title
کد خبر: 23117
00
۵ روش کم زحمت برای سحر خیز بودن

تنها مشکلی که وجود دارد این است که .. شما مسلما دوست ندارید تا زمانی که مجبور نشده اید از رختخواب بیرون بیایید. درست است؟

به گزارش بهداشت نیوز، تنها مشکلی که وجود دارد این است که .. شما مسلما دوست ندارید تا زمانی که مجبور نشده اید از رختخواب بیرون بیایید. درست است؟در اینجا استراتژی های ساده ای وجود دارند که با استفاده از آنها شما می توانید از رختخواب بیرون آمده و به راحتی صبح خود را آغاز کنید و حتی از آن لذت ببرید.

از شب قبل شروع کنید

تحقیقات زیادی نشان داده اند که میزان انگیزه با خواب رم (REM Sleep) – رم به حرکت سریع چشم در خواب گفته می شود و بخشی از خواب است که شما خواب می بینید – ارتباط دارد. اگر خواب شما کیفیت بالایی نداشته باشد و در طول آن شما چندین چرخه رم را تجربه کنید، میزان انگیزه و انرژی شما در صبح کم خواهد بود.

یک راهکار برای حل این مشکل این است که یک روال برای قبل از خواب داشته باشید که شما را برای داشتن یک خواب باکیفیت آماده کند. در اینجا به چند راهکار اشاره می کنیم که کارآفرینان برای به خواب رفتن استفاده می کنند:

مصرف کافیئن خود را کم کنید

ایلان ماسک (Elon Musk) موسس شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) اعتراف می کند که او در طول روز مقدار زیادی کافئین می نوشید، اما حالا او حداکثر ۱ تا ۲ بار نوشیدنی کافئین دار مصرف می کند و در نتیجه کمتر احساس ناراحتی و عصبی بودن دارد و بهتر می خوابد.

از دستگاه های الکترونیکی دوری کنید

روشنایی صفحه نمایش گوشی، تبلت یا لپ تاپ شما قبل از خواب می تواند تاثیر منفی روی الگوی خواب شما داشته باشد. به همین دلیل آریانا هافینگتن (Arianna Huffington) موسس و سردبیر هافینگتن پست (Huffington Post) تلفن همراه خود را در یک اتاق دیگر می گذارد. این عادتی است که او برای رهایی از خستگی انجام می دهد.

کتاب بخوانید

موسس مایکروسافت بیل گیتس برای اینکه راحت تر به خواب برود روزانه یک ساعت کتاب می خواند (معمولا بیوگرافی، تاریخ و نشریات دوره ای).

ایجاد یک محیط خواب آور نیز مفید است. اتاق خواب خود را تا حد امکان تاریک کنید، صفحه ساعت زنگی خود را نیز از صورت خود برگردانید و اگر در همسایگی شما سر و صدای زیادی وجود دارد از یک فن یا یک دستگاه تولید کننده صدای سفید (دستگاهی که در صدای آن فرکانسهای زیاد با شدت یکسان وجود دارد) استفاده کنید.

پیدا کنید که چرا سحر خیز بودن برای شما مهم است

ایجاد هر گونه تغییر بدون دانستن اینکه چرا آن تغییر برای شما مهم است، سخت خواهد بود. چرا صبح زود بیدار شدن برای شما مهم است؟چرا می خواهید صبح ها کارآیی بیشتری داشته باشید؟ آیا فکر می کنید که اگر روال های صبحگاهی خوبی داشته باشید ، باعث خواهد شد که وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید و یا اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد و یا انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت؟

یا اینکه می خواهید قبل از سپیده دم از خواب بیدار شوید تا به کارهایی مانند مطالعه، نوشتن یا مدیتیشن برسید که به شما احساس خوبی می دهند؟

زمانی که بدانید به چه دلیل می خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید، انجام آن راحت تر خواهد شد.

دکمه شماته را فشار ندهید

صبح ها معمولا چند دفعه دکمه شماته را فشار می دهید؟ یک بار؟ دو بار؟ پنج بار؟ بیشتر؟

با اینکه به نظر می رسد بعد از اینکه صدای زنگ ساعت را خاموش کردید، چند دقیقه بیشتر خوابیدن خوب است، اما کاملا برعکس است. فشار دادن دکمه شماته باعث می شود احساس خستگی بیشتری بکنید. چرخه خواب شما را به هم می ریزد و در نتیجه در تمام طول روز کم انرژی خواهید بود.

مهم تر از همه اینکه وقتی اولین کاری که صبح انجام می دهید فشار دادن آن دکمه است، شروع روز خود را به تاخیر می اندازید. این کار پیغامی به ضمیر ناخودآگاه شما می فرستد مبنی بر اینکه شما حتی نظم شخصی ندارید که بتوانید صبح از رختخواب بیرون بیایید. روش خوبی برای شروع یک روز نیست.

بنابراین چگونه این عادت را ترک کنیم؟ ساعت (یا تلفن خود) را در جایی دور از رختخواب خود قرار دهید تا زمانی که زنگ می زند برای خاموش کردن آن واقعا مجبور شوید از رختخواب بیرون بیایید. روش دیگر این است که روی دکمه شماته ساعت چسب بزنید تا دیگر کار نکند.

عادت های صبحگاهی خود را آرام آرام تغییر دهید

اگر سعی کنید صبح خود را اساسی تغییر داده و صبح ساعت ۴ از خواب بیدار شوید، در حالی که معمولا تا ظهر می خوابید، پایبند بودن به این تغییر اگر هم غیر ممکن نباشد بسیار سخت خواهد بود.

در عوض تغییرات کوچکی ایجاد کنید که بتوانید آنها را ادامه دهید. با این روش شما بیشتر مراقب خواهید بود تا به تغییرات پایبند بمانید و میزان اشتیاق شما نیز بیشتر خواهد شد. این کار تمرکز شما را نیز افزایش داده، باعث می شود شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه تغییرات ماندگار ایجاد کنید.

برای مثال اگر معمولا ۷ صبح از خواب بیدار می شوید، صبح روز بعد ۶:۴۵ بیدار شوید. وقتی به این ساعت عادت کردید سعی کنید ۶:۳۰ بیدار شوید. در هر مرحله ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شوید. با این روش قبل از اینکه خودتان متوجه شوید با کمترین زحمت به یک انسان سحر خیز تبدیل خواهید شد.

برای اینکه به سحر خیزی عادت کنید صبح ها فعالیت هایی انجام دهید که از آنها لذت می برید

بیدار شدن قبل از سپیده دم خود به اندازه کافی سخت است و اگر بعد از بیدار شدن کارهایی انجام دهید که از آنها لذت نمی برید، برای شما مثل شکنجه خواهد بود.

به همین دلیل باید در صبح کارهایی انجام دهید که واقعا دوست دارید، چیز هایی که باعث می شوند شما احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و برای بهبود زندگی شما مفید باشند.

تعدادی از کارهایی که من در صبح زود انجام می دهم شامل انجام حرکات کششی، مدیتیشن، نوشتن برای صفحات صبحگاهی و نوشتن تقدیر و تشکر از دیگران و وقت گذراندن با خانواده است. شما هم لیست کارهایی که دوست دارید بعد از بیرون آمدن از رختخواب انجام دهید را برای خودتان درست کنید تا بیرون آمدن از رختخواب و شروع روز برایتان آسان تر شود.

این هم از این: پنج راهکار تا شما صبحی پربارتر و آسان تر داشته باشید. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش کنید یکی از آنها (یا همه آنها) را انجام دهید. چه کسی می داند؟ شاید زمانی که روال مناسب برای خودتان را پیدا کردید، رابطه دوست داشتن – متنفر بودن شما با صبح به ۱۰۰ درصد دوست داشتن تبدیل شود.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز