title
کد خبر: 25438
00
کمک های  اولیه در مارگزیدگی

خطر مارگزیدگی در فصل تابستان افزایش می‌یابد اما متخصصین اورژانس می‌گویند که برای مواقع گزیدگی توصیه‌هایی دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، به گفته‌ی دکتر جاستین آرنولد، متخصص طب اورژانس در بیمارستان دانشگاه آلاباما، اتومبیل یا تلفن همراه اولین وسایل کمک اولیه‌ پس از مارگزیدگی به شمار می‌روند، زیرا باید سریعاً با اورژانس تماس گرفت یا به اورژانس یک بیمارستان مراجعه کرد.


سعی نکنید که مار را بگیرید، چون ممکن است دوباره شما را نیش بزند. در ضمن آن را با خودتان به بیمارستان نیاورید. اگر می‌بینید که خطری ندارد، از آن عکس بگیرید.


از تورنیکه یا کیت‌های استخراج سم استفاده نکنید و روی محل گزش یخ نگذارید.


آرام بمانید. به طور میانگین هر سال کمتر از ۱۰ نفر به خاطر مارگزیدگی در ایالات متحده می‌میرند.


وقتی به بیمارستان رسیدید، اگر دیدید که بلافاصله برای شما پادزهر تزریق نکردند تعجب نکنید. پزشکان مراقب علائم حیاتی و ورم اطراف محل گزش خواهند بود.


آرنولد گفت: «اکثر مارها سمی نیستند و حتی آنهایی که سمی هستند هم فقط گاز می‌گیرند و سم خود را تزریق نمی‌کنند. ما بیمار را از نظر ایجاد واکنش تحت نظر می‌گیریم تا ببینیم آیا به پادزهر احتیاجی هست یا خیر. در برخی موارد، حتی در صورت سمی بودن گزش، به پادزهر احتیاج نیست.»

 

منبع: سلامانه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز