کد خبر: 22910
ف
چگونه چربی ران را در عرض دو هفته آب کنیم؟
برای اینکه بتوانید چربی ران خود را به طور موثر کم کنید و از بازگشت آن جلوگیری نمایید، باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و ورزش‌های مناسبی را انجام دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، برای اینکه بتوانید چربی ران خود را به طور موثر کم کنید و از بازگشت آن جلوگیری نمایید، باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و ورزش‌های مناسبی را انجام دهید. حفظ این رویکرد نه تنها می‌تواند به آب شدن چربی ران کمک کند بلکه برای سلامت کلی بدن نیز بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم مراحلی را بیان کنیم که با استفاده از آن می‌توانید چربی‌های ناخواسته در ناحیه ران را کمتر کنید. ورزش‌هایی که در زیر بیان خواهد شد به شما کمک می‌کند کار را سریع‌تر پیش ببرید.

چرا زنان چربی‌های خود را در ناحیه ران ذخیره می‌کنند؟

زنان قبل از رسیدن به یائسگی، بیشتر چربی‌های بدن خود را در ناحیه ران و باسن ذخیره می‌کنند. دلیل اینکه برخی از زنان چربی را به این شکل در بدن خود ذخیره می‌کنند تکاملی است. هنگامی که زنان ساکن غار بودند، این نوع ذخیره سازی چربی اغلب به آن‌ها کمک می‌کرد خود را از قحطی و خشکسالی نجات دهند. در طول دوران بارداری و شیردهی، بدن نیازمند ۱۰۰۰ کالری اضافی در روز است. بنابراین زنانی که چربی خود را در نواحی باسن و ران ذخیره کرده‌اند به آسانی می‌توانستند از مزایای کالری اضافی این چربی‌ها بهره مند شوند. این توانایی ذخیره سازی چربی در نواحی باسن و ران از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. به همین خاطر نیز کاهش چربی این نواحی کار بسیار دشواری است.

مردان نیز چربی خود را در ران‌هایشان ذخیره می‌کنند:

زنان تنها افرادی نیستند که از ذخیره شدن چربی در نواحی ران رنج می‌برند. مردان نیز می‌توانند چربی اضافی بدن خود را در ناحیه ران ذخیره نمایند. به همین خاطر در ادامه با ورزش‌هایی آشنا می‌شوید که برای هر کدام از مردان و زنان به طور جداگانه بیان شده است.

تمریناتی برای کاهش چربی در ناحیه ران برای خانم‌ها:

فشار دست در حالت نشسته:

ابتدا روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. کف دست خود را بیرون زانوهای خود قرار دهید. زانوهای خود را مخالف کف دست به سمت بیرون فشار دهید و به طور همزمان با دستانتان به سمت داخل فشار دهید. اینکار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

بالا بردن پا به صورت نشسته:

بر روی یک صندلی پایدار بنشینید. پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در دو طرف صندلی قرار دهید. بلند شوید و پای راست خود را گسترش دهید. به صورت طبیعی نفس بکشید و به مدت ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. پای راست خود را پایین بیاورید و بازدم خود را انجام دهید. اینکار را با پای چپ تکرار نمایید.

پل ساختن به صورت نشسته:

بر روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در اطراف صندلی قرار دهید. باسن خود را بلند کنید و اجازه دهید کف دست و پاهایتان وزن بدن را حمایت کند. باسن خود را به گونه‌ای بلند کنید که شکل بدن شبیه پل باشد. به طور طبیعی نفس بکشید و به مدت ۲۰ الی ۶۰ ثانیه خود را در همین حالت نگه دارید.

تمریناتی برای کاهش چربی ناحیه ران در مردان:

پل ساختن به صورت نشسته:

بر روی زمین دراز بکشید. پشت خود را به صورت صاف نگه دارید و زانوهای خود را خم کنید. پاهای شما باید به صورت ثابت بر روی زمین قرار گرفته باشد. دستان خود را در دو طرف خود قرار دهید و به آرامی لگن خود را به سمت بالا ببرید. سعی کنید یک زاویه ۴۵ درجه با بدنتان بسازید. دوباره خود را به حالت قبلی برگردانید و اینکار را تکرار نمایید.

لگد زدن با پا:

بر روی یک پای خود به صورت ثابت بایستید. یکی از پاهای خود را به سمت پشت خود ببرید. سعی کنید زانوی خود را خم کنید.زانوی خم شده را به سمت جلو و پشت ببرید. باید درعضلات عقب ران خود احساس کشش داشته باشید.

بر روی نوشیدنی‌های خود تمرکز کنید:

مطمئن شوید که به هنگام تمرین کردن آب رسانی کافی به بدن خود داشته باشید. تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. پزشکان معمولا نوشیدن ۱.۹ لیتر آب را در روز پیشنهاد می‌کنند. از نوشیدن نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه های غلیظ شده خودداری کنید. تمامی این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر زیادی قند هستند و انرژی بالایی وارد بدن می‌کنند.

چای بنوشید:

تا جایی که می‌توانید از چای طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید. چای سبز منبع عالی از آنتی اکسیدان است و انرژی کمتری وارد بدن خواهد کرد. چای به ازای هر لیتر یک الی دو کالری دارد.

قبل از خوردن بنوشید:

ترفند خوب این است که یک فنجان چای یا آب قبل از وعده غذایی خود بنوشید. این کار باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید و تا جایی که می‌توانید کمتر بخورید. همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

به چیزی که می‌خورید توجه کنید:

رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید:

مطمئن شوید که کربوهیدرات را به طور کامل حذف نمی‌کنید، زیرا بدن شما به مقداری انرژی نیاز دارد. با اینحال خوردن کربوهیدرات زیاد باعث آزاد شدن انسولین بیشتر در بدن می‌شود. بدن نسبت به آزادسازی زیاد انسولین پاسخ می‌دهد و آن را به گلوکز تبدیل می‌کند. همین امر موجب می‌شود بدن مقدار زیادی چربی در خود ذخیره کند. غذاهایی که در رژیم غذایی کم کربوهیدراتی باید خورده شود شامل گوشت، ماهی، سبزیجاتی با برگ سبز و پنیرهای فرآوری نشده است. بهتر است از خوردن موادی همچون پاستا و نان خودداری شود.

داشتن یک رژیم غذایی کم کالری:

شما باید هر هفته ۰.۹ کیلوگرم وزن کم کنید برای انجام اینکار نیز بدن شما باید انرژی بیشتری بسوزاند. شما بهتر است دریافت چربی خود را بین ۳۵ و ۶۰ گرم در روز محدود نمایید. همچنین می‌توانید ۱۷۰ تا ۲۴۰ گرم از کربوهیدرات‌های پیچیده را در روز مصرف نمایید. اگر بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از ورزش‌هایی که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید، نتیجه مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. پس نا امید نشوید و به راه خود ادامه دهید.

 

منبع: مجله سلامت

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • عکسی که قلب هزاران نفر را به درد آورد (+ عکس)
  • عکس/ موتورسواری معاون رییس‌جمهور در راهپیمایی امروز روز قدس
  • تکنیکی برای پاک کردن سینوس‌ها در عرض بیست ثانیه
  • کاغذ دیواری و خطراتی که افراد را تهدید می کند
  • خواص حنا، گیاهی با هزار فایده
  • مخوف ترین و سریعترین هواپیمای تاریخ + عکس
  • بیماریی که در مردان دیر تشخیص داده می شود
  • با این ۷ روش سلامت ریه های خود را تضمین کنید
  • اینفوگرافیک/راهکارهای کاهش استفاده از کاغذ در اداره های ایران
  • اینفوگرافیک/شیر را روزانه مصرف کنید
  • اینفوگرافیک/ برای خشک کردن دست ها از چه وسیله ای استفاده کنیم؟
  • اینفوگرافیک/به این ۷ دلیل انار بخورید
  • اینفوگرافیک/بروکلی و امگا 3 ها برای مقابله با آلودگی هوا
  • اینفوگرافیک/صبحانه چه بخوریم؟
  • اینفوگرافیک/منابع گیاهی تامین کلسیم بدن
  • اینفوگرافیک/ردپای کربن!
  • اینفوگرافیک/پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی
  • اینفوگرافیک/قرمز شدن چشم، علل و راه‌های درمان
  • اینفوگرافیک/نگاهی به هفت روش اروپایی برای مهار آلودگی هوا
  • دختری که هشت سال است فقط پیتزا میخورد/عکس
  • اینفوگرافیک/ سیگار برای اطرافیان چه عوارضی دارد؟
  • اینفوگرافیک/منابع پروتئین کامل که گوشت نیستند
  • اینفوگرافیک/ آلودگی داخل خانه
  • اینفوگرافیک/در مورد کلسترول چه می دانید؟
  • اینفوگرافیک/امنیت غذایی جهان
  • دوستی ۲۵ ساله غواص و ماهی + عکس
  • اینفوگرافیک/رشته های بهداشت بیشترین بازار کار را دارند!
  • محققان خبر از ساخت اولین چسب مسکن ایبوپروفن مى‌دهند
  • طول عمر مفید کرم‌های ضدآفتاب چقدر است؟
  • ترفندهایی ساده برای داشتن پوست و مویی زیباتر/ از پودر بچه استفاده کنید!
  • خطر در کمین مسافران عید فطر
  • این گلو درد ها خطرناک هستند
  • این دمنوش ها را برای مبارزه با سرطان بنوشید
  • دلیل علمی رفیق‌باز بودن مردها
  • علائم کمبود ویتامین در بدن انسان
  • انواع سبزیجاتی که باید کمتر مصرف کنید
  • مواد غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید
  • ۴ ضرر قند و شکر برای بدن انسان که بیشتر ما از آن ها غافل هستیم
  • ناگفته‌های ورزشی در دوران بارداری
  • ۴ عامل ابتلا به قرمزی و خارش پلک‌ها
  • یک هشدار جدی برای زنان سیگاری
  • چرا شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس را از ما می گیرد
  • اعتیاد به حشیش چگونه روی خانواده تاثیر می‌گذارد؟
  • حذف حدود ۱.۵ میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت
  • عمل ناشایست سناتور آمریکایی با دختر ترامپ دردسرساز شد + عکس
  • چند بازی برای تعطیلات عید فطر
  • دردسرهای سفر در تعطیلات عید فطر
  • راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان
  • دلیل طپش زیاد قلب در بارداری
  • چگونه مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنیم
  • آخرین اخبار
  • اینفوگرافیک/امنیت غذایی جهان
  • اینفوگرافیک/بروکلی و امگا 3 ها برای مقابله با آلودگی هوا
  • اینفوگرافیک/ردپای کربن!
  • علائم کمبود ویتامین در بدن انسان
  • اینفوگرافیک/راهکارهای کاهش استفاده از کاغذ در اداره های ایران
  • اینفوگرافیک/ برای خشک کردن دست ها از چه وسیله ای استفاده کنیم؟
  • راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان
  • دختری که هشت سال است فقط پیتزا میخورد/عکس
  • ۴ عامل ابتلا به قرمزی و خارش پلک‌ها
  • اینفوگرافیک/شیر را روزانه مصرف کنید
  • ترفندهایی ساده برای داشتن پوست و مویی زیباتر/ از پودر بچه استفاده کنید!
  • چند بازی برای تعطیلات عید فطر
  • چگونه مسیر شغلی ایده آل خود را پیدا کنیم
  • اینفوگرافیک/نگاهی به هفت روش اروپایی برای مهار آلودگی هوا
  • این دمنوش ها را برای مبارزه با سرطان بنوشید
  • خطر در کمین مسافران عید فطر
  • دلیل علمی رفیق‌باز بودن مردها
  • چرا شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس را از ما می گیرد
  • اعتیاد به حشیش چگونه روی خانواده تاثیر می‌گذارد؟
  • این گلو درد ها خطرناک هستند
  • ۴ ضرر قند و شکر برای بدن انسان که بیشتر ما از آن ها غافل هستیم
  • اینفوگرافیک/صبحانه چه بخوریم؟
  • انواع سبزیجاتی که باید کمتر مصرف کنید
  • دردسرهای سفر در تعطیلات عید فطر
  • اینفوگرافیک/در مورد کلسترول چه می دانید؟
  • حذف حدود ۱.۵ میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت
  • اینفوگرافیک/پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی
  • کاغذ دیواری و خطراتی که افراد را تهدید می کند
  • یک هشدار جدی برای زنان سیگاری
  • دلیل طپش زیاد قلب در بارداری
  • دوستی ۲۵ ساله غواص و ماهی + عکس
  • عکسی که قلب هزاران نفر را به درد آورد (+ عکس)
  • با این ۷ روش سلامت ریه های خود را تضمین کنید
  • محققان خبر از ساخت اولین چسب مسکن ایبوپروفن مى‌دهند
  • خواصی جدید و شگفت‌انگیز از چغندر
  • علت مرگ کودکان دارای وقفه تنفسی
  • سه غذای خوشمزه ای که سریع آماده می شود+ روش تهیه
  • با تزریق این خون بیماری را از خود دور کنید
  • درد پایین کمر خود را با این کارها درمان کنید
  • از خواص شگفت انگیز میوه ستاره‌ای چه می‌دانید؟
  • ضعف اعصاب و راه های درمان
  • کلسترول خود را با این پنج غذا پایین بیاورید
  • خشکی آرنج را اینگونه درمان کنیم
  • برای تقویت حافظه خیار میل کنید
  • تفریح جالب علی دایی در سرعین! + عکس
  • اینفوگرافیک/وقتی بدن از خود دفاع می‌کند
  • آیا علل خونریزی های دستگاه گوارش را می دانید؟
  • مواد غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید
  • ناگفته‌های ورزشی در دوران بارداری
  • اینفوگرافیک/عادت هایی که موهایتان را کم‌ پُشت می‌کند