title
کد خبر: 22591
00
 از تحلیل روانشناسی نقاشی کودک تا تست قندخون و فشارخون در غرفه وزارت بهداشت

نمایشگاه قرآن بازدیدکنندگان زیادی دارد اما در این میان ارائه خدمات مشاوره های رایگان چاقی و لاغری، تست قند و فشار خون و طب سنتی رایگان در کنار تحلیل روانشناسی نقاشی کودک خدماتی بود که مراجعه کنندگان بسیاری به غرفه وزارت بهداشت در این نمایشگاه داشت.

به گزارش «بهداشت نیوز» ماه رمضان برای مسلمانان حال و هوای خاص معنوی و فضایی متفاوت و پر از خیر و برکت به همراه دارد، در ماه نزول قرآن به حقیقت این کتاب آسمانی و الگوبرداری از آن بیش از سایر ماه‌های سال توجه می‌شود و از این رو رویدادهای بزرگ دینی و قرآنی همه ساله در ماه رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

 
یک از این رویدادهای مهم ماه رمضان نمایشگاه قرآن است که همیشه جذابیت‌های خاص خود را برای دوستداران قرآن و علاقه‌مندان به آموزه‌های دینی دارد، کافی است تا قدری در مورد خدمات ارائه شده در زمینه آموزه‌های قرآنی و جذابیت یکی از بخش‌های نمایشگاه بشنوی دیگر سرو پا نشناخته و سعی می‌کنی خود را به نمایشگاه قرآن برسانی. 

 

تصمیم گرفتم مثل بسیاری از مردم سری به نمایشگاه قرآن بزنم، سوار مترو شدم با شنیدن ایستگاه شهید بهشتی از مترو پیدا شدم ایستگاهی که من را به محل انس دوست داران قرآن می‌رساند، نمایشگاه در شبستان مصلی برپا شده از در که وارد می‌شوی بخش هنری را می‌بینی که آثار فاخر و زیبای هنرمندان ناخودآگاه نگاه افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

 

سپیدپوشانی که در غرفه قرآن و سلامت جلب توجه می‌کنند

 در بخش‌های مختلف نمایشگاه گشت می‌زدم بخش هایی که هر کدام جذابیت‌های خاص خودش را دارد، ۲ ساعات به افطار مانده چشم که بر می‌گردانی روزه داران زیادی را می‌بینی که با وجود گرمی هوا و با لبانی تشنه و گرسنه به عشق قرآن و موضوعات مرتبط با آن به همراه خانواده به نمایشگاه آمده اند، از مادری که کودک با شیرخواری درآغوش تا کودکانی که صورت هایشان نقاشی شده و بادکنک به دست دارند و پیرمرد‌ها و پیرزن‌هایی که به عشق قرآن در اینجا حضور پیدا کردند.

 

از بخش هنری که عبور کردم به بخش نهادهای دولتی رسیدم غرفه‌ای توجه من را به خود جلب کرد، غرفه‌ای که بر سر در ورودی آن نوشته شده بود "قرآن و سلامت" ظاهر افراد حاضر در غرفه با بقیه فرق می‌کرد سپیدپوشانی را در غرفه می‌بینی که هر کدام به کاری مشغول اند و سرشان با سوال و جواب‌های مردم حسابی شلوغ است.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 
بخش طب سنتی، تغذیه و روزه داری در ابتدای غرفه قرار دارد به سراغ متخصص طب سنتی حاضر در این بخش می‌روم خانمی در حال گرفتن مشاوره در مورد ضعف ناگهانی درساعات روزه داری است و پزشک حاضر با طمانینه جواب او را داده و علت این مشکل را با توجه به تغذیه در طب سنتی برای او روشن و راه حلی به وی ارائه می‌کند.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

پدر و مادرهایی که از روی نقاشی به روحیه فرزند خود پی می‌برند
در بخش میانی غرفه "قرآن و سلامت" بخش کودک قرار دارد کودکان با شیرینی و شعف خاصی پشت میزهای کچک نشسته و نقاشی می‌کشند، نقاشی هایی که روی دیوار چسبانده شده اند نیز جلب توجه می‌کنند در گوشه غرفه پدر و مادر‌ها را می‌بینی که با اشتیاق سراغ روانشناس حاضر در غرفه رفته و این روانشناس یا مشاور از روی نقاشی وضعیت روحی، علائق و دیدگاه کودکان را تحلیل وراهنمایی‌های لازم را در اختیار والدین قرار می‌دهد.

 

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

 

بخش جذاب و پرطرفدار تست قندخون/ روزه دارانی که برای تست قندخون صف کشیدند

یکی از بخش‌های پر بازدید نمایشگاه بخش تست قندخون است، در این بخش مراجعه کنندگان از نظر بیماری دیابت مورد بررسی قرار می‌گیرند استقبال به حدی است که حتی برای اندازه گیری قدخون چند نفری پشت سرهم در صف ایستاده و در انتظار هستند قندخون خانمی بالاتر از حد معمول است و پزشکان حاضر در غرفه نسبت به این موضوع به وی هشدار داده و پس از سوال و جواب‌های فراوان توصیه هایی به او کرده و از این خانم خواستند تا پس از نمایشگاه تحت نظر یک پزشک باشد تا گرفتار بیماری دیابت نشود.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

بخش مشاوره بهداشت نیز با وجود اسکلت و نمونه‌های مصنوعی دهان و دندان جذابیت خاص خودش را دارد تا حدی که دو کودک را می‌بینم که با اشتیاق کنار مشاور سپید پوش نشسته اند و با دقت به توضیحات او در مورد دندان‌ها و رعایت بهداشت گوش می‌دهند بخش دیگری از غرفه نیز خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌شود و هر فردی مدت خاصی می‌تواند از مشاوره خانواده بهره‌مند شود.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

پس از گردش و استفاده از خدمات ارائه شده سراغ مسئول غرفه را گرفتم، مسئول غرفه قرآن و سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی احسان آقاپور دکترای سلامت و رفاه اجتماعی است پس از معرفی خود به عنوان خبرنگار حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از او خواستم تا در مورد غرفه قرآن و سلامت خدمات و میزان استقبال مردم در روزهای مختلف نمایشگاه گفت و گویی داشته باشیم.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

آقاپور با اشاره به خدمات ارائه شده و هدف از برپای این غرفه در نمایشگاه قرآن گفت: امسال تصمیم گرفتیم آموزه‌های قرآنی را در حوزه سلامت به مردم معرفی کنیم براین اساس بخش‌های مختلفی را در غرفه راه اندازی کردیم که خوشبختانه موفق بودیم، زیرا کمتر مراجعه کننده‌ای به نمایشگاه است که به غرفه قرآن و سلامت وزارت بهداشت سر نزند.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن از غرفه وزارت بهداشت

آقازاده با اشاره به استقبال چشمگیر روزه داران از غرفه قرآن و سلامت عنوان کرد: در غرفه وزارت بهداشت خدمات نیاز روز و مرتبط با آموزه‌های دینی ارائه می‌شود و به دلیل آن که اکثر افراد نسبت به آن خدمات احساس نیاز می‌کنند به این غرفه مراجعه می‌کنند.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

وی با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان به غرفه سلامت و قران وزارت بهداشت اظهار کرد: برخی روز‌ها حضور مردم بیش از حد انتظار بود، اما به طور معمول روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده داشتیم و در بخش‌های مختلف هر روز پذیرای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بودیم.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

با بخش‌های مختلف غرفه قرآن و سلامت آشنا شوید
آقازاده در ادامه به بخش‌های مختلف غرفه قرآن و سلامت اشاره کرد و افزود: بخش طب سنتی با عنوان آموزه‌های طب سنتی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها به کمک این طب راه اندازی شده و به مردم مشاوره رایگان می‌دهد علاوه بر این در بخش مبانی تغذیه و روزه داری مشاوره چاقی و لاغری و تغذیه درست در روزه داری ارائه می‌شود.

 

 غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

مسئول غرفه سلامت و قران بخش کودک را به عنوان یکی دیگر از قسمت‌ها معرفی کرد و گفت: در این بخش تحلیل نقاشی کودک به کمک روانشناسان انجام می‌شود، آنها از روی نقاشی فعالیت‌های ذهنی کودک را برای خانواده تحلیل می‌کنند تا والدین بتوانند راهبرد درستی را برای کودک مدنظر داشته باشند.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران
 

آقاپور با بیان اینکه یکی از پربازدیدترین و پرطرافدارترین بخش‌ها در غرفه قران و سلامت، سنجش قند خون و غربالگری دیابت است، عنوان کرد: این بخش با استقبال خوب مواجه شده و پس از سنجش و اندازه گری قندخون بر اساس میزان آن مشاوره‌های لازم به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 
حنجره شناسی برای قاریان و مداحان در غرفه وزارت بهداشت

وی یکی از بخش‌های جالب و متفاوت غرفه قرآن و سلامت رابخش حنجره شناسی معرفی کرده و در این باره می‌گوی: با توجه به اینکه در نمایشگاه قران حضور داریم و شمار زیادی از بادیدکنندگان قاریان، موذن‌ها و مداحان هستند بخش حنجره شناسی را راه اندازی کردیم تا در زمینه سلامت حنجره و نحوه درست استفاده از تارهای صوتی مشاورههای لازم رابه این افراد ارائه کنیم.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

مسئول غرفه سلامت و قران وزارت بهداشت ادامه داد: بخش مجمع دانشجویان قران و عترت دانشگا‌های علوم پزشکی مشاوره‌های پزشکی عومی و سنجش فشارخون را به مردم ارائه کرده و در بخش مشاوره که حوزه سلامت روان را مدنظر دارد مشاوره خانواده ارائه می‌شود.

 

غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قران

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز