title
کد خبر: 23751
00
خشکی آرنج را اینگونه درمان کنیم

خشکی آرنج به دلایل بسیار متنوعی می‌تواند رخ دهد که در نتیجه ی آن، پوست ناحیه ی آرنج شما نسبت به گذشته از نرمی و صافی کمتری برخوردار می‌گردد.

به گزارش بهداشت نیوز، خشکی آرنج به دلایل بسیار متنوعی می‌تواند رخ دهد که در نتیجه ی آن، پوست ناحیه ی آرنج شما نسبت به گذشته از نرمی و صافی کمتری برخوردار می‌گردد.برای مثال گذراندن زمان بسیاری در استخر ها به علت وجود کلر در آب آنها و یا رسیدن فصل زمستان و سرما به علت کاهش میزان رطوبت هوا می‌توانند از عوامل موثر در خشکی پوست باشند.

همچنین خشکی پوست ممکن است به علت آسیب پوست ناشی از مواد موجود در صابون ها، عطر ها و لوسیون ها رخ دهد. حمام با آب گرم نیز در القای خشکی پوست موثر می‌باشد. در مواردی دیگر، خشکی پوست می‌تواند نشانه ای مبنی بر وجود بیماری ها و مشکلات سلامتی باشد. برای مثال: بیماری پسوریازیس و اگزما.

صرف نظر از علت ایجاد خشکی در آرنج، راهکارهایی موثر برای رفع این مشکل وجود دارد. از جمله:

۱. نحوه و مراحل حمام کردنتان را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید

برای مثال مدت زمان سپری شده زیر آب را کنترل کنید، از آب با دمای بسیار بالا استفاده نکنید و درصورت وجود آسیب ناشی از مواد موجود در صابون ها، آنها را تعویض کنید.

۲. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید

اگر پیش از این از مرطوب کننده ها استفاده نمی‌کردید، هم اکنون زمان مناسب برای این کار می‌باشد. به یاد داشته باشید که از مرطوب کننده های حاوی روغن های طبیعی نظیر زیتون و نارگیل تهیه کرده و پس از هربار قرار گرفتن آرنج در معرض آب، از آن استفاده کنید.

۳. از انواع لباس هایی که استفاده می‌کنید لیست تهیه کنید

این احتمال وجود دارد که پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض نوع خاصی از پارچه، دچار خشکی شود. بدین ترتیب می‌توانید نوع آن را تشخیص داده و از استفاده از آن بپرهیزید.

۴. در مقابل شرایط جوی مختلف از پوست خود محافظت کنید

برای مثال تابش مداوم آفتاب یا کاهش دما می‌تواند موجب خشکی پوست شود. در این صورت می‌توان با شناسایی علت و پیشبینی راهکار های موردنیاز، از خشکی پوست جلوگیری نمود.

۵. مناسب ترین محصول مراقبتی پوست را برای خود انتخاب کنید

چنانچه خشکی پوست شما به علت مواردی از جمله اگزما یا پسوریازیس باشد و یا احتمال چنین مواردی را در خود، پیش بینی می‌کنید می‌توانید از طریق مشورت با پزشک خود، مناسب ترین محصول پوستی برای شما را از بین شمار زیادی از آنها انتخاب کنید.

توجه: در صورت ادامه یافتن خشکی پوست و یا تشدید آن بهتر است موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارید تا در صورت وجود هرگونه آلرژی و یا بیماری احتمالی، از آن مطلع شوید.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز