title
کد خبر: 25394
00
این ظروف باعث بیماری های صعب العلاج می شود

کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو عنوان کرد: آب معدنی و هر مواد خوراکی که در ظروف یکبارمصرف نگهداری می شود نباید در معرض گرما و نور خورشید قرار گیرد زیرا باعث می شود ترکیبات داخل ظروف به داخل ماده خوراکی مهاجرت کند.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس نرگس شهبازپور درهمایش دو روزه آموزش کلیه مربیان بهداشتی ناحیه ١ آموزش و پرورش کرمانشاه که در روزهای یکشنبه و دوشنبه(18 و 19 تیرماه) درسالن اجتماعات مرکز پژوهش های دانش اموزی آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد عنوان کرد: ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف می باشد و در مراسمات عمومی و عزاداری ها برای نوشیدنی های داغ استفاده می شود در دراز مدت به دلیل مواد مضری که دارند در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ مواد پلیمری از خود آزاد می کنند و باعث بیماری های صعب العلاج و سرطان می شود.

وی افزود: استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد یعنی از ظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود.ظروف یکبار مصرف گیاهی بهترین ظروف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد و داغ می باشد.

مهندس شهبازپور تاکید کرد: برای فریز کردن مواد غذایی هیچگاه از کیسه های پلاستیکی نازک استفاده نکنید. در این موارد بهتر است از کیسه های پلاستیکی ضخیم تر استفاده گردد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز