title
کد خبر: 23666
00
 وقتی برخی منشی مطب‌ها پا در کفش پزشکان می‌کنند

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو گفت: تجدید نسخ مبتلایان به بیماری‌های مزمن، توسط مسئول پذیرش یا دستیار پزشک خطرآفرین است.

به گزارش «بهداشت نیوز» فاطمه سلیمانی دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از چالش‌های درمان‌های دراز مدت، رعایت تداوم درمان در بیماران است، اظهار کرد: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، تجدید نسخه باید کاملا آگاهانه و با دقت انجام شود و حتی وقتی فاصله محل زندگی بیمار با درمانگاه زیاد باشد سهولت کار ایجاب می‌کند که نسخه‌ها برای مدت طولانی تری تجدید شوند که این عمل می‌تواند به تجویز بیش از حد منجر شود.

 سلیمانی اضافه کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن باید حداقل چهار بار در سال، توسط پزشک معاینه شده و در صورت لزوم با توجه به وضعیت آن‌ها نسخه هایشان تجدید شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه گاهی اوقات در درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌ها تجدید نسخ مبتلایان به بیماری‌های مزمن، توسط مسئول پذیرش تهیه شده و پزشک تنها آن‌ها را بررسی و امضاء می‌کند، تصریح کرد: این روش ممکن است برای پزشک و بیمار راحت و ساده باشد اما خطرهایی را به دنبال دارد زیرا به این طریق پدیده تجدید نسخه به عنوان عملی آگاهانه که نیاز به دانش و تخصصی دارد جایگزین یک کار عادی و روزانه خواهد شد به همین جهت  باید به بررسی نسخه و باز نویسی آن به اندازه کافی دقت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز