title
کد خبر: 23541
00
خواص گوشت غاز ،کالری و نحوه استفاده از آن

رنگ گوشت غاز نسبتا تیره تر از گوشت مرغ است. طعم آن آب دار است و طرفداران زیادی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، گوشت غاز حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد که به راحتی و خیلی سریع هضم می شود. گوشت غاز به بدن انسان کمک می کند تا کلسیم را بهتر جذب کند. همچنین حاوی ویتامین آ و ث ، فسفر، آهن و منگنز می باشد. همچنین حاوی اسید فولیک می باشد و از کمخونی خطرناک پیشگیری می کند، مخصوصا در دوران بارداری.

کالری گوشت غاز
ارزش تغذیه ای 100 گرم گوشت غاز:
چربی:7.3 گرم
آب:68.3 گرم
کربوهیدرات:0 گرم
پروتئین:22.75 گرم
کالری: 161 کیلو کالری (بدون پوست)

کاربرد جگر گوشت غاز برای اهداف پزشکی
گوشت غاز برای افرادی که تمرینات ورزش منظمی دارند غذای خوبی محسوب میشود.
گوشت غاز برای استفاده در جهت تحریک مغز و غلبه بر استرس توصیه می شود، از این رو برای رفع خستگی هم پیشنهاد می شود. هضم گوشت برای کودکان دشوار است و از این رو برای کودکان توصیه نمی شود. همچنین چربی بالایی دارد. اگر کودکتان کمتر از شش سال دارد هنوز خوردن گوشت غاز را شروع نکنید و بعد از شش سالگی کم کم شروع کنید.
گوشت غاز برای افراد کم خون بسیار مناسب است، چون تشکیل خون را تحریک می کند.

جگر غاز حاوی مقدار زیادی ویتامین می باشد. جگر غاز حاوی رتینول می باشد که برای چشم ها و پوست بسیار مفید می باشد و همچنین متابولیسم نرمال در بدن را افزایش می دهد و کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند.

چربی گوشت غاز برای اهداف پزشکی
چربی گوشت غاز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای اسیدهای چربی اشباع نشده می باشد و بنابراین، خواص درمانی آن نسبت به چربی حیوانی در الویت می باشد و در نتیجه به رگ های خونی و قلب آسیب نمی رساند.

مردم کره بر این باورند که چربی گوشت غاز می تواند تومورها را از بین ببرد. همچنین برای افرادی که دارای سنگ کیسه صفرا هستند توصیه می شود. پزشکان کره ای بر این باورند که چربی گوشت غاز سموم بدن را دفع می کند و بنابراین برای مسمومیت نیز مورد استفاده قرار میگیرد. چربی گوشت غاز دارای توانایی در مقاومت در برابر دمای بالا بدون ساختار مولکولی دارد. بنابراین، به راحتی جذب بدن می شود.

در طب سنتی گوشت غاز برای درمان بیماری های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
-برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس ؛
-مرهم روغن گوشت غاز برای درمان سرفه مورد استفاده قرار می گیرد؛
-در هنگام سرمازدگی و یا سوختگی، چربی گوشت غاز بر روی قسمت مورد نظر مالیده می شود؛
-در درمان سل ریوی و ذات الریه مورد استفاده قرار می گیرد؛
-برای درمان تنگی نفس مورد استفاده قرار می گیرد،
-برای درمان کمر درد و بیماری های مربوط به پا نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛

همچنین زنان نیز برای نرمی دست ها و پوست خود از چربی گوشت غاز استفاده می کنند.

هشدار:
کالری گوشت غاز زیاد نیست، اما اگر بیش از حد گوشت غاز مصرف شود منجر به افزایش وزن می شود. اگر چربی آن را بردارید و به جای سرخ کردن آن را بپزید، کمی از کالری آن کاسته می شود. مصرف بیش از حد گوشت غاز موجب افزایش سطوح کلسترول خون می شود که منجر به بیماری های قلبی می شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی باید در خوردن گوشت غاز تعادل را رعایت کنند. به دلیل هضم دیر ، افراد مبتلا به بیماری های کبدی، معده و پانکراس هم باید در خوردن آن متعادل باشند.

 

منبع: مجله اینترنتی نمونه ها

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز