title
کد خبر: 24899
00
 شیمی درمانی بدون ریزش مو

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا فناوری جدید ارائه شده برای کاهش میزان ریزش موی ناشی از شیمی درمانی را تائید کرد. در این روش جدید از نوعی سیستم خنک کننده با نام DigniCap Cooling System استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، در حال حاضر شیمی درمانی یکی از رایج ترین روش های درمان انواع سرطان ها محسوب می شود که دارای تاثیرات جانبی فراوانی است. یکی از این تاثیرات جانبی، از دست دادن موهای بیمار محسوب می شود. پروژه بررسی و تائید این سیستم جدید در سال 2015 میلادی و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا اغاز شده و طی  فناوری DigniCap Cooling System گروهی از بیماران سرطانی تحت آزمایش قرار گرفته و پس موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، استفاده از این فناوری به طور رسمی تائید شد.

این کلاه ویژه خنک در حقیقت به یک سیستم خنک کننده دارای کنترل کامپیوتری مجهز است که با خنک کردن سطح سر و ریشه موها از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را در بیماران تحت شیمی درمانی به حداقل می رساند. البته به گفته شرکت سازنده این فناوری، پیش از تائید این کلاه توسط سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا توسط چند کشور دیگر استفاده شده و نتایج آن موفقیت آمیز بود.

در همین رابطه دکتر بینیتا آشار (Binita Ashar) مدیر بخش تجهیزات جراحی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: «خوشبختانه تاثیرات مثبت و قابل قبول این فناوری در بیماران تحت شیمی درمانی آزمایش شده و تاثیر آن در کاهش ریزش موی این افراد تائید شد. این مساله از این نظر دارای اهمیت است که کنترل تاثیرات جانبی شیمی درمانی در روند بهبود بیماران سرطانی و افزایش کیفیت زندگی آن ها نقش مهمی ایفا می کند.»

 

در این فناوری بیمار در حین شیمی درمانی کلاه را بر سر گذاشته و یک جریان کنترل شده از مایعات خنک در سطح آن حرکت کرده و سر بیمار را خنک می کند. این کلاه دارای دو لایه بوده که لایه دوم آن از ماده ای موسوم به neoprene ساخته شده است که نوعی خاص از کائوچو محسوب می شود.

طی آزمایش های انجام شده، 122 بیمار زن که به سرطان پستان مرحله 1 و 2 مبتلا و در حال شیمی درمانی بودند، از این فناوری استفاده کرده و روند ریزش موی بیش از 66 درصد از آن ها به میزان نصف تقلیل یافت.

 

منبع: سیناپرس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز