کد خبر: 23021
ف
با این غذاها اشتهایتان را کنترل کنید
با اینکه احساس گرسنگی یکی از قسمت های جدا ناپذیر رژیم های کاهش وزن است اما غذاهایی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها به کمتر شدن احساس گرسنگی کمک کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، با اینکه احساس گرسنگی یکی از قسمت های جدا ناپذیر رژیم های کاهش وزن است اما غذاهایی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها به کمتر شدن احساس گرسنگی کمک کنید.

بادام

بادام

تنها یک مشت بادام منبعی غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منیزیم است. بادام ها همچنین نشان داده اند می توانند احساس سیری را در افراد افزایش دهند و به کنترل وزن کمک کنند. پس منتظر چه هستید؟! از بادام به عنوان میان وعده ی بعدی خود استفاده کنید.

قهوه

قهوه

با وجود اینکه خوردن بیش از دو فنجان قهوه در روز ممکن است باعث عصبی و نگران شدنتان شود اما استفاده متعادل از قهوه می تواند باعث تقویت سوخت و ساز و همچنین سرکوب اشتها شود. قهوه آنتی اکسیدان هم دارد، فقط سعی کنید با شکر و خامه این تاثیرات را از بین نبرید.

زنجبیل

زنجبیل

بسیاری از تمدن ها از ریشه زنجبیل به خاطر قدرت هضم قوی آن استفاده می کردند. زنجبیل مانند محرکی عمل می کند که به بدن انرژی می دهد و هضم را بهبود می بخشد، در نتیجه کمتر گرسنه می شوید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

بر اساس تحقیقات اخیر تنها نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز می تواند سوخت و ساز بدن را مقداری افزایش دهد. ناگفته نماند برای کسانی که معمولا از فلفل قرمز استفاده نمی کنند اضافه کردن آن به یک وعده می تواند اشتها را در وعده بعدی کاهش دهد.

سیب

سیب

سیب ها از هر نوعی که باشند به دلایل زیادی می توانند جلوی اشتها را بگیرند. اول اینکه سیب ها سرشار از فیبر محلول و پکتین هستند که کمک می کند احساس سیری کنید. سیب ها گلوکزتان را تنظیم و سطح انرژی تان را نیز تقویت می کنند. در آخر باید گفت سیب ها به جویدن زیادی نیاز دارند، بنابراین سرعتتان را کاهش داده و به مغز این اجازه را می دهد تا پیغام سیری را دریافت کند. همچنین سیب ها طعمی فوق العاده دارند!

تخم مرغ

 تخم مرغ

تحقیقات نشان داده خوردن یک یا دو تخم مرغ به عنوان صبحانه در مقایسه با خوردن شیرینی با همان مقدار کالری، باعث می شود افراد رژیمی در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنند. تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا دیرتر هضم می شود بنابراین احساس سیری طولانی تری را تجربه خواهید کرد.

آب

آب

ممکن است کاهش اشتها به سادگی نوشیدن یک یا دو لیوان آب باشد؟ تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از خوردن وعده غذایی یک لیوان آب می نوشند در مقایسه با کسانی که آب نمی نوشند حدود 75 تا 90 کالری کمتر غذا می خورند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

محققان می گویند سیب زمینی حاوی یک نوع خاص از نشاسته است که در برابر آنزیم های گوارشی مقاومت می کند و باعث می شود برای مدت زمان بیشتری در معده بماند. همچنین سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A و ویتامین C است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

شکلات دوست دارید اما نمی توانید خودتان را در برابرش کنترل کنید؟ دفعه بعد که هوس شکلات کردید یک یا دو قطعه شکلات تلخ حداقل 70 درصد را به آرامی میل کنید. تنها مقدار کمی شکلات تلخ کمک می کند هوستان فروکش کند چون طعم تلخ آن باعث می شود اشتهایتان کاهش پیدا کند. ناگفته نماند که استریک اسید موجود در شکلات تلخ، باعث کاهش سرعت هضم و در نتیجه کمک به سیری طولانی تر می شود. اگر شکلات تلخ برایتان خیلی تلخ است سعی کنید با یک فنجان قهوه میل کنید چون باعث می شود شیرینی اش را نشان دهد.

آب سبزیجات

آب سبزیجات

میخواهید سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی خود کنید؟ آب سبزیجات یکی از ساده ترین روش ها است. اما یک خبر خوب دیگر هم داریم: آب سبزیجات می تواند به سیر شدنتان نیز کمک کند. یک لیوان آب سبزیجات قبل از وعده غذایی کمک می کند کالری کمتری از آن وعده دریافت کنید.

سبزیجات دارای برگ های سبز

سبزیجات دارای برگ های سبز

اگر واقعا به دنبال غذایی مقوی هستید که کمک کند برای ساعت ها احساس سیری کنید نباید از سبزیجات برگ دار بگذرید. از کلم گرفته تا اسفناج! این سبزیجات سرشار از فیبر می توانند به خوبی دررژیم کاهش وزن کمکتان کنند.

سالمون

سالمون

ماهی هایی مانند سالمون که سرشار از اسید چرب های امگا 3 هستند، باعث می شوند بدنتان هورمون لپتین را در سیستم خود افزایش می دهد. لپتین را به خاطر سرکوب کنندگی اشتها می شناسند. اگر سالمون دوست ندارید می توانید از دیگر ماهی های سرشار از امگا 3 استفاده کنید مانند ماهی تن.

دارچین

دارچین

دفعه بعد که خواستید میوه، غلات، یا حتی چای یا قهوه بنوشید روی آن کمی دارچین بریزید. دارچین مانند دیگر ادویه جات به کاهش قند خون کمک می کند که در نتیجه اشتهایتان کاهش پیدا می کند.

بذر کتان

بذر کتان

بذر کتان با میکسی از فیبرهای محلول و اسید چرب های ضروری، تبدیل به یک انتخاب عالی برای اضافه کردن به ماست، سالاد و اسموتی شده است. بذر کتان کمکتان می کند برای مدت زمانی طولانی سیر بمانید.

 

منبع: سایت دکتر کرمانی


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • اینفوگرافیک| آلودگی هوا چگونه به سلامتی ما آسیب میزند
  • چه کنیم که سرما نخوریم؟
  • علائم عفونت گوش در کودکان
  • 16 دانشگاه پزشکی ایران در جمع برترین‌ها + جدول
  • سلامت روانی رانندگان قبل از صدور گواهینامه باید بررسی شود
  • چه اناری بخریم؟ چرا و چقدر بخوریم؟
  • ۵ خوراکی که باعث افزایش عمر می شوند
  • ۸ راه برای لاغری سریع
  • گران‌ترین مرغ جهان! + عکس
  • کشته شدن خواننده زن ایرانی در سانحه رانندگی + عکس
  • واکنش «کوروش تهامی» به شایعه درباره همسرش + عکس
  • جورابی که آبروی مفتی سعودی را برد! + عکس
  • تیپ نیوشا ضیغمی در یک جگرکی! + عکس
  • آیت الله نوری همدانی در میوه فروشی! + عکس
  • ۷ دلیل حساس شدن دندان‌ها
  • نشانه‌های رفتاری در کودکان که خبر از اوتیسم می‌دهد
  • زالودرمانی چیست؟
  • بیماری های دهان می توانند سرطان مری را تا ۲۱ درصد افزایش دهند
  • اختلال سیستم عصبی خودکار مثانه در کمین مبتلایان به دیابت
  • بهترین نوشیدنی های لاغری
  • 10 دلیل مرموز پا درد
  • با این رژیم غذایی با سرطان مبارزه کنید
  • این افراد در شب یلدا هندوانه نخورند
  • چربی شکم شما به این دلایل آب نمی‌شود
  • مجازات‌های عجیب برای زنان پرحرف+عکس
  • پنج نشان مؤمن واقعی از نگاه امام سجاد(ع)
  • دو گروه که در قیامت از آنها سؤالی نمی کنند
  • هفت اصل برای بهبود فرهنگ آپارتمان نشینی
  • ناکامی سارقان خودرو در سیدخندان
  • روح چه کسانی به «برهوت» می‌رود؟
  • قدردانی وزیر بهداشت از خدمات سپاه و ارتش در زلزله غرب کشور
  • زیبایی به چه قیمتی؟!
  • واژگونی وانت در سراوان
  • روح همه مؤمنان در این نقطه محشور می‌شود
  • مرگ مشکوک پسر جوان در پانسیون
  • گزینه‌های غذایی گیاهی برای خنثی کردن اثرات آلودگی هوا
  • نکات تغذیه‌ای مهم برای مبتلایان به ایدز
  • باورهای غلط درباره ظروف مسی!
  • فقر ویتامین ب ۱۲ در زنان و ۶ هشدار جدی
  • ۷ دلیل فوق العاده برای مصرف آب زنجبیل با معده خالی
  • طرز تهیه پنکیک خوشمزه برای صبحانه
  • این خانواده ها حتما خون بند ناف ذخیره کنند
  • از ۵ ماده غذایی تحریک کننده کیسه صفرا، اجتناب کنید
  • حریق در ساختمان مسکونی در شرق
  • کشف روشی جدید برای اثر بهتر آنتی بیوتیک‌ها
  • عادت هایی که باعث می شود به سرطان گلو نزدیک تر شوید
  • چگونه ورزش کنیم تا التهابتمان کاهش پیدا کند؟
  • مانع بزرگ استجابت دعا !
  • ۹ گزینه غذایی شادی آور را به رژیم تان اضافه کنید!
  • نخستین واکنش رسمی پلیس به مخدر «دستمال»
  • ابزارهایی از گوگل که اسم آنها را هم نشنیده‌اید
  • مومنان درخشان و روسفید در قیامت چه کسانی اند؟
  • چگونه انگیزه خود برای ورزش کردن را حفظ کنیم؟
  • واژگونی خودرو حامل اتباع بیگانه
  • حرف هایی که فروشندگان به شما نمی گویند
  • آخرین شمار جانباختگان زلزله اعلام شد
  • عکس‌های پاک‌شده را برگردانید
  • مرگ راننده و همسر باردارش
  • آیا شما هم به وعده های خدا بی اعتماد شده اید؟
  • ویژگی انسان های ناسپاس و شاکر
  • اهدای عضو جان 263 نفر را نجات داد
  • موزه‌های عجیب جهان+عکس
  • معلولیت‌های ناشی از حوادث هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت
  • برهنه کردن مسافران ایرانی در فرودگاه بلگراد !
  • جلوگیری از تبلیغات غیرمجاز اینترنتی
  • 96 سال پیش مردم ایران چه تیپی داشتند؟ +تصاویر
  • ۷ مشکل ناخن که ریشه در افزایش سن دارد
  • ورود هرگونه موادمخدر یا روانگردان جدید به ایران تکذیب شد
  • تداوم ارائه خدمات سلامت به حمایت نیاز دارد
  • پدرانی که مانع دینداری فرزندانشان می‌شوند