title
کد خبر: 23473
00
عوارض پاک نکردن آرایش صورت قبل از خواب

بیایید صادق باشیم، همه ما اینکار را انجام داده ایم. دیر به خانه رسیده ایم، تلویزیون تماشا کرده ایم و به رختخواب رفته ایم بدون اینکه آرایش روی پوست خود را بشوییم.

بیایید صادق باشیم، همه ما اینکار را انجام داده ایم. دیر به خانه رسیده ایم، تلویزیون تماشا کرده ایم و به رختخواب رفته ایم بدون اینکه آرایش روی پوست خود را بشوییم.

به گزارش بهداشت نیوز، سختترین کار در آن لحظات این است که از زیر پتوی گرم بیرون بروید و صورتتان را بشویید. چه اتفاقی می افتد اگر صورتتان را نشویید؟ اگر شما گاهی اوقات این کار را انجام می دهید اتفاق خیلی بدی نخواهد افتاد. اما اینکار را به عادت هر روزه خود تبدیل نکنید.

مراقبت از پوست در فصل بهار با مراقبت از پوست در فصل تابستان متفاوت است و آگاه بودن از مراقبت های مخصوص هر فصل سال نکته مهمی  است. نکته مهم دیگر مراقبت ویژه از محصولات آرایشی و چک کردن تاریخ انقضای آن ها است. در بخش اول از این مجموعه به بعضی از نکات پرداختیم. در این بخش به ادامه این نکات می پردازیم.

برنامه یک دختر تنبل!

بسیاری از ما تصمیم داریم که صورت خود را قبل از خواب بشوییم. اما وقتی ساعت ۱۰ شب به خانه بازگشته و احساس خستگی زیادی می کنیم، شستن صورت، امر بسیار مهمی نیز به شمار نمی رود. اگر شما هم در گذشته بیش از حد تنبل بوده اید، بهتر است این حالت را با ایجاد یک طرح بازی تغییر دهید.

اگر برای رفتن از اتاق به سینک دستشویی و شستن صورتتان بیش از حد تنبل بوده و یا احساس خستگی می کنید، می توانید یک پد پاک کننده آرایش را برای حذف هر گونه باقی مانده آرایش از داروخانه خریداری نمایید.

بهترین کار این است که یک برنامه برای خود ایجاد کنید. برای این کار، باید آداب روزانه مراقبت از پوست ساده ای که در واقع از آنها لذت می برید را ایجاد نمایید. به عنوان مثال، محصولات مراقبت از پوستی پیدا کنید که واقعا می خواهید از آنها استفاده کنید.

چگونه زمان را به عقب برگردانیم؟

اگر فکر می کنید که پوست صورت شما از عدم شستشوی روزانه آسیب دیده، دلیل برای ناامیدی وجود ندارد. مطمئنا، شما حتما باید شستشوی شبانه صورت خود را شروع کنید، اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید برای کمک به درخشش پوست خود انجام دهید.

بهترین درمان این است که از یک پاک کننده مناسب استفاده کرده و آب مورد نیاز بدن خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب آشامیدنی تامین نمایید. از مرطوب کننده بدون عطر استفاده کرده و برای جبران برخی از آسیب های آنتی اکسیدان، قرص ویتامین ث مصرف کنید.

آنتی اکسیدان های مورد نظر را جایگزین نمایید.

هنگامی که پوست خود را لایه برداری کردید، با استفاده از محصولات ملایم و باکیفیت، مواد مغذی بیشتری به پوستتان اضافه کنید.

اگر شما شب­ها آرایش خود را پاک نمی کنید، لازم است که صورتتان را صبح روز بعد به طور کامل و با یک پاک کننده ملایم بشویید. اگر فکر می کنید که پوست شما در حال جوش زدن است، استفاده از یک پاک کننده دارویی حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکساید می تواند به باز کردن منافذ مسدود شده پوست شما کمک کرده و باکتری های آکنه زا را کاهش دهد. می توانید با مصرف مواد مغذی حاوی  آنتی اکسیدان پوستی سالم و جوان داشته باشید.

همیشه بعد از اعمال پاک کننده، از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

وجود آرایش بر روی پوست شما به صورت ۲۴ ساعته، می تواند بسیار استرس زا باشد. بنابراین هنگامی که دوباره صورت خود را شستشو دادید، فراموش نکنید که با استفاده از یک کرم یا لوسیون ملایم، مقداری رطوبت به پوست خود اضافه کنید.

شما می توانید با استفاده از یک پاک کننده آرایش بدون الکل و یا یک دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، آسیب های وارد شده به پوست خود را جبران کنید. سپس، برای اطمینان از پاک شدن کامل پوست خود، آن را با استفاده از پاک کننده ای با پی اچ (pH) متعادل پاک کرده، و از یک محصول حاوی ویتامین آ مانند رتینول برای ترمیم بافت پوست، باز شدن منافذ، و کاهش نشانه های پیری پوست کمک بگیرید.

سپس برای بازگرداندن درخشش پوست، از یک سرم آبرسان و یا مرطوب کننده­ی حاوی اسید هیالورونیک استفاده نمایید.

اگر شما صورت خود را آرایش نکنید، آیا باز هم باید پوستتان را قبل از خواب بشویید؟

همیشه بهتر است صورت خود را در پایان روز شسته و یک محصول ضد پیری و سپس یک مرطوب کننده مناسب را قبل از رفتن به رختخواب بر روی پوست خود اعمال کنید. یک صورت کثیف می تواند فضای خوبی برای رشد باکتری ها باشد. بهتر است بدانید که صرف نظر از اعمال یا عدم اعمال آرایش، پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی ها قرار خواهد گرفت.

هنگامی که شک دارید، پوست خود را شستشو دهید.

همان طور که گفته شد، شستن صورت قبل از خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار نه تنها از بروز آکنه و پیری زودرس جلوگیری می کند، بلکه بدن شما را از جذب برخی از آلاینده های مضر و سمی نجات می دهد. پس بهتر است صرف نظر از این موضوع که این کار چه تاثیری بر پوستتان خواهد داشت، سعی کنید صورت خود را هر شب درست قبل از خواب به خوبی پاک کنید.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز