title
کد خبر: 24045
00
 رژیم انبه‌ آفریقایی !

اگر امیدوار هستید که مکمل‌های انبه آفریقایی به کاهش وزن کمک می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشید که تحقیقات صورت گرفته در این زمینه بسیار اندک هستند.

میوه انبه وحشی چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، اگر امیدوار هستید که مکمل‌های انبه آفریقایی به کاهش وزن کمک می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشید که تحقیقات صورت گرفته در این زمینه بسیار اندک هستند.

Irvingia gabonensis نام لاتین درختی است که در غرب و مرکز آفریقا رشد کرده و میوه‌ای مشابه با انبه را با نام مستعار انبه‌ی آفریقایی، انبه‌ ی وحشی یا بوته‌ ی انبه تولید می‌کند.

در نواحی که IG رشد می‌کند، گوشت آن به طور گسترده‌ای خورده می‌شود؛ اما دانه یا مغز آن (تازه یا خشک شده) است که شامل مواد تشکیل‌ دهنده‌ی بسیار مقوی است. عصاره‌ ی دانه‌ ی انبه به صورت پودر، مایع و کپسول ارائه شده و به صورت انحصاری عرضه می‌شود. پیش از استعمال هرگونه مکملی با پزشک خود مشورت نمایید.

سایت‌ها چه ادعاهایی دارند؟

برخی از وب‌سایت‌ها ادعا می‌کنند که مقادیر بالای فیبر محلول در دانه‌ی انبه وحشی می‌تواند چربی شکم و دور کمر را بسوزاند. این ماده اغلب با مواد دیگری مانند چای سبز ترکیب شده و به عنوان یک مکمل چربی سوز در بازار عرضه می‌شود.

ممکن است شاهد ادعاهایی در این زمینه باشید که مصرف مکمل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از وعده‌های غذایی می‌تواند باعث کاهش اشتها، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون، کاهش رشد سلول‌های چربی، افزایش تجزیه چربی‌ها و بهبود کنترل قند خون می‌شود. همچنین ادعاهایی وجود دارد که مصرف این مکمل ها در رهایی یافتن از چربی و کلسترول بسیار مؤثر است.

تحقیقات چه چیزی را نشان می‌دهند؟

تعداد اندکی مطالعه‌ی تحقیقاتی در زمینه‌ی اثرات سلامتی عصاره‌های IG وجود دارد و بیشتر این مطالعات توسط تولیدکنندگان مکمل‌ها تحت حمایت قرارگرفته‌ اند. ماریسا مور سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی اذعان می‌دارد این یک پرچم قرمز است.

تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند، مکمل‌هایی که حاوی عصاره‌ی GI هستند می‌توانند به کاهش وزن و کاهش سطوح کلسترول خون کمک کنند. محققان خاطرنشان ساختند که مقدار فیبر بالای این دانه با کلسترول مقابله نموده و به حذف آن کمک می‌کند.

در دو مطالعه‌ای که روی افرادی با رژیم غذایی کم‌ چربی و کم‌ کالری صورت گرفته بود، افراد به هنگام مصرف IG وزن بیشتری را نسبت به کسانی که از دارونما استفاده می‌کردند، از دست می‌دادند. در مطالعه‌ی دیگری IG با یک ماده‌ی گیاهی به نام Cissus Quadrangularis ترکیب شده بود که این کار منجر به کاهش وزن گردید. ترکیب این مواد تشکیل‌دهنده منفک ساختن نقش IG را به تنهایی دشوار می‌سازد. این سه مطالعه توسط سازندگان مکمل‌های غذایی تحت حمایت قرار گرفته‌اند. در ضمن مطالعات بیشتری در این زمینه موردنیاز است.

در نهایت

پیش از اینکه کارشناسان تغذیه این مکمل‌ها را پیشنهاد کنند مطالعات بیشتری موردنیاز است. هیچ قرص جادویی وجود ندارد که باعث کاهش وزن شود. عصاره‌ی GI غنی از فیبر است، بسیار شبیه به فیبری که در مواد غذایی یافت می‌شود و می‌تواند به شما در کاهش وزن، کاهش کلسترول خون و حفظ سطوح قند خون کمک کند.

مور می‌گوید: به جای تکیه بر مکمل‌ها، ورزش کرده و تلاش کنید تا رژیم غذایی صحیح داشته و روش‌های صحیحی را برای کاهش وزن اتخاذ نمایید تا به بهترین نتیجه در مورد سلامت خویش دست پیداکنید.

اگر خرید مکمل‌ها را انتخاب کرده‌اید، مکمل‌های عصاره‌ی خالص IG را انتخاب کنید که دارای مهروموم USP (دارونامه ی ایالات‌متحده) باشند که ضامن کیفیت محصول می‌باشد.

پیش از مصرف انبه‌ی آفریقایی یا هرگونه مکمل دیگر با پزشک خود مشورت کنید. متخصص مراقبت سلامتی شما نیاز به ثبت کامل هر چیزی دارد که شما مصرف می‌کنید تا مراقب هرگونه تداخل یا واکنش نسبت به ماده‌ی مصرفی باشد.

 

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز