title
کد خبر: 23438
00
بیماری تب کریمه کنگو به تهران نرسیده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هیچ موردی در تهران مبنی بر ابتلا شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو به دست نیامده و هربار نیز شایعات در این زمینه تکذیب می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، حسینعلی شهریاری  درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از استان های کشور، افزود: واقعیت آن است تب کریمه کنگو بومی شده است و منشا اصلی آن نیز از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان بود اما در این استان با توجه به آموزش های داده شده تا حدی این بیماری کنترل شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو به نحوی است که اگر گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال باشد خطر آلودگی از بین می رود زیرا خون تازه منتقل شده از گوشت دام است که باعث شیوع این بیماری می شود.

شهریاری درباره برخی اظهارات نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در تهران، تاکید کرد: هیچ موردی در تهران مبنی بر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو به دست نیامده و هربار نیز شایعات در این زمینه تکذیب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر اگر بیماری تب کریمه کنگو به موقع شناسایی شود قابل درمان است تاجایی که در سیستان و بلوچستان نزدیک به 26 نفر از افراد به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با شناسایی دقیق به مرگ و میر منجر نشد زیرا در این منطقه هم آموزش های خوبی به مردم داده شده و هم این بیماری به موقع شناسایی و درمان می شوند.

وی یادآور شد: این بیماری توسط کنه منتقل می شود و افرادی که با مبتلا شدن به تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند آشنایی کامل با این بیماری نداشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید آموزش های لازم به کل کشور داده شود زیرا این بیماری باعث خونریزی شدید شده و اگر به موقع شناسایی نشود سلامت مبتلایان را با خطر مواجه می کند.

 

منبع: خانه ملت

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز