستعد به ابتلا هستند.

وی افزود: میکروب‌های این بیماری به طور طبیعی در بدن تمام افراد وجود دارند و در هنگامی که در معرض عوامل بیماری‌زا قرار می‌گیرد این میکروب‌ها بیمار‌ی‌زا می‌شوند و فرد دچار  علائمی از قبیل درد، خارش و سوزش گلو می‌شود و ممکن است با پیشرفت بیماری به تب نیز مبتلا شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه فارنژیت یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است گفت: از این رو ابتلا به این بیماری جای نگرانی و درمان خاصی ندارد اما اگر بیش از ۳ الی ۴ روز به طول بیانجامد باید به پزشک مراجعه کرد.

نقیب‌زاده در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شیوع این بیماری در اوایل و اواخر زمستان بیشتر می‌شود و بروز آن در کودکان به علت حضور در مهد‌های کودک، مدارس و… بیشتر از بزرگسالان است.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز