title
کد خبر: 24998
00
 هر پزشکی ،متخصص پوست وزیبایی نیست

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: هر پزشکی که عبارت پوست و زیبایی را سر در مطبش نوشته باشد، متخصص پوست نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به اینکه امسال تعداد بیمارانی که با عوارض ناشی از انجام کار‌های زیبایی از جمله لیزر و بوتاکس به مطب متخصصین پوست و مو مراجعه کردند بسیار زیاد بود، بیان کرد: جای زخم، عفونت، چرک و ورم، بد شکلی محل عمل و انجام اعمال غیر ضروری بیشترین موارد مراجعه بودند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که تمام این افراد اطلاع نداشتند، پزشکی که این بلا را سرشان آورده متخصص پوست نیست.

مژدهی آذر تاکید کرد: بسیاری از این بیماران اصلا نام پزشک یا مرکزی که این خطا را انجام داده بود به یاد نمی‌آوردند؛ یعنی برایشان اهمیتی نداشته که چه کسی بوتاکسشان را بزند یا خالشان را بر دارد.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تصریح کرد: پزشکان متخصص پوست کسانی هستند که پس از اتمام دوره پزشکی عمومی در امتحان پذیرش دستیار بالاترین نمره‌ها را کسب کرده و در رشته تخصصی پوست و مو قبول می‌شوند؛ بنابراین هر پزشکی که عبارت پوست و زیبایی را در سر نسخه ، مهر و سر در مطبش نوشته، متخصص پوست نیست.

مژدهی آذر گفت: افراد باید به سلامت پوست و موی خود توجه کافی نشان دهند و قبل از انجام هر کاری ابتدا از تخصص و صلاحیت پزشک در زمینه مورد نظر مطمئن شوند.

وی یاد آور شد: برخی از پزشکان که هیچ دوره‌ای در زمینه تخصصی پوست ندیده اند اما در تابلوهایشان عنوان پوست، مو و زیبایی را ذکرمی‌کنند که باعث گمراهی مردم می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز