title
کد خبر: 23077
00
 طرز تهیه‌ی کتلت مرغ در فر

امروز برای شما آموزش پخت یک نوع کتلت مرغ در فر را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی این کتلت خوشمزه، با ما همراه باشید.

به گزارش «بهداشت نیوز» امروز برای شما آموزش پخت یک نوع کتلت مرغ در فر را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی این کتلت خوشمزه، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت مرغ چرخ شده: نیم کیلو
تخم مرغ: یک عدد
پنیر خامه‌ای: یک پیمانه
پنیر پارمسان: یک پیمانه
پودر سیر: یک قاشق چایخوری
نمک و ادویه: به میزان لازم
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
پودر سوخاری: نصف پیمانه

طرز تهیه:

فر را از قبل با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، روشن می‌کنیم. در ظرفی مناسب، گوشت مرغ چرخ شده، تخم مرغ، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمسان، پودر سیر، نمک و ادویه را به همراه پودر سوخاری ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. سینی فر را چرب می‌کنیم. از مواد گلوله‌های کوچکی برداشته و آنها را با در دست، شکل داده با فاصله از هم، در سینی می‌چینیم.

سینی را در فر قرار می‌دهیم. پس از گذشت ده دقیقه، کتلت‌ها را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز برشته شود. ده دقیقه‌ی دیگر صبر می‌کنیم تا کتلت‌ها کاملا برشته شوند. کتلت‌های مرغ آماده‌اند. آنها را در ظرف مناسبی قرار داده و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

منبع: تابناک با تو


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز