title
کد خبر: 24919
00
موهای زیرپوستی در مردان

موهای زیرپوستی که به آن ها برجستگی های اصلاح، برجستگی های تیغ و سودوفولیکولیت باربا نیز گفته می شود؛ موهایی هستند که در ریشه مو گیر می افتند

به گزارش بهداشت نیوز، موهای زیرپوستی که به آن ها برجستگی های اصلاح، برجستگی های تیغ و سودوفولیکولیت باربا نیز گفته می شود؛ موهایی هستند که در ریشه مو گیر می افتند. آن ها معمولا نتیجه اصلاح زود به زود است اما می تواند به علل ناشناخته نیز اتفاق می افتد. موهای زیرپوستی رایج هستند به خصوص روی صورت مردان یا افرادی که موهای فر دارند.

♦  علائم و درمان

موهای زیرپوستی می توانند باعث برجستگی های کوچک و سفت یا تورم اطراف ریشه های مو شوند. این برجستگی ها می توانند در صورت عفونی شدن ملتهب و دردناک شوند. برای درمان موهای زیرپوستی ملتهب پزشک ممکن است توصیه به استفاده از داروهای بدون نسخه جوش صورت که حاوی بنزیل پراکسید هستند (که مو را با تحریک پوست انداختن شل می کند) یا یک کرم آنتی بیوتیکی کند.

پزشک ممکن است یک داروی جوش صورت قوی تر مثل ترتینوئین یا آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی کند. اگر مشکل شما شدید باشد پزشک ممکن است توصیه کند که دیگر اصلاح نکنید یا موهای ناحیه درگیر را به طور دائمی به روش الکترولیز رفع کنید.

♦  پیشگیری از موهای زیرپوستی

شما می توانید با رعایت این نکات از ایجاد موهای زائد ناشی از اصلاح پیشگیری کنید:

قبل از اصلاح ناحیه را بطور ملایم با صابون و یک حوله نرم و تمیز بشویید و کاملا آب کشی کنید. روی پوست یک حوله خیلی گرم قرار دهید اما آنرا خشک نکنید.

از یک کرم یا ژل اصلاح غیر محرک یا حاوی بنزیل اکساید استفاده کنید.

از یک تیغ اصلاح دستی و نه برقی با تیغه تمیز استفاده کنید. تیغ را مرتبا و ترجیحا بعد از ۲ اصلاح عوض کنید.

سعی کنید شیوه اصلاحی را انتخاب کنید که برای شما بهتر از همه باشد. همواره در جهت رشد موها اصلاح کنید.

خیلی زود به زود اصلاح نکنید. تیغ اصلاح را شل نگه دارید و خیلی روی پوست فشار ندهید.

پوست خود را هنگام اصلاح نکشید و دوبار یک ناحیه را اصلاح نکنید.

بعد از اصلاح ناحیه را کاملا آب بکشید و با ضربات ملایم خشک کنید.

 

منبع: سالم سا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز