title
کد خبر: 23362
00
انواع آسیب های آرنج و درمان

یکی از علل شایع درد آرنج آسیب های ورزشی میباشد. برای مثال: گلف بازها، بیسبالیست ها، تنیس بازها، بوکسورها بیش از سایرین دچار دردهای آرنج میشوند.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از علل شایع درد آرنج آسیب های ورزشی میباشد. برای مثال: گلف بازها، بیسبالیست ها، تنیس بازها، بوکسورها بیش از سایرین دچار دردهای آرنج میشوند.آسیب های آرنج میتواند با درگیری عضلات بازو، لیگامنت ها، تاندون ها و استخوان های در بازو صورت گیرد.

قسمت داخلی آرنج: درگیری این نقطه به بیماری آرنج گلف بازان معروف است که در تاندون داخلی آرنج اتفاق می افتد حرکات تکراری در بیس بال یا حرکات رو به پایین گلف باعث این عارضه میشود همچنین حرکات تکراری دست هم میتواند این عارضه را پدید آورد. این عارضه معمولا با استراحت و روش های درمان مرسوم مانند یخ درمانی و خوردن مسکن ها بهبود می یابد.

قسمت خارجی آرنج: این بیماری به نام آرنج تنیس بازان شهرت دارد که در قسمت خارجی آرنج صورت میگیرد. ورزش های با راکت و مشاغل و کارهایی که همین حرکات را داشته باشد باعث این عارضه میشود. در بیشتر مشاغلی از جمله آشپزان، نقاشان، فرش بافان این بیماری رخ میدهد. این عارضه معمولا با استراحت، ورزش درمانی و یا استفاده از آتل های مخصوص آرنج درمان میشود.

التهاب کیسه زلالی درون آرنج: این ضایعه به بیماری آرنج دانش آموزان شهرت دارد. کیسه زلالی مفصل آرنج کیسه ای است که درون آن مایعی وجود دارد که به محافظت و روان سازی مفصل آرنج کمک میکند که در زمان ضربه به آرنج یا فشار برروی مفصل و یا عفونت و روماتیسم این کیسه زلالی التهاب پیدا میکند.

و در پی آن درد، سخت شدن حرکات آرنج صورت میگیرد و حتی قرمزی و گرمی هم ممکن است در ناحیه آرنج دیده شود. دارو و پوشیدن آرنج بند میتواند درمان مناسبی برای این بیماری باشد و در شرایط حادتر به عمل جراحی هم منتهی میشود.

آرتروز: علائم این بیماری درد، خم کردن آرنج با سختی، احساس قفل شدن آرنج، شنیدن صدا با حرکت دادن آرنج و ورم میباشد.

درموارد خفیف با دارو و ورزش درمانی بهبود می یابد ولی در موارد شدیدتر با عمل تعویض مفصل درمان صورت میگیرد.

دررفتگی و شکستگی آرنج: این عارضه بر اثر افتادن بر روی آرنج و بازو اتفاق می افتد که میتواند باعث در رفتگی و شکستگی شود دررفتگی زمانی رخ میدهد که استخوان از جای خود خارج شود و شکستگی زمانی رخ میدهد که یک استخوان ترک بردارد و یا بشکند.

نشانه های این عارضه تغییرات بصری در قسمت آرنج و ورم و قرمزی، ناتوانی در حرکت دادن مفصل و درد میباشد. درمان آن توسط پزشک صورت میگیرد و قسمت آسیب دیده را در آتل قرار میدهد یا گچ میگیرد و برای کاهش درد و تورم مسکن تجویز میکند فیزیوتراپی به بازگشتن دامنه حرکتی مفصل کمک موثری میکند.

کشیدگی و رگ به رگ شدن لیگامنت ها: رگ به رگ شدن لیگامنت ها نتیجه استرس ها و فشارهای مکرر میباشد لیگامنت ها میتواند بیش از حد کشیده شده و یا حتی پاره شوند و یا گاهی شما سر و صدای ناشی از وجود آسیب را میشنوید.

از نشانه های این عارضه میتوان به درد، ناتوانی مفصل، ورم، احساس ناراحتی با طیف وسیعی از حرکت اشاره کرد.

درمان آن سرما درمانی، استفاده از آتل ها، فیزیوتراپی میباشد.

روش های جلوگیری از آسیب های آرنج:

بهبود و تصحیح تکنیک های ورزشی
از سایز و اندازه تجهیزات مناسب استفاده کنید
گرم کردن و کشش مناسب قبل از ورزش
استفاده از پدهای مخصوص آرنج

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز