title
کد خبر: 24867
00
با این توصیه ها طعم سفر را به خود شیرین کنید

رفتن به مسافرت یک تجربه عالی برای ایام تابستان و اوقات فراغت است، اما بسیاری از افراد در حین مسافرت و پس از آن دچار بیماری می‌شوند به همین دلیل باید راهکار‌های حفظ سلامتی در سفر را بیاموزیم.

 به گزارش بهداشت نیوز، اگر قصد رفتن به مسافرت دارید، به‌ویژه اگر مقصد مسافرت شما یک شهر یا کشور جدید است باید مراقبت های لازم برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده و دوستانتان را به دقت انجام دهید.از جمله بیماری های حین سفر می توان حساسیت و مسمومیت غذایی، اسهال و استفراغ، گزدیدگی توسط حشرات،ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی یا با منشاء باکتریایی را نام برد.

در وهله اول برحسب نوع وسیله نقلیه انتخابی خود برای مسافرت اقدامات ایمنی را انجام دهید،فیلتر های ماشین را به موقع عوض کنید، در قطار یا هواپیما تا حد امکان از لمس کردن وسایل خودداری کنید زیرا به دلیل استفاده عده زیادی از افراد از اشیاء درون این وسایل نقلیه امکان ابتلا به بیماری های عفونی وجود دارد.

همراه داشتن کیف کمک های اولیه، دستکش و به ویژه ژل های شوینده آنتی باکتریال بدون نیاز به آب می تواند از ابتلای شما به بیماری تا حد زیادی جلوگیری کند.

در هواپیما و قطار یکی از مشکلات ترومبوز وریدی است که به دلیل نشستن بیش از حد ایجاد می شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد هر از گاهی در هواپیما یا قطار قدم بزنند تا از لخته شدن خون در پاهای خود جلوگیری کنند.

در حین رانندگی با خودرو نیز هر از چند گاهی باید اتومبیل نگه را متوقف کرده و راننده و مسافران اندکی استراحت کرده و قدم بزنند.

بهترین راه برای حفظ سلامتی در حین سفر مصرف غذاهای سالم توسط خود فرد است، مصرف ماست، نمک، آب،آبمیوه و میوه های طبیعی همگی می تواند سبب جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها شود.

برهم خوردن ساعت خواب نیز یکی از موارد ابتلا به بیماری در حین مسافرت است، سعی کنید هر شب در ساعت معینی استراحت کنید و از خواب کافی هفت الی هشت ساعته برخوردار باشید.

برای سازگاری با دمای هوای مقصد مسافرت خود، حتما البسه مناسب مخصوص آن منطقه را به همراه داشته باشید تا با تغییر دمای هوای به طور ناگهانی غافلگیر نشوید.

همراه داشتن دستگاه اندازه گیری قند و فشار خون برای افرادی که مبتلا به این بیماری ها هستند درحین سفر بسیار ضروری است تا کوچکترین تغییرات بررسی شود.

استرس نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث ابتلای فرد به بیماری در حین مسافرت می شود، تنظیم مسافرت و اماکنی که باید از آنها بازدید شود، مسیر طولانی سفر، تغییرات آب وهوایی، نگهداری و مراقبت از کودکان همگی می تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول و ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری شود و کنترل استرس و نگرانی و دور کردن عوامل استرس زا می تواند در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری موثر باشد.

با رعایت راهکارهای فوق می توان از ابتلا به انواع بیماری ها در  مسافرت جذاب تعطیلات تابستانی جلوگیری کنید و از سفر لذت ببرید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز