title
کد خبر: 23365
00
وقتی بغل کردن زیاد کودک، باعث درد آرنج می شود

درد آرنج می تواند زندگی روزمره را با مشکل روبرو کند، به ویژه اگر نوزاد دارید و می خواهید از او مراقبت کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، درد آرنج می تواند زندگی روزمره را با مشکل روبرو کند، به ویژه اگر نوزاد دارید و می خواهید از او مراقبت کنید.استفاده بیش از حد از عضلاتی که مچ دست را به جلو و عقب خم می کنند، می تواند منجر به تاندونیت (التهاب تاندون ها) در آرنج شود، یعنی جایی که عضلات به آن وصل هستند.

 درد آرنج می تواند زندگی روزمره را با مشکل روبرو کند، به ویژه اگر نوزاد دارید و می خواهید از او مراقبت کنید. استفاده بیش از حد از عضلاتی که مچ دست را به جلو و عقب خم می کنند، می تواند منجر به تاندونیت (التهاب تاندون ها) در آرنج شود، یعنی جایی که عضلات به آن وصل هستند.

بلند کردن، جابه جا کردن و نگه داشتن همیشگی کودک می تواند باعث شود، این ماهیچه ها بیش از حد توان شان کار کنند و آسیب ببینند، اما می توان ایندرد را به کمک روش های درمانی کم کرد.

نگاه کلی

به عضلاتی که کمک می کنند، انگشت ها باز و صاف شوند یا مچ به عقب خم شود، اکستانسور یا عضلات باز کننده گفته می شود. این ماهیچه ها از پشت بازو جلو می آیند و با هم تاندون اکستانسور را می سازند. این تاندون هم به استخوان پشت آرنج متصل است. تاندونیت یا التهاب آرنج در این ناحیه، به «بیماری آرنج تنیس بازان» معروف است.

فلکسور به عضله ای گفته می شود که کارش منقبض کردن است و انگشت ها را جمع می کند و مچ را به جلو خم می کند. این ماهیچه ها از جلوی بازو رد می شوند و با هم تاندون فلکسور را می سازند. این تاندون هم به بخش درونی استخوان آرنج وصل می شود. به التهاب در این نوع تاندون، بیماری آرنج گلف بازها می گویند.

علایم

نشانه اصلی التهاب تاندون آرنج، درد موقع تکان دادن آن است. معمولا این درد جایی است که تاندون فلکسور یا اکستانسور به استخوان وصل می شود. هم چنین ناحیه آسیب دیده ممکن است باد کند و هرگونه تماسی با آن دردناک باشد. عضلات فلکسور مچ دست موقع نگه داشتن کودک زیادی تحت فشار قرار می گیرند که باعث درد در داخل آرنج می شود.

عضلات اکستانسور وقتی درگیر می شوند که نوزاد را از گهواره یا صندلی اش برمی دارید یا می خواهید با شیشه به او شیر بدهید. استفاده زیاد از اکستانسورهای مچ دست می تواند به درد در ناحیه بیرونی آرنج منجر شود. این مساله به مرور زمان باعث ضعف عضلانی در ماهیچه های بازو و کاهش توان برداشتن اشیاء می شود.

اصلاح حرکت

می توان با اصلاح فعالیت ها و حرکات، به سادگی از درد التهاب آرنج کاست. برای نمونه، وقتی به کودک از شیشه شیر می دهید یا او را در آغوش دارید و می خوابانید، یک بالش زیر بازوی تان بگذارید تا از فشار وزن کودک کم کند و تنشی که به تاندون های آرنج وارد می شود را از بین ببرد.

هر وقت که امکانش وجود داشت، به جای این که کودک را نزدیک ران پا نگه دارید، او را جلوی بدن خودتان که به نقطه ثقل بدن نزدیک تر است، نگه دارید تا به تاندون های داخلیآرنج فشار نیاید. علاوه بر این، استفاده از «آغوش» کمک می کند تا کودک را فاقد فشار آمدن به تاندون های آرنج نگه داشت.

هم چنین موقع کار کردن، مچ دست را صاف و مستقیم نگه دارید و به این ترتیب، از کشیدگی زیاد از حد تاندون ها پیشگیری کنید. مثلا به جای این که از بازوهای کودک بگیرید و او را از گهواره دربیاورید، کف دو دست تان را زیر او ببرید و او را بالا بیاورید.

کمک پزشکی

معمولا برای التهاب تاندون در اثر بچه داری، فیزیوتراپی تجویز می شود. گرما، تحریک الکتریکی، ماساژ و… از اقداماتی است که برای بالا بردن جریان خون و کاهش التهاب در نقطه دردناک استفاده می شود. هم چنین ممکن است از آرنج بند برای کاهش فشار روی تاندون های فلکسور یا اکستانسور در جریان فعالیت های روزمره استفاده شود.

پهنای این آرنج بندها حدود ۲ بند انگشت است و معمولا یک پد دارند که روی عضلات مورد نظر، چه اکستانسور و چه فلکسور قرار می گیرد. ممکن است از مچ بند آتل دار نیز استفاده شود تا مچ فاقد حرکت نگه داشته شود و جلوی استفاده از این عضلات گرفته شود. این احتمال هم وجود دارد که پزشک، تزریق کورتیزون در تاندون آسیب دیده را توصیه کند.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز