title
کد خبر: 23909
00
تمرینات مناسب و نامناسب برای کمر درد

حرکت نامناسب: رساندن انگشتان دست به پاها به صورت ایستاده

به گزارش بهداشت نیوز، اگر در هنگام ورزش احساس درد و ناراحتی در ناحیه کمر دارید و پس از فعالیت بیشتر این درد بهبود یافت مسئله ی خاصی نیست ولی اگر با گرم شدن بدن و پیشرفت تمرین باز هم درد داشتید سریعا آن حرکت را متوقف کنید و برای انجام آن با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از آن حرکاتی که ممکن است فرد را با درد همراه کند حرکت ایستاده و رساندن انگشتان دست به انگشتان پا میباشد این حرکت فشار زیادی بر روی دیسک ها و رباط ها در ستون فقرات می آورد.

حرکت مناسب: جدا کردن سرو گردن از زمین

این حرکت به این صورت است که به پشت بر روی زمین دراز بکشید انگشتان را در هم قلاب کنید و زیر سر و گردن خود قرار دهید کف هر دو پا برروی زمین و زانوها خم در کنار هم قرار میگیرد و سعی کنید با کمک دست ها سر و گردن خود را از زمین جدا کنید و چند ثانیه نگه دارید و اگر حرکت را درست انجام داده باشید باید گودی کمر شما پر شده و کمر به زمین بچسبد.

حرکت نامناسب: دراز و نشست کامل

دراز و نشست که بدن کامل بالا می آید برای افرادی که کمر درد دارند نامناسب است به دلیل فشاری که به دیسک های ستون فقرات وارد میکند.

حرکت مناسب: کشش همسترینگ

به پشت بر روی زمین دراز بکشید سر بر روی زمین قرار گیرد یک پارچه یا کش ورزشی را پشت انگشتان پا بیندازید و سعی کنید به کمک دست و پارچه پای خود را به سمت بدن خود بکشید اگر این حرکت را صحیح انجام دهید باید کشش پشت پا را احساس کنید این در حالی است که پای دیگر با زانوهای خم و کف پا بر روی زمین قرار میگیرد.

حرکت نامناسب: حرکت بالا بردن هر دو پا از زمین

این حرکت به این صورت است که به پشت بر روی زمین دراز میکشید و سپس سعی میکنید هر دو پا را به صورت صاف از زمین به سمت بالا بیاورید این حرکت برای افرادی که کمر درد دارند بسیار نامناسب است.

حرکت مناسب: حرکت اسکات

این حرکت به این صورت است که ایستاده به دیوار تکیه و سپس کمی پاهای خود را جلوتر از بدن و به صورت باز بر روی زمین قرار میدهید سپس سعی کنید به کمک دیوار و پاها حرکت بلند شدن و نشستن را انجام دهید.

حرکت مناسب: حرکت گربه و پرنده

این حرکت به این صورت است که کف دست بر روی زمین و زانو ها کنار هم و به صورت خمیده قرار دارد و سر زانو ها بر روی زمین میباشد سپس سعی کنید یکی از پاهای خود را از پشت به صورت صاف بالا بیاورید و چند ثانیه نگه دارید و پس از آن این حرکت  را برای پای مخالف نیز انجام دهید.

حرکت مناسب: به پشت بر روی زمین دراز بکشید کف پاها بر روی زمین و دست ها کنار بدن قرار میگیرد سپس سعی کنید با چرخش لگن کمر را به زمین بچسبانید و عضلات شکم را منقبض کنید چند ثانیه نگه دارید این حرکت را چندین بار انجام دهید.

تمرینات هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی علاوه بر بهبود گردش خون و قوی شدن شش ها و قلب به کم کردن وزن و کاهش کمر درد کمک زیادی میکند.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز