title
کد خبر: 24272
00
زمان قانونی تبلیغات انتخابات نظام پزشکی از 19 تا 28 تیرماه

انتظار داریم افرادی که در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور، کاندیدا شده اند، در چارچوب قانون حرکت کنند و تخلفات قبل از برگزاری انتخابات و به ویژه، تبلیغات قبل از زمان قانونی، توسط هیات مرکزی به دقت رصد می شود و برای ما بسیار مهم است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد حسین قربانی گفت: بر اساس آمارها و ارقام هایی که به دست ما رسیده، بسیاری از کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی کشور، با هزینه کرد و روشهای انتخاباتی غیرمتعارف و نیز اظهار نظرهای تبلیغاتی، وارد فضای غیر قانونی شده اند و تبلیغات زودهنگام را آغاز کرده اند که این موارد برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، بسیار مهم و مورد توجه است.

وی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی کشور، حتما باید به فضا و زمان قانونی تبلیغات، توجه داشته باشند و بر اساس آیین نامه اجرایی انتخابات، تبلیغات قانونی را رعایت کنند تا شاهد این نباشیم که صلاحیت یک کاندیدا به خاطر تبلیغات زودهنگام، غیرمتعارف و غیرقانونی، خدشه دار شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در برخورد با تخلفات تبلیغاتی انتخابات، با هیچ فردی تعارف نداریم و انتظار داریم که زمان قانونی تبلیغات در نظر گرفته شود و با هر گونه تبلیغ خارج از قانون، اظهار نظرهای تبلیغاتی و حتی هزینه های غیرمتعارف، برخورد جدی خواهد شد زیرا جامعه پزشکی، فرهیخته و از نخبگان جامع هستند و امیدواریم که کاندیداها، به شان و منزلت جامعه پزشکی در جامعه توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر قربانی با اشاره به برگزاری انتخابات نظام پزشکی کشور در 30 تیرماه 96، یادآور شد: انتظار داریم روز جمعه 30 تیرماه، شاهد برگزاری انتخابات قانون محور و با مشارکت حداکثری جامعه پزشکی در کشور باشیم و با انتخاب افراد اصلح، به پیشبرد برنامه ها و اهداف این سازمان کمک کنیم.

وی با اشاره به تشکیل هیات مرکزی نظارت و تعیین هیات نظارت شهرستان ها در زمان مقرر، گفت: ثبت نام از کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور بر اساس جدول زمانبندی، آغاز شد و خوشحالیم که در این دوره، مشارکت در برخی از حوزه های انتخاباتی، دو برابر افزایش یافته است که نشان می دهد جامعه پزشکی نسبت به آینده و مدیریت سازمان حساسیت دارد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشور یاد کرد و گفت: وجود نظام پزشکی توانمند، مقتدر، اثرگذار و کارآمد می تواند در پیشرفت طرح تحول سلامت، بسیار موثر باشد و با درک این شرایط، همکاران ما در سراسر کشور، احساس مسئولیت سنگین تری کرده اند و حضور پررنگ تری در انتخابات نظام پزشکی داشته اند.

دکتر قربانی با بیان اینکه با پایان ثبت نام از داوطلبان انتخابات نظام پزشکی، رسیدگی به صلاحیت کاندیداها از 4 مرجع رسمی، آغاز شد، افزود: اگر فردی در یک منطقه، تایید صلاحیت نشد حق دارند که برای رسیدگی مجدد به وضعیت خود، اعتراض کند و قانون این اختیار را برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، متصور شده است که شرایط کاندیداها را بررسی و رصد کند و احتمال دارد برخی از کاندیداها که در شهرستان تایید صلاحیت شدند، در هیات مرکزی نظارت، مورد سوال قرار گرفته یا مورد تایید قرار نگیرد و از طرفی احتمال تایید صلاحیت برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده پس از تجدید نظر در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: اسامی تایید صلاحیت شدگان نهایی تا 18 تیرماه سال جاری به اطلاع تمام کاندیداها می رسد و زمان قانونی تبلیغات از 19 تا 28 تیرماه خواهد بود و انتظار داریم که کاندیداها بر اساس قانون، عمل کنند تا مشکلی برای کاندیداها به وجود نیاید.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز