title
کد خبر: 23805
00
چند بازی برای تعطیلات عید فطر

اگر تعطیلات عید فطر علاوه بر استراحت در کنار خانواده می‌خواهید از اوقات فراغت خود لذت ببرید می‌توانید سرگرمی های مطلب زیر را امتحان کنید.

به گزارش بهداشت نیوز،  قصد داریم تعدادی بازی سرگرم کننده را  که این بازی ها می توانند شما را برای ساعت ها سرگرم کنند معرفی کنیم

شطرنج: این بازی باستانی از سال‌های پیش به عنوان یک سرگرمی و چالش ذهنی مشهور است، شطرنج را می‌توانید به همراه دوستان انجام دهید یا با رایانه بر روی وسایل الکترونیکی به عنوان رقیب، بازی کنید و از آن لذت ببرید. کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی زیادی در خصوص آموزش این بازی و تکنیک‌های انجام حرکات آن وجود دارد که می‌توانید از آنها برای یادگیری و پیشرفت بازی خود استفاده کنید. 

 

سرگرمی عید فطر+ معرفی بازی‌ها

 

بازی بعدی نرم افزار Lumosity Brain-Training است که یک بازی رایگان بر روی انواع سیستم عامل‌های اندروید یا ios است و با انجام بازی‌های ذهنی می‌توانید به تقویت قوای فکری، حافظه، سرعت عمل و به خاطر سپردن اطلاعات بپردازید.

در طراحی این بازی گروهی از متخصصان اعصاب و روان از کشور‌های برتر دنیا حضور داشته اند و براساس آمار‌ها بیش از ۳۵ میلیون نفر در دنیا در شبکه این بازی آموزشی قرار دارند و به ارتقای سطح هوش خود می‌پردازند. 

 

سرگرمی عید فطر+ معرفی بازی‌ها

بازی mahjong کشور چین هم یکی از پرطرفدارترین بازی‌های مخصوص پرورش قوای ذهنی است که از سالیان دور در کشور چین بازی شده و اکنون حالت بین المللی دارد، این بازی به ویژه برای کمک به جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر بسیار مفید است و انجام آن به سالمندان توصیه می‌شود. 

 

سرگرمی عید فطر+ معرفی بازی‌ها

حل جدول کلمات متقاطع هم یک سرگرمی آموزشی بسیار عالی برای ارتقای سطح معلومات عمومی و یک تفریح و چالش ذهنی جذاب است، جداول کلمات متقاطع به انواع شکل‌های فیزیکی در مجلات و روزنامه ها، در سایت‌های اینترنتی و حتی نرم افزار‌های موجود بر روی وسایل الکترونیکی وجود دارد که می‌تواند باعث سپری شدن ایام بسیار لذت بخش در تعطیلات شود. 

 

بازی هایی که می توانند در تعطیلات عید فطر شما را سرگرم کنند

جدول اعداد مشهور به سودوکو، Sudoku هم یکی دیگر از بازی‌های بسیار جذاب این بار به جای کلمات با اعداد است و می‌تواند با تقویت ارتباط میان سلول‌های عصبی سبب ارتقای سطح هوش افراد شود که این جدول سطوح آسان، میانی و سخت دارد و اگر در انجام آن تازه کار هستید از انواع ساده آن شروع کنید. 

بازی هایی که می توانند در تعطیلات عید فطر شما را سرگرم کنند

شرکت سازنده نرم افزار مشهور Rosetta Stone که بیشتر در زمینه آموزش زبان‌های خارجی پیشتاز است، به تازگی نرم افزار رایگانی به نام Fit Brains Trainer ابداع کرده است که حاوی بازی‌هایی برای ارتقای سطح هوش IQ و EQ، هوش شناختی و هیجانی در افراد است و با انجام روزانه این بازی افراد می‌توانند سرعت، قدرت تمرکز و حافظه خود را تقویت کنند. 

 

بازی هایی که می توانند در تعطیلات عید فطر شما را سرگرم کنند

مکعب روبیک هم یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار است که علاوه بر خلاقیت ذهنی باید هماهنگی در تشخیص رنگ‌ها و سرعت عمل در یکسان سازی اضلاع مکعب توسط فرد انجام شود. 

 

بازی هایی که می توانند در تعطیلات عید فطر شما را سرگرم کنند

 

از جمله دیگر بازی‌ها که می‌توان آن را به صورت گروهی انجام داد Yueton Metal IQ Puzzle بازی ساخت سازه‌های کوچک با میله و حلقه‌های فلزی است که علاوه بر آنکه بازی فکری وسرگرم کننده‌ای است به تقویت حس خلاقیت نیز کمک فراوانی می‌کند. 

 

بازی هایی که می توانند در تعطیلات عید فطر شما را سرگرم کنند

انجام این بازی‌ها به صورت گروهی و با اعضای خانواده و دوستان به ویژه کودکان می‌تواند علاوه بر تفریح سالم و پرهیجان باعث تقویت هوش و قوای ذهنی نیز شود.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز