title
کد خبر: 23314
00
با این راهکارها در تابستان سالم تر بمانید

انجام برخی راهکار‌های به ظاهر ساده می‌تواند باعث سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در افراد شود.

به گازرش بهداشت نیوز،  اگر همزمان با شروع تعطیلات تابستانی در فکر برنامه ریزی برای رفتن به مسافرت هستید باید برای حفظ سلامتی جسم و روح خود نیز برنامه ریزی انجام دهید.

برای حفظ سلامت می‌توانید از راهکار‌های زیر استفاده کنید:

استفاده مفید از فناوری الکترونیکی

تلفن همراه دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله امکان اندازه گیری زمان استکه می‌تواند برای اندازه گیری زمان انجام تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

نصب نرم افزار‌های خوب و مفید اجرای تمرینات ورزشی بر روی گوشی تلفن همراه و انجام گام به گام تمرینات ورزشی می‌تواند مانع از چاقی و اضافه وزن در افراد شود.

بسیاری از نرم افزار‌های گام شمار، رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی می‌تواند به افراد کمک کند تا تناسب اندام مناسبی بدست آورند و دچار بیماری و مرگ زودرس نشوند.

اگر دچار افسردگی شده اید، شرکت در کلاس‌های گروهی و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند به بهبود خلق و خو در شما کمک کرده و مانع از تشدید علائم افسردگی در شما شود.

کمک گرفتن از مشاور، گفت و گو با دکتر، خوردن مواد غذایی تازه و سالم در فصل تابستان یکی دیگر از راه‌های حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است.

مصرف انواع میوه‌های تابستانی می‌تواند علاوه بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن از تجمع چربی در نواحی اطراف شکم کاسته و باعث لاغری در فرد شود.

با علاقه ورزش کنید، برای بدست آوردن بیشترین نتیجه از ورزش کردن باید سعی کنید به ورزش به چشم یک فعالیت مفید، نوعی تفریح و سرگرمی سالم نگاه کنید، ورزش را در هر زمان و مکانی که می‌توانید در طول ساعات روز انجام دهید، می‌توانید در ورزش‌های گروهی به همراه دوستان و اعضای خانواده شرکت کنید.

از بین انواع تمرینات ورزشی، آن دسته از ورزش‌ها را انتخاب کنید که مطابق با سن، جنسیت، محل زندگی، وضعیت سلامتی و علاقه شما است.

برای غلبه بر افسردگی و استرس در طول تابستان تلاش کنید تا هنر نه گفتن را بیاموزید، خواسته‌هایی که با آن‌ها مخالف هستید را نپذیرید، با دامنه جدیدی از دوستان آشنا شوید که به شما روحیه مثبت دهند و همسو با نظرات شما باشند.

در طول تابستان به دلیل گرمای هوا و افزایش تعریق، بدن انسان به میزان بیشتری مایعات نیاز دارد، سعی کنید در ماه‌های گرم سال به میزان کافی آب بنوشید، علاوه بر احساس تشنگی می‌توانید با دقت در خصوص میزان تیرگی و روشنی رنگ ادرار از کم آبی بدن خود آگاه شوید.

اگر رنگ ادرار بدن تیره باشد نشان دهنده کم آبی است و درصورتی که رنگ ادرار روشن باشد نشان دهنده دریافت میزان کافی از مایعات توسط بدن است.

پیاده روی در طبیعت نیز یکی دیگر از کار‌هایی است که می‌تواند علاوه بر بهبود خلق وخو سبب تناسب اندام و لاغری در افراد نیز شود.

با  انجام این راهکار‌ها می‌توانید در تابستان امسال علاوه بر حفظ تناسب اندام از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی نیز مصون بمانید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز